PxC proposa un acord per reduir la despesa electoral

05/03/2015 - Tortosa

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Casanova: "la casta política castiga als ciutadans amb una austeritat insuportable que després no vol per a ella mateixa"

Tortosa | Redacció.- CiU, PSC, ERC, ERC i Iniciativa-ET han votat en contra de la moció de PxC que sol·licitava el compromís de tots els grups municipals per aplicar austeritat en la campanya electoral de les properes eleccions municipals maig 2015.

El portaveu de PxC, Jordi P. Casanova, ha explicat que "els ciutadans no entendrien que les formacions polítiques segueixin gastant quantitats ingents de diners -diners públics que reben dels ciutadans- en publicitat i propaganda. El lògic seria arribar a un pacte per limitar aquesta despesa i alhora, intentar arribar a un consens per evitar embrutar Tortosa, com va succeir en les dates anteriors al 9N, en què a la ciutat es van embrutar monuments i façanes d'edificis públics i privats. Hem de limitar la propaganda electoral -pòsters i cartells- a determinades carrers".

No obstant això "la casta no vol saber res d'austeritat en les seves despeses, però porten anys ofegant als ciutadans amb més i més impostos, baixant els salaris i condemnant a la gent a la misèria", ha sentenciat Casanova davant el vot en contra de 19 dels 21 regidors de la ciutat.

D'altra banda, el reglament de participació ciutadana, un reglament "totalment oportunista i electoralista, una novel·la de ciència ficció", com va comentar Casanova, solament va aconseguir el vot favorable de l'equip de govern (CiU).