Vic, 30/05/2012, Josep Anglada acompanyat d’altres regidors de PxC,  van assistir a l’homenatge en record de les víctimes d’ETA a Vic

Vic, 30/05/2012, Josep Anglada acompanyat d’altres regidors de PxC, van assistir a l’homenatge en record de les víctimes d’ETA a Vic

30/05/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

L’Associació Catalana de víctimes d’organitzacions Terroristes (ACVOT), concentra unes setanta persones, entre elles Josep Anglada i  tots els regidors de PxC a la comarca a l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’ETA sense la presència de Cap regidor de l’equip de govern de Vic.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC) i regidor a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, ha assistit a un discret  acte d’homenatge en record de les víctimes de l’atemptat d’ETA  ara fa vint-i-un any a Vic.

Anglada ha estat acompanyat per Marta Riera i Pilar Catalán regidores de PxC a l’Ajuntament de Vic, de Josep M. Soldevila, David Olivares i Manel Castillo regidors de PxC a l’Ajuntament de Torelló i de Antonio Sánchez, Francesc Polo i Humilde Domínguez  regidors a l’Ajuntament de Manlleu de PxC.

En arribar, el líder identitari ha estat saludat per el president de L’ACVOT, José Vargas, el qual li ha donat les gràcies per l’assistència dels representants de PxC. L’acte va tenir lloc a la mateixa caserna dela Guardia Civil on ara fa vint-i-un any es va perpetrar el salvatge atemptat. El líder identitari també va assistit a la missa en record de les víctimes que s’ha celebrat ala Iglesia de les Sacramentàries.

De Madrid,van venir dos representants de l'Oficina de Apoyo a Víctimes del Terrorismo, del Ministerio del Interior, la directora general, Sonia Ramos, i el subdirector general, Francisco José Álvarez, amb els quals Josep Anglada va mantenir una breu conversa i va explicar que feia dos mesos PxC, va presentar a l’Ajuntament de Vic, una moció per demanar que s’apliqués la”Doctrina Parot” a l’únic etarra que queda dels tres que van perpetra l’atemptat.

Desprès d’un breu parlament per part del president de L’ACVOT es va fer un minut de silenci. Josep Anglada, en acomiadar-se va” lamentar la no assistència de cap representant de l’equip de govern de l’Ajuntament de Vic, tot i que també havien estat convidats”.

PxC

Vic, 30 de maig de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.OSONA.COM, 29/05/2012; Homenatge discret en record de les víctimes d'ETA a Vic

ACVOT concentra una seixantena de persones, entre els quals no hi ha gaire representació política. El regidor Joan Ballana saluda els organitzadors uns minuts abans de l'acte.

Vic.- Redacció.- Una seixantena de persones han assistit aquesta tarda a l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’ETA a la caserna de la Guàrdia Civil de Vic, convocat per l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes (ACVOT). A l’acte hi havia representants de les diferents policies (Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Civil); el president de l’ACVOT, José Vargas; representants polítics a títol individual, com Marta Riera, Josep Anglada i Maria Pilar Catalán, tots tres regidors de PxC a l’Ajuntament de Vic; Antonio Sánchez, regidor de PxC de Manlleu; la regidora Maria Luisa Moyano i Dolors Pena, totes dues del PSC; i l'advocat Josep M. Fuster-Fabra. De Madrid, també han vingut dos representants de l'Oficina de Apoyo a Víctimas del Terrorismo, del Ministerio del Interior, en concret, la directora general, Sonia Ramos, i el subdirector general, Francisco José Álvarez.

Oficialment, no hi ha assistit cap representant de l’Ajuntament de Vic, que també havia estat convidat a l’acte. Tot i això, el regidor de Seguretat, Joan Ballana, s’ha desplaçat al punt on se celebrava l’homenatge, a la cruïlla del passeig de la Generalitat amb el carrer d'Andreu Febrer, uns minuts abans, i ha saludat José Vargas. Ballana ha excusat la seva presència perquè tenia un altre acte a la mateixa hora.

