Per uns actes públics de tothom

20/08/2014 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Jordi Casanova denuncia la instrumentalització de les festes patronals a mans del separatisme i anuncia que plantarà l’Ajuntament en la celebració dels actes

Tortosa | Redacció.- El portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya a la capital del Baix Ebre, Jordi Casanova, ha lamentat que una festa que ha de ser de tothom es converteixi en un acte d’adoctrinament polític.

Casanova ha reprovat que entitats secessionistes pretenguin incloure la hissada d’una bandera separatista en els actes de la Festa major de la ciutat en honor a la Verge de la Cinta.

A la vista dels esdeveniments el delegat territorial de les Terres de l’Ebre ha anunciat que si finalment s’autoritza un acte polític d’aquest tarannà, no participarà en cap dels actes institucionals de les festes.

Casanova ha dit que “no acceptarem de cap de les maneres que les festes populars esdevinguin actes polítics d'una ideologia que sembra la discòrdia ni tampoc que una bandera que solament representa odi, demagògia, divisió, ruptura, separatisme, confrontació i corrupció, la facin servir perquè la gent l’associï als actes festius”.

El dirigent ha afegit que "seria miserable, detestable, vergonyós i estaria fora de qualsevol enteniment democràtic fer passar un indecent acte polític com quelcom festiu".

Casanova ha matisat que “no estem en contra de que cadascú faci els seus actes polítics, però mai com a actes dins del programa de festes. Resten altres 360 dies l’any per fer actes polítics a la ciutat i de cap de les maneres podem acceptar que, sospitosament, es facin com un acte més del programa de les festes, que són de tots els tortosins i tortosines siguin del color polític que siguin".