Casanova:

Casanova: "és indignant la incoherència i la falta de credibilitat dels grups municipals que voten en contra d’una moció que els seus grups parlamentaris van aprovar"

09/10/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Els grups municipals de CiU, PSC i PP, a favor de la burca

Tortosa | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya va presentar una moció de suport a la moció aprovada al Parlament sobre l'ocultació del rostre en espais públics. La nostra moció sol·licitava l'adhesió de l'Ajuntament de Tortosa a aquesta moció ja aprovada pel Parlament el passat mes de juliol amb els vots favorables de CiU, PSC i PP.

El portaveu de PxC, Jordi P. Casanova, va recordar que: "els anys 2007 i 2010, PxC ja havia presentat mocions sol·licitant la prohibició del burka en els ajuntaments on teníem representació i que les nostres mocions reclamaven aquesta prohibició per dos motius bàsics: 1.- Els evidents problemes de seguretat pública i 2.- Que en una societat moderna i democràtica no era tolerable que moltes dones haguessin de portar el rostre tapat amb unes vestimentes indignes sobre la base d'uns suposades lleis religioses"

Jordi P. Casanova també va comentar, durant la presentació de la moció, que: "la moció aprovada pel Parlament no és la que nosaltres haguéssim volgut, ja que desitjaríem que qualsevol persona que obligui a una dona a portar aquestes disfresses, pogués ser tractat com un acte de violència de gènere i detingut immediatament, però és un punt de partida que cal recolzar per prohibir aquesta barbaritat de dones amb rostres tapats en la nostra societat".

Després d'una breu i inintel·ligible intervenció del portaveu del PP, on no s'entenia si estava a favor o en contra (si, però no, no, però si, estem d'acord, però no, no estem d'acord amb la seva ideologia, però de vegades la compartim, etc...), i davant el silenci i el vot en contra, sense la menor argumentació, de la resta de grups municipals, el portaveu de PxC, en el breu torn de rèplica del que disposava, va explotar: "si ja és indignant que durant 27 mesos les mocions de PxC hagin estat rebutjades per tots els grups municipals, sense cap argumentació, la qual cosa suposa una absoluta falta de respecte per part de tots vostès a molts tortosins, el viscut ara és delirant. No té cap justificació que els grups que havien aprovat aquesta moció al Parlament fa molt pocs mesos, avui, a Tortosa, votin en contra de la nostra moció. Una moció d'adhesió de l'Ajuntament de Tortosa a una moció ja aprovada a Barcelona per molts de vostès!. És intolerable que votin coses diferents segons sigui Tortosa, Barcelona o Madrid. Tots vostès no fan una altra cosa que faltar al respecte als tortosins i prendre el pèl a la gent cada dia. Per tot l'anterior, el grup municipal de PxC abandona el ple de forma immediata"

El portaveu de PxC, Jordi P. Casanova, va abandonar el ple mentre comentava la falta de vergonya de la casta política tortosina.