Casanova:

Casanova: "cap de vostès aconseguirà dividir als catalans"

06/08/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya s’oposa a la via secessionista

Tortosa | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya, Jordi P. Casanova, ha estat l'únic a votar en contra de la moció presentada conjuntament per CiU, ERC, PSC i ICV per a l'adhesió al “Pacte nacional pel dret a decidir”, que ha comptat amb l'abstenció del Partit Popular.

Casanova ha recordat els “21 segles d'història de la ciutat, la seva importància com a tercera ciutat de la província romana de la Hispània citerior amb capital a Tarraco i els importantíssims llaços de la ciutat amb Aragó”.

El portaveu ha matisat que “l’època de major esplendor de la ciutat es va viure amb la corona aragonesa, i el comte Ramon Berenguer IV va donar a la ciutat un ampli territori independent amb furs i privilegis propis”.

Igualment ha subratllat la importància del tortosinisme, moviment destacat durant anys a la ciutat i que periodistes de la talla de Ramon Vergés Paulí i Sebastià Campos Terrés havien defensat, sempre dins de les peculiars característiques de la ciutat, en tenir tradicions i costums propis i un dialecte idiomàtic propi”.

Casanova ha apuntat contra els secessionistes. En aquesta línia s’ha adreçat a ells assegurant que “cap de vostès aconseguirà dividir als catalans. Qui s’estima Catalunya no posa la mà a la caixa, no es folra amb els diners públics, no practica la corrupció i no ofega als seus ciutadans amb més i més impostos".

En altres punts de l’ordre del dia el regidor identitari va votar en contra d'aprovació del compte general de l'exercici 2012, advertint que “Tortosa és una ciutat deixada, bruta, fosca i amb el major deute de la seva història -més de 55 milions d'euros-, però tenim els impostos, taxes i tributs més alts que mai".

Plataforma per Catalunya va subscriure una declaració institucional per rebutjar el Pla Hidrològic de la Conca de l'Ebre i una altra per declarar Tortosa ciutat solidària amb els malalts d’Alzhèimer.

Tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament van rebutjar donar suport a una moció impulsada per Plataforma per Catalunya per condemnar els atemptats terroristes perpetrats a Europa per l'integrisme islàmic.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

LAMARFANTA.COM, 6.8.2013; Tortosa s'adhereix al Pacte Nacional pel Dret a Decidir i promourà la celebració de la consulta entre la ciutadania

TORTOSA (Baix Ebre).- El ple de L'Ajuntament de Tortosa ha aprovat aquest dilluns adherir-se al Pacte Nacional pel Dret a Decidir i promoure que la societat civil del municipi puga sumar-se al procés, així com a la celebració d'una consulta sobre el futur polític de Catalunya. L'acord sorgeix de la fusió de les mocions que havien presentat els grups de CiU, PSC, ERC i Iniciativa-Entesa per Tortosa. L'únic regidor del Partit Popular s'hi ha abstingut, mentre que el portaveu de PxC ha votat en contra del text. La moció aprovada dóna ple suport a la Comissió d'estudi sobre el dret a decidir creada al Parlament, i també demana la "màxima celeritat" en els treballs encarregats a la mateixa comissió per conèixer les diferents opcions possibles per fer efectiu "el dret a decidir del poble de Catalunya sobre el seu futur".

Aquesta és la primera vegada que el ple de l'Ajuntament de Tortosa es posiciona majoritàriament a favor de la celebració d'una consulta sobre la independència a Tortosa. A l'octubre del 2009, el grup d'ERC -que governava al costat de CiU- va presentar una moció per fer arribar al ple de Tortosa "l'esperit d'Arenys", en el marc de l'onada de consultes ciutadanes que va iniciar l'Ajuntament d'Arenys de Munt. Però era una proposta força suau, que no demanava el suport del consistori tortosí a la celebració de cap consulta al municipi. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, pertany al sector més sobiranista de CiU, però ha estat una de les veus que en aquell moment va voler posar més seny davant de l'onada de consultes que va provocar l'espurna d'Arenys de Munt. Bel deia, sobretot, que l'Ajuntament no podia donar suport a una consulta ciutadana sobre el dret a decidir, si hi havia el risc seriós que a Tortosa sortís "no" a la independència de Catalunya.

En el ple d'aquest mes d'agost també s'ha aprovat, en aquest cas de manera unànime, una nova declaració institucional de rebuig del Pla Hidrològic de Conca del riu Ebre aprovat pel Consell de l'Aigua de la Demarcació de l'Ebre i pel Consejo Nacional del Agua. El text lamenta la "falta de voluntat per part de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) i del Ministeri d'Agricultura d'escoltar, considerar i negociar la proposta de la Comissió per a la Sostenibilitat de les Terres de l'Ebre (CTSE)", al temps que es "referma la voluntat de mantenir l'oposició jurídica i política al Pla de Conca, en cas d'aprovació per part del Consell de Ministres".

D'altra banda, en la mateixa sessió plenària s'han aprovat dues declaracions institucionals més. Una en defensa dels mitjans de comunicació locals públics front als efectes que es desprenen de l'Avantprojecte de llei de Racionalització i Sostenibilitat Local (ARSAL) del Govern de l'Estat, que ha rebut els vots favorables de tots els regidors excepte els de PP i PxC, que s'han abstingut. L'altra proposta de Presidència, aprovada per unanimitat de tots els grups, ha declarat Tortosa ciutat solidària amb l'Alzheimer. Una nombrosa representació de membres de l'Associació de Familiars de malalts d'Alzheimer de les Terres de l'Ebre (AFATE) ha assistit a la votació, mentre que la presidenta d'AFATE i tinent d'alcalde de l'àrea de Servei a les Persones, Ana Algueró, s'ha felicitat per l'acord assolit, el primer d'aquestes característiques al nostre país.

En l'apartat de propostes polítiques, al marge de la del Pacte pel dret a decidir, s'ha aprovat també una moció que insta el Govern central a ampliar la moratòria en les actuacions d'inspecció a les entitats esportives sense ànim de lucre, en l'àmbit de l'esport no professional, mentre no s'estableixin els canvis legislatius necessaris per tal d'establir un règim especial de la Seguretat Social que contempli la singularitat d'aquestes entitats, que porti a una reducció o eliminació del percentatge de cotització de l'esport amateur. L'acord s'ha produït després que els grups que han proposat mocions en aquest sentit, CiU i ERC, hagin pactat una proposta conjunta que ha estat posteriorment votada per tots els grups, excepte el PP, que s'ha abstingut. Finalment, una moció de PxC sobre atemptats terroristes islamistes ha estat rebutjada pel Ple.

En el Ple municipal del mes d'agost s'ha donat compte de la relació de factures certificades a l'empara del RDL 8/2013 i s'ha aprovat el compte general de 2012. També s'han aprovat les noves tarifes del servei d'aigua i clavegueram, que afavoreixen el consum racional i les rendes baixes. Fora de l'ordre del dia, l'alcalde ha incorporat un nou punt al ple que valida l'acord entre Ajuntament, Generalitat, GISA i ACSA per a la represa de les obres de l'aparcament soterrat del carrer Montcada i la plaça superior, amb l'objectiu que estiguin operatius abans d'acabar l'any 2013.