En defensa del petit comerç

05/06/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya es queda sola contra la liberalització d’horaris comercials

Tortosa | Redacció.- La moció presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya en defensa del model comercial català ha estat rebutjada per tots els grups municipals.

El portaveu identitari Jordi Pere Casanova ha manifestat no estar sorprès pel vot del grup municipal del Partit Popular, ja que “ha perpetrat una llei en contra del nostre model de petit comerç de proximitat”, així com tampoc pel vot negatiu del PSC i ICV, vist que “tots dos grups fa molt temps que estan mancats de rumb”.

Casanova vol advertir però als comerciants tortosins del vot en contra de CiU i ERC, que ha qualificat de “digne d’un espectacle impagable".

Plataforma per Catalunya ha donat suport a una moció per demanar la supressió de la denominació lapao al català que es parla a la Franja d'Aragó, adduint que "el nostre idioma, el català, és el mateix idioma a tot arreu on es parla i aquesta llei és una barbaritat i una simple mostra d'incultura".

Casanova s’ha mostrat igualment crític amb els “polítics impresentables que en lloc de tractar el català com una qüestió cultural i idiomàtica, l’han polititzat”, i els ha responsabilitzat de suscitar l’actual situació de crispació.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha rebutjat el projecte de llei de la LOMCE i ha donat suport a la petició de dimissió del ministre d’Educació Wert.