Vic, 03/08/2012; Aprovada la moció de PxC per suprimir la taxa de l’euro per recepta mèdica

03/08/2012 - Vic

Vídeo ple

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Fet insòlit a l’Ajuntament de Vic al aprovar una moció de PxC amb 11 vots a favor PxC, ERC, PSC, ICV i SI i 9 en contra CiU i CUP.

Vic | Redacció.- L’Ajuntament de Vic ha aprovat al ple d’aquest dimecres 1 d’agost una moció presentada per Plataforma per Catalunya (PxC) en que es demanava suprimir la taxa de l’euro per recepta mèdica.

La moció s’ha a provat amb el suport de PxC, ERC, PSC, ICV i SI, i el vot en contra de CiU i CUP.

Anglada va assenyalar que “aquesta és una taxa "inequitativa" i, a més, "obliga als ciutadans de Catalunya a pagar un doble peatge si es manté i alhora s'apliquen les mesures de repagament farmacèutic imposades per l'estat espanyol" afegint “no podem permetre que liquidin el Sistema Públic de Salut i el dret a una Sanitat Pública, ja que aquest és un dret conquerit amb molts sacrificis, i per tant, cal preservar-lo per a generacions futures.

El grup municipal de SI, va presentar una moció perquè s’instal·li l’estelada a la façana de l’Ajuntament de Vic de manera permanent, però els tretze vots que sumen CiU i PxC, van servir per tombar la moció.

El portaveu del grup municipal de PxC, Josep Anglada, ha argumentat en la defensa de la seva oposició assegurant que “el que s’ha de fer és buscar i promoure la convivència i la cohesió des del respecte institucional i el compliment a les normes”, afegint "si la llei de banderes no els agrada, el que han de fer és canviar-la, però no incomplir-la”. En aquest sentit Anglada va dir “si l’alcalde no fa complir la llei, pot cometre una falta administrativa, però si es demostra intencionalitat es pot interpretar que ha comès un delicte penal i el nostra grup municipal de PxC no volem que el nostre alcalde cometi cap delicte penal”.

Una mocions que no ha arribat a port ha estat la que ha presentat el grup municipal d’ICV sol·licitant que la implantació de cicle formatiu públic es quedes a la ciutat de Vic. Anglada ha manifestat  “el desig també que aquest cicle Formatiu es pogués impartir a la UVIC”, tot i que entenem ha continuat dient “que la Universitat de Vic es un centre privat i per tant pot prendre les decisions que cregui convenients per la seva funcionalitat”.

PxC s’ha abstingut perquè com ha dit el líder identitari “el seu grup no disposa de tota la informació necessària per votar-hi a favor”.

Un altre de les mocions presentades en aquest ple d’agost ha estat una moció conjunta de CiU, PSC i CUP contra les mesures imposades per el govern del PP. Joan Carles Fuentes, per part de PxC s’ha manifestat totalment en contra d’aquestes mesures impopulars aplicades per el govern de Rajoy dient que “ tenim de ser conscients que aquesta situació que tenim no be de la nit al dia, això es podia haver previst amb polítiques socials a llarg termini i amb politiques socials coherents, preveure que les vaques grasses acabarien i tenir cura d’una previsió econòmica per part dels ajuntaments podria ara evitar moltes d’aquestes retallades tant impopulars com injustes per els ciutadans”.

La darrera moció presentada per urgència per part d’ICV i impulsada per la Plataforma Aigua és Vida, on instava a la Generalitat de Catalunya a: evitar la privatització de l’empresa pública Aigües Ter Llobregat i a garantir el compliment dels cabals legals de manteniment del riu Ter, la regidora de PxC, Marta Riera ha dit que “en el rerefons de tot això es vendre part de patrimoni públic una de les sis grans mesures del govern dels millors per retallar 1.500 euros”. En aquest sentit Riera ha manifestat el fet preocupant “que la privatització d’Aigües Ter- Llobregat genera dubtes sobre el control democràtic de l’aigua”, i ha assegurat que “deien això perquè el govern pot malvendre Aigües Ter- Llobregat en benefici d’empreses amigues en benefici d’un minoria i no d’una majoria de ciutadans”, acabant afirmant que “ CiU en aquest fet s’enduen l’aigua cap el seu moli”. La moció finalment ha estat aprovada amb el vots a favor de PxC, ERC, SI, CUP, PSC i ICV, i el vot en contra de CiU.

Per acabar en el torn de precs i preguntes PxC, ha fet un total de vuit preguntes i un prec.

PxC

Vic, 03 d’agost de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.EL9 NOU.CAT, 01/08/2012; CiU i PxC tomben la moció per penjar l'estelada a la façana de l'Ajuntament de Vic de manera permanent

Laura Busquets.-  (ACN).-  Aquesta vegada la proposta arribava de la mà de SI. L'alcalde de la ciutat i president de l'Associació de Municipis per la Independència, Josep Maria Vila d'Abadal, volia que es retirés la moció i ha proposat col·locar una gran estelada en un altre punt de la ciutat.

Els tretze vots que sumen CiU i PxC a l'Ajuntament de Vic han servit per tombar la moció que ha presentat SI aquest dimecres durant el ple municipal amb l'objectiu de penjar l'estelada a la façana del consistori de forma permanent i fins que s'aconsegueixi la independència.

L'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, ha votat en contra la moció i ha demanat a SI que retirés el text. Com a contrapartida ha proposat col·locar una gran estelada en un altre punt de la ciutat.

