Plataforma per Catalunya força la rebaixa de la pressió fiscal

14/10/2013 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El govern municipal aplica la rebaixa de la taxa d’escombraries i la congelació dels impostos reivindicades per Plataforma per Catalunya

Tortosa | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha aconseguit que el govern municipal (CiU) dugui a terme una rebaixa del 5% en la taxa de recollida d’escombraries així com també el bloqueig dels impostos municipals, que no pujaran el proper any.

Jordi Pere Casanova, portaveu de PxC a l’Ajuntament de la capital del Baix Ebre ha manifestat que “el govern municipal ha trigat un any a adonar-se que ens assistia tota la raó quan, en la discussió de les ordenances fiscals 2013, demanàvem la congelació de tots els impostos, tributs i taxes. Ara congelen tots els impostos i abaixen la taxa d'escombraries en un 5%, tal i com nosaltres havíem sol·licitat".

Malgrat recollir part de les demandes de Plataforma per Catalunya, Jordi Pere Casanova va justificar l’abstenció en el vot de les ordenances fiscals perquè “tret de la taxa d’escombraries el govern municipal n’ha augmentant la resta un 1.7% en sintonia ambl’IPC interanual català. Però si aquest referent -l'IPC- no és vàlid per augmentar salaris i pensions, tampoc no ho pot ser per apujar taxes”.

D’altra banda el portaveu veu amb bons ulls la proposta de bonificar l'obertura de comerços en l'àmbit del PINCAT, però manifesta que “serà insuficient per recuperar el comerç de proximitat i reactivar l’economia local mentre no es tanqui definitivament la mesquita il·legal i els locutoris regentats per immigrants que no compleixen les normatives municipals en ple centre del nucli antic”.