Ofensiva contra la islamització

06/02/2015 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya exigeix l'expropiació de la mesquita de la ciutat i la seva reconversió en un espai d'oci

Tortosa | Redacció.- El grup municipal de PxC, com havia anunciat amb anterioritat, va presentar una moció per tancar la mesquita il·legal de la ciutat, l'expropiació del local i la seva venda o lloguer per reconvertir el local en un espai d'oci nocturn i poder recuperar la inversió.

El portaveu de PxC, Jordi P. Casanova, va advertir que "les mesquites són centres on es predica el radicalisme islàmic, l'odi a Occident, la violència i la més absoluta falta de respecte als valors occidentals i a les nostres lleis civils i democràtiques".

En aquesta línia va afegir que "les forces de seguretat i els serveis d'intel·ligència europeus ja fa molt temps que adverteixen que les mesquites són centres de reclutament de radicals islàmics".

D'altra banda Casanova va detallar les múltiples irregularitats de la mesquita de Tortosa: "incompleix de forma flagrant la llei catalana de centres de culte en no estar degudament insonoritzada -els mateixos musulmans es queixen del soroll que es produeix en els locals veïns-, no tenir el cablejat elèctric ignífug, estar desproveïda de serveis separats per a homes, dones i minusvàlids, tampoc disposa d'un control d'accés que permeti conèixer l’afluència -tenint la capacitat limitada a 400 persones- i genera molestes aglomeracions a l'exterior del local".

El portaveu de Plataforma per Catalunya va detallar que "en ser un local de propietat privada, PxC proposa la seva expropiació per no complir la llei vigent i suposar un perill per a la seguretat pública”.

Per això va proposar negociar la seva venda o lloguer amb empresaris del sector de l'oci per aprofitar el local, per la seva situació als afores de la ciutat i sense habitatges, evitant així les molèsties que poden produir aquest tipus d'espais, i recuperant la inversió destinada a l'expropiació".

La moció, no obstant, es va topar amb els vots negatius de la resta de grups municipals amb representació al consistori.