Vic; 09/03/2012; La regidora de PxC a l’Ajuntament de Vic, Marta Riera, va participar en els actes programats per Vicdones

09/03/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Vic; 09/03/2012; La regidora de PxC a l’Ajuntament de Vic Marta Riera va participar en els actes programats per Vicdones

La regidora de PxC a l’Ajuntament de Vic, Marta Riera, va participar dijous dia 8 de març en un dels actes programats per Vicdones per commemorar el dia internacional de la dona treballadora. L’acte va tenir lloc a la Sala de la Columna del mateix Ajuntament vigatà.

Vic.- Redacció.-  Marta Riera regidora de PxC a l’Ajuntament de Vic, va participar en la lectura de textos i poemes que per segon anys consecutiu es porta a terme des de l’àrea de Cultura i Ciutadania Unitat de Polítiques d’Igualtat Vicdones, a la Sala dela Columna de l’Ajuntament de Vic, per commemorar el dia internacional de la dona treballadora.

Riera, va triar un esbós del poema “Lo retorn la nit de reis” d’una escriptora i activista social Dolors Monserdà i Vidal, també coneguda com Dolors Monserdà de Macià.

Dolors Monserdà (Barcelona, 1845-1919) Escriptora i feminista, va tenir una notable participació en la societat catalana del segle XIX i principis del XX.

La regidora vigatana, va dir que “havia triat Monserdà, per ser la primera dona en presidir uns Jocs Florals i també per la seva adscripció religiosa i patriòtica, i perquè l’autora va ser una dona que en el seu temps va defensar la identitat catalana des d' una intenció moral i la seva obra va gaudir d’una perspectiva femenina no massa habitual en les lletres de finals del XIX. Sempre  des d'un compromís ideològic amb els ensenyaments de l'Església, però amb una notable efectivitat a l'hora de millorar la condició de les dones treballadores del segle passat”.

En acabar l’acte Riera va manifestar “ que mentre la dona s’hagi de continuar justificant cada dia per tot caldrà reivindicar el dia de la dona i molt més dintre el mon de la política on aquestes tenen que sacrificar la seva condició de mares i de dones constantment”.

PxC

Vic, 09 de març de 2012

LO RETORN LA NIT DE REIS

La tartana s'és vinguda,
los infants ja hi salten dins.

¡Adéu siau, esplais alegres
dels clars dies de l'estiu!
D'aquell aplec de belleses,
avui, no en resta altre encís
que els pilots de fulles seques
que el vent passant fa cruixir.

La verdor de camps i vinyes
poc a poc s'ha esgrogueït;
i les flors ja no hi gallegen
per les vores dels camins.

Ja no es veu penjar dels arbres
lo fruit ros i el flonjo niu;
sols dins son pelló de punxes,
la castanya hi branda humil.

Per entre boires polsoses
resten planures i cims;
i el poblet i la parròquia
s'esfumen sota un cel gris.

Tot s'esborra; tot s'allunya;
tan sols, entre mig dels pins,
s'esguarden les parets blanques
de l'ermita del Sant Crist.

Del Sant Crist que tantes voltes
he pregat per los qui estim...
que al braç de la jove mare
m'hi deixa veure un nou fill.