WWW.TARONJADIGITAL-OSONA.CAT, 01/06/2012; Josep Anglada: La Església fa una gran tasca social

12/06/2012 - Vic

El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va  defensar en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja que l’Església no tenia per què pagar l’IBI.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va participar com a contertulià en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja Osona. En aquesta ocasió va estar acompanyat per Joan López d’ERC, Josep Rafús de CiU i de Toni Serrat ex regidor de l’Ajuntament de Vic.

El programa que va estar moderat per David de Dios, es  va parlar de l’últim ple celebrat a Vic i en especial de si l’Església tenia que pagar l’IBI.

El programa es va començar parlant del nou reglament que regularà les seccions dels plens de Vic. Anglada, que va aprofitar per anunciar que “se’n anava a Astúries per presentar la Plataforma por la Libertad (PxC)”, va assenyalar que “aquest nou reglament no canviarà en res del que es ve fen fins ara exceptuant les sessions que en ves de fer-les pel matí es faran a la tarda, i va afegir que “seria bo que aquest reglament s’aprovés amb un ampli consens”.

Referent a la polèmica moció que va presentar l’ecologista d’ICV de si l’Església tenia que pagar l’IBI, Anglada va manifestar que “fer pagar l’IBI a l’Església en cap cas solucionaria l’economia de l’Ajuntament”. En aquest sentit Anglada va recordar “la gran obra social que fa el bisbat tant a Vic com a la comarca d’Osona”, afegint que “l’Església a diferencia dels partits polítics es finança en un 70 % de les aportacions privades”.

El regidor d’ERC Joan López, va reconèixer molt encertada la moció que va presentar el grup municipal de PxC per tal d’inserir publicitat als tiquets de la zona blava.

PxC

Vic, 1 de juny  2012