Vargas ha fet un breu parlament a la voravia, just al costat del pàrquing on abans hi havia hagut la caserna de la Guàrdia Civil (que estava ple de cotxes). El president d'ACVOT ha recordat les víctimes i ha agraït la presència dels assistents i, especialment, dels representants polítics. No ha fet cap al·lusió a l'Ajuntament de Vic.

Tot seguit, els dos representants del govern espanyol han fet una petita ofrena floral. Hi ha hagut un minut de silenci mentre s'ha pogut escoltar l'himne de l'ACVOT.

L’acte, a diferència d’anys anteriors, ha estat molt discret. L’homenatge de l’any passat va estar embolcallat de polèmica. Hi van assistir unes 250 persones, però molt poca representació institucional. L’Ajuntament va declinar la invitació, la qual cosa va provocar la indignació dels representants d’ACVOT.

El 29 maig de 1991, a quarts de set de la tarda, etarres del comando Barcelona d'ETA van desfrenar un vehicle a la rampa de la casa caserna de la Guàrdia Civil de Vic, carregat amb 70 quilos d'explosius. Com a conseqüència de l'atemptat hi va haver nou morts, entre ells cinc menors, i 28 ferits. A més, una altra persona va morir en ser atropellada durant el trasllat de les víctimes de l'explosió. Alguns dels etarres van ser localitzats l'endemà i van morir en l'enfrontament amb la policia.

WWW.EL9NOU.CAT, 30/05/2012; Cap regidor de l’equip de govern de Vic assisteix a l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’ETA

Nou regidors de PxC tres de Vic, els tres de Manlleu i els tres de Torelló- van copar la primera fila d'autoritats de l'acte d'ahir

Vic.- Redacció.-  Tot i que hi van assistir regidors de l’oposició, no hi havia cap representant de l’equip de govern de l’Ajuntament de vic. El regidor de Seguretat, Joan Ballana, va saludar els assistents i va marxar abans de començar l’acte.

Ahir, 29 de maig, es commemorava el 21è aniversari de l’atemptat en què van perdre la vida deu persones, entre els quals cinc menors d’edat. Una cinquantena de persones van participar en l’acte, organitzat per l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes, davant del solar on hi havia la caserna. Entre els assistents hi havia familiars de víctimes i representants dels diferents cossos policials: Guàrdia Civil, Policia Nacional, Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana.

L’alcalde de Vic, Josep M Vila d’Abadal, ja no va assistir a l’homenatge a les víctimes que es va fer l’any passat amb motiu del vintè aniversari. Qui sí que va enviar representants a l’acte va ser el Ministeri de l’Interior. Hi havia Sonia Ramos i Francisco José Álvarez, directora i subdirector de l’Oficina de Suport a les víctimes del Terrorisme. També hi eren gairebé tots els regidors de la Plataforma per Catalunya de Vic, Manlleu i Torelló.

A més dels parlaments i la col·locació de rams de flors sota la placa que recorda les víctimes al passeig de la Generalitat, l’homenatge va acabar amb una missa a l’església de les Sagramentaries.

WWW.INTERECONOMIA.COM, 30/05/2012; La Generalidad da la espalda a las víctimas del atentado de Vic

PxC sí acude.  El Gobierno catalán no asiste al homenaje en recuerdo del atentado contra la casa-cuartel. La clase política tampoco acudió al acto, salvo Ciudadanos y Plataforma por Cataluña.

El Gobierno catalán no asiste al homenaje en recuerdo del atentado contra la casa-cuartel. La clase política tampoco acudió al acto, salvo Plataforma per Catalunya.

Ángel León. – Barcelona.-  Ningún representante de la Generalidad acudió ayer al acto de homenaje a las víctimas del atentado de ETA perpetrado en 1991, en el que murieron 10 personas -5 de ellas menores- y otras 44 resultaron heridas, contra la casa-cuartel de la Guardia Civil de Vic (Barcelona), convocado por la Asociación Catalana de Víctimas de Organizaciones Terroristas (ACVOT) con motivo de cumplirse 21 años de la acción terrorista.

