Casanova:

Casanova: "l'alcalde utilitza els festejos per promoure el secessionisme"

08/08/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya planta a l’Ajuntament en els actes de Festa Major per utilitzar els festejos per promoure el secessionisme

Tortosa | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya no participarà, de forma institucional, en cap dels actes de la Festa Major de la capital del Baix Ebre per la instrumentalització política que el consistori n’ha fet.

El portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament, Jordi Pere Casanova, ha revelat que l’alcalde utilitza els festejos locals per promoure el secessionisme en permetre un acte polític de l´ANC (Assemblea Nacional Catalana), una entitat subvencionada que professa el rupturisme entre Catalunya i la resta d’Espanya.

Casanova ha asseverat que "mai, en 150 anys d'història oficial de les festes, des de 1863, s'ha permès un acte polític durant les festes de la nostra ciutat; unes festes de tots els tortosins, amb independència de la seva ideologia, i pagades per tots els tortosins”. En aquest sentit el portaveu demana que no s’utilitzin els diners dels tortosins per sembrar la discòrdia i reclama excloure l’acte del programa de la festa major.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.LAMARFANTA.BLOGSPOT.COM, 20/08/2013; PxC no acudirà als actes de la Cinta 2013 per protestar contra la cadena per la independència de Tortosa

TORTOSA (Baix Ebre).- Gustau moreno Pérez.-   El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha anunciat la seua decisió de "no acudir de forma institucional" a cap dels actes de les festes majors de Tortosa, en honor de la Verge de la Cinta. El motiu de l'absència del regidor i portaveu de PxC, Jordi Casanova, en tots els actes de la Cinta 2013 és l'autorització de l'Ajuntament a l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) per organitzar una cadena humana per la independència al pont de l'Estat, el proper 30 d'agost i a partir de les vuit del vespre.

De fet, la primera tinent d'alcalde de Tortosa, Meritxell Roigé, va confirmar aquest dilluns que el programa de la Cinta 2013 inclou la cadena humana convocada per Tortosa per la Independència. Segons Roigé, l’Ajuntament sempre ha inclòs al programa de festes tots els actes organitzats per les entitats de la ciutat, i actes com la Marxa de Torxes per la Independència també s'han inclòs altres anys en el programa de festes. Casanova ja va avançar la seua decisió al torn de precs i preguntes del ple ordinari del passat 5 d'agost. "És indecent que es permeti un acte polític durant les festes de la ciutat, unes festes de tots els tortosins, sigui quina sigui la seva ideologia, unes festes pagades per tots els tortosins i on no tenen cabuda actes polítics de molt marcada ideologia", ha afirmat el regidor de PxC a través d'un comunicat. Casanova també nega a l'alcalde la potestat per autoritzar "la promoció d'ideologies polítiques durant les festes majors". En aquest sentit, hi afegeix que PxC no serà "còmplice d'una situació aberrant i miserable", en referència al permís per poder realitzar la cadena per la independència durant les festes de la Cinta.