Vic, 26/04/2012; Josep Anglada:

Vic, 26/04/2012; Josep Anglada: "No puc rubricar un manifest que en el seu preàmbul és incomplet i inclou conjectures no fonamentades"

26/04/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada adverteix als partits que han signat un manifest basat en falses presumpcions i on no condemnen l’assetjament patit per la regidora Marta Riera.

Vic | Redacció.- Josep Anglada ha manifestat al 9TV que tot i la seva adhesió als sis punts del manifest de condemna a la violència que han signat els portaveus de les formacions amb representació a l’Ajuntament de Vic, no el rubricarà perquè “el preàmbul és incomplet i inclou conjectures no fonamentades”.

El president de PxC ha assegurat que no pot estampar la seva signatura en el que ha definit com “un document que tot i no esmentar el meu nom de manera explícita es basa en la falsa presumpció que vaig participar en una agressió”.

Anglada ha manifestat el seu malestar perquè “els portaveus dels grups polítics del consistori vigatà han mostrat el seu suport a un manifest que no contempla la condemna a l’episodi de violència patit per Marta Riera, i per tant han obviat l’assetjament, la persecució, els insults i els intents d’agressió que la regidora de PxC va patir el passat dimarts a la Plaça Major de Vic a mans d’una quarantena de magrebins que no tenien permís per convocar la concentració en la que hi participaven”.

El líder identitari ha recordat que la regidora va ser envoltada per una multitud de violents, majoritàriament magrebins, que li van barrar el pas, la van sacsar i van intentar agredir-la. “El fet és més greu si és te en compte que aquesta omissió es produeix tot i que el propi regidor de seguretat, Joan Ballana, va ser testimoni del succés” –ha apuntat.

PxC

Vic, 26 d’abril de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.EL9NOU.CAT, 26/04/2012; Anglada es desmarca de la resta de grups:

Redacció.- Anglada adverteix en un comunicat als partits que "han signat un manifest basat en falses presumpcions i on no condemnen l’assetjament patit per la regidora Marta Riera". Els altres grups del consistori vigatà van firmar ahir un manifest contra la violència. Anglada va preferir anar a la tele.

Nota de premsa de PxC

Vic, 26704/2012; Josep Anglada: No puc rubricar un manifest que “el preàmbul és incomplet i inclou conjectures no fonamentades”.

WWW.324.CAT, 26/04/2012; Tots els grups de l'Ajuntament de Vic, a excepció de PxC, signen un manifest de condemna a la violència

Vic (ACN).- Tots els grups municipals de l'Ajuntament de Vic, a excepció de PxC, han signat un manifest per rebutjar i condemnar la violència. Aquest document arriba després dels episodis violents viscuts a la capital d'Osona aquest dimarts en una concentració que va reunir 200 persones per condemnar les accions de PxC. A més, el document també fa referència a la presumpta agressió que hi va haver diumenge entre Josep Anglada i dos joves que van acabar a l'hospital amb contusions. El manifest fa una crida a respectar la convivència, el diàleg i l'ordre i condemna "qualsevol expressió de la violència, sense diferències en el seu origen". Anglada no ha assistit la reunió de portaveus on s'ha signat el document.

WWW.OSONA.COM, 26/04/2012; Anglada no signa el manifest dels grups municipals de Vic perquè és «incomplet»

El líder de PxC adverteix als partits que han signat un document basat en falses presumpcions i on no condemnen l’assetjament patit per la regidora Marta Riera.

Vic.- Redacció.-  Josep Anglada ha manifestat que tot i la seva adhesió als sis punts del manifest de condemna a la violència que han signat els portaveus de les formacions amb representació a l’Ajuntament de Vic, no el rubricarà perquè “el preàmbul és incomplet i inclou conjectures no fonamentades”. El document, tot i no esmentar el seu nom,  argumenta de manera explícita que el líder de  PxC va agredir “presumptament” dos joves, el passat diumenge.

Anglada ha manifestat el seu malestar perquè “els portaveus dels grups polítics del consistori vigatà han mostrat el seu suport a un manifest que no contempla la condemna a l’episodi de violència patit per Marta Riera". “Han obviat l’assetjament, la persecució, els insults i els intents d’agressió vers la regidora de PxC a la plaça Major de Vic a mans d’una quarantena de magrebins que no tenien permís per convocar la concentració en la que hi participaven”, ha afegit.

WWW.ELTER.NET, 26/04/2012; Tots els grups de l'Ajuntament de Vic, excepte PxC, signen un manifest de condemna de la violència

Vic, | ACN – Tots els grups municipals de l’Ajuntament de Vic, a excepció de PxC, han signat un manifest per rebutjar i condemnar la violència. Aquest document arriba després dels episodis violents viscuts a la capital d’Osona aquest dimarts en una concentració que va reunir 200 persones per condemnar les accions de PxC.

A més, el document també fa referència a la presumpta agressió que hi va haver diumenge entre Josep Anglada i dos joves que van acabar a l’hospital amb contusions.

El manifest fa una crida a respectar la convivència, el diàleg i l’ordre i condemna “qualsevol expressió de la violència, sense diferències en el seu origen”. Anglada no ha assistit la reunió de portaveus on s’ha signat el document.

Els actes vandàlics fan referència a la concentració celebrada per segon dia consecutiu davant l’Ajuntament de Vic contra el líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada. La manifestació va finalitzar amb aldarulls i un intent d’agressió a Anglada, quan tornava al seu domicili. Arran de la concentració, es va haver de tallar el trànsit al centre de la ciutat durant una mitja hora. Alguns dels manifestants van perseguir el vehicle d’Anglada i li van trencar els vidres.

En el document, els signants demanen que “es respecti el dret a la dignitat de les persones reconegut en la legislació vigent”. A més, diu, “apel·lem a la responsabilitat i el compromís que assumeix qualsevol càrrec electe per la cohesió social i la convivència ciutadana actuant d’acord amb els principis ciutadans”. El document continua “la conducta i l’actitud d’un càrrec electe ha de ser exemplar per a tots els ciutadans”.

Finalment, els signants del document també han condemnat “la xenofòbia i el racisme” i han expressat la voluntat de “treballar pel bé de la ciutat des del respecte mutu i la pau”. Aquest divendres hi ha convocada una nova concentració contra el líder de la Plataforma per Catalunya a les set de la tarda davant l’Ajuntament de Vic.