José Vargas, presidente de ACVOT, ha lamentado, en declaraciones a Radio Intereconomía en Barcelona, la ausencia del Gobierno catalán, que no destinó a ningún representante al acto de ayer, a pesar de haber sido convocado con anterioridad.

Tampoco la Diputación de Barcelona ni la Delegación del Gobierno en Cataluña desplazaron a nadie al homenaje convocado por ACVOT, que congregó a un centenar de personas, incluidas las víctimas y familiares del atentado, en el mismo lugar donde se produjo la masacre el 29 de mayo de 1991.

La representación de los partidos políticos se redujo a los concejales de Plataforma por Cataluña (PxC) en el consistorio de Vic encabezados por el presidente de este partido, Josep Anglada. El consistorio de esta población catalana no envió a ningún representante, ni mucho menos asistió el alcalde, el independentista Josep Maria Vila d'Abadal, dirigente de Unión Democrática de Cataluña (UDC).

Quienes sí hicieron acto de presencia fueron los representantes de la Guardia Civil, Policía Nacional, Mossos de Esquadra y Guardia Urbana de Vic, además de Sonia Ramos, directora de la Oficina de Víctimas del Ministerio del Interior.

El de Vic es el atentando más sangriento, tras el de Hipercor, de los cometidos por ETA en Cataluña. Según se demostró posteriormente en el juicio, los autores de la matanza -miembros del 'comando Barcelona'- se percataron de la presencia de niños en los alrededores de la casa-cuartel, aunque ello no les disuadió de hacer estallar un coche bomba con 70 kilos de amonal y provocar la muerte de 10 personas y herir gravemente a otras 44.

El presidente de la Asociación Catalana de Víctimas de Organizaciones Terroristas, José Vargas, ha avanzado que están ya preparando el homenaje a las víctimas del atentado de Hipercor, perpetrado en 1987, en el que murieron 21 personas y otras 45 resultaron heridas, y del que se cumplirán 25 años el próximo 19 de junio.

EL 9NOU, 01/06/2012; PÀG. 19 La PxC va copar la primera fila d’autoritats, amb nou regidors de Vic, Manlleu i Torelló

Ni un sol regidor dels 10 de l’equipde govern de Vic, a l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’ETA

Vic.- J.C.- L’equip de govern de l’Ajuntament de Vic va cedir tot el protagonisme a l’homenatge a les víctimes de l’atemptat d’ETA a Josep Anglada i PxC. Ni un regidor de l’equip de govern –8 de CiU i 2 d’ERC– van participar en l’homenatge que es va fer dimecres, amb motiu del 21è aniversari de l’atemptat a l’antiga caserna de la Guàrdia Civil de Vic.

Sí que hi eren els regidors de PxC Josep Anglada, Marta Riera i Pilar Catalán, als quals acompanyaven els tres regidors de la formació a Manlleu i els tres de Torelló. En total, nou regidors, que copaven la primera fila d’autoritats.

En un segon terme hi havia la regidora del PSC Mari Moyano. José Vargas, president de l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes (ACVOT), es va mostrar crític amb la negativa de l’equip de govern a sumar-se a l’acte, en el qual sí que hi havia comandaments de la Guàrdia Urbana, Mossos d’Esquadra, Cos Nacional de Policia i Guàrdia Civil.

Vargas no es va tallar: “Ve qui vol i no s’obliga ningú, cadascú amb la seva consciència. Si no han volgut venir, alguna raó tindran i potser algun dia ens l’expliquen, si tenen la valentia de dir-nos per què no són en aquest acte tan senzill els que hi haurien de ser”. Sí que hi eren Sonia Ramos i Francisco José Álvarez, directora general i subdirector general de Suport a les Víctimes del Terrorisme, que van venir de Madrid. El regidor de Convivència i Seguretat,  Joan Ballana (ERC), va passar un moment a saludar Vargas, però no es va poder quedar a l’acte, ja que havia d’anar a una tertúlia de la tele. Des de l’Ajuntament s’han limitat a dir que es “va optar per no anar-hi”.