El portaveu de SI, Iban Lapeira, ha retret al batlle que el compromís que estava proposant ja el va prendre amb l'Assemblea Nacional Catalana. Els únics que hi ha votat a favor han estat ERC, ICV, CUP i SI. El PSC s'ha abstingut.

La decisió de Vic arriba la mateixa setmana que dos altres consistoris d'Osona i el Ripollès, Torelló i Ripoll, han aprovat per ple posar l'estelada. En tots dos casos s'hissarà al balcó de l'ajuntament amb el compromís de no retirar-la fins que Catalunya arribi a la seva independència.

En aquests dos últims casos, l'acord s'ha fet a proposta de les seccions de l'Assemblea Nacional Catalana del Ripollès i de la Vall del Ges, respectivament. A Torelló, aquest mateix dimecres (19.00h) és previst que una delegació de l'ANC lliuri l'estelada a l'alcalde de la població, Santi Vivet, coincidint a més amb la festa major.

WWW.OSONA.COM, 01/08/2012; Vic, sense estelada permanent

Els vots de CiU i PxC tomben la moció de Solidaritat que volia penjar la bandera a la façana de l'Ajuntament fins que arribés la independència

Vic.- Quico Sellés.- Ple marcat per l'estelada, les protestes per les retallades, per les diferents alternatives de govern, onze punts de l'ordre del dia pulit amb set minuts, cinc mocions  per 23 preguntes de l'oposició a l'equip de govern municipal. Un plenari de Vic que ha servit per ensenyar a la galeria les diferents alternatives que poden articular majories a la sala de plens de la casa gran, fins i tot, veure com una moció de PxC per eliminar l'euro per recepta té els suport d'ICV, ERC o PSC i no de CiU i la CUP. Però allò que ha donat la campanada és el rebuig de CiU i PxC a penjar l'estelada a l'edifici consistorial, amb l'alcalde i president de l'Associació de Municipis per la Independència, Josep Maria Vila d'Abadal, al capdavant.

Debat encès

Finalment la proposta de monoregidor de SI, Iban Lapeira, d'hissar l'estelada a l'Ajuntament no ha reeixit. I això que el regidor Lapeira ha posat sucre a la seva demanda: ha acceptat esmenes, ha reduït el que el regidor d'ERC, Joan Ballana, ha definit com "deix de desafiament", ha convençut l'altre monoregidor d'ICV-EUiA, Xavier Tornafoch, perquè li donés suport i de comptar amb el suport incontestable dels regidors de la CUP.  CiU i PxC hi han votat en contra.

El regidor de Plataforma, Josep Anglada, ha argüit en la defensa de la seva oposició que penjar l'estelada pot suposar que la delegació del govern espanyol a Catalunya pari l'orella i obligui a penjar l'espanyola. I l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, tot i presidir l'Associació de Municipis per la Independència, ha justificat el "NO" per pragmatisme. "El que serà important serà la consulta que organitzaran aquests consistoris", ha deixat anar l'alcalde mentre els regidors escoltaven amb certa cara de resignació. L'abstenció del PSC, que fins i tot ha demanat una consulta per decidir, ha marcat també el que algun regidor de govern ha titllat de "joc de disbarats".

L'alcalde vigatà, tot i que ha fet una contraoferta al regidor de Solidaritat, d'hissar una estelada en algun altre lloc de la ciutat de manera permanent, no ha comprat garsa per perdiu i ha donat per trencades les relacions entre CiU i SI.

EL 9 NOU, 03/08/2012; PÀG. 7,13 i 27 Vic es nega a penjar l’estelada al màstil del balcó de l’Ajuntament

Tres dels quatre principals ajuntaments d’Osona i el Ripollès s’han pronunciat aquesta setmana sobre la iniciativa d’hissar l’estelada al balcó en el marc de la campanya promoguda per l’Assemblea Nacional catalana (ANC). A Vic, els vots de CiU i PxC van impedir-ho

Vic.- Jaume Espuny.- La proposta la va portar al ple de Vic el regidor de SI, Iban Lapeira, que va acceptar una esmena de Joan Ballana (ERC) de penjar-la a la balcona, sota el rellotge, en lloc del pal. Al final, però, la proposta es va rebutjar amb els vots en contra de CiU i PxC.

PxC de la veu de Josep Anglada, va dir que” la moció proposava cometre un delicte perquè anava contra la Llei”.

Durant el ple també es va aprovar una moció conjunta de CiU, CUP i PSC contra les retallades als ajuntaments.

Es van presentar tres mocions més de diversos grups i a l’hora de votar, els resultats van ser ben diferents. PxC en va presentar una per suprimir la taxa de l’euro per recepta. També va ser aprovada, amb els vots favorables de PxC, PSC,ERC, ICV i SI i en contra CiU i CUP: 11 a 9.

Per tant el grup majoritari de CiU, perdia una votació i, a més, el seu soci de govern, ERC, votava el contrari. Una cosa és votar a favor d’una moció que carrega contra el govern de Madrid i una altra que carregui contra la Generalitat, en aquest cas, pel cobra,ment d’un euro per recepta, que va presentar PxC.

L’Ajuntament de Vic, d’acord que el cicle de formació en alimentària es faci a Olot

La moció d’ICV perquè es faci a Vic ser tombada al ple per l’equip de govern CiU i ERC i l’abstenció de PxC, Josep Anglada, va dir que” tot i abstenir-se trobaven la proposta correcte”.

CONSTI EN ACTA

Contra el Birranostrum Josep Anglada de PxC, va fer arribar “les queixes de molta gent” per la celebració del Birranostrum. El regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, va recordar que abans s’havia fet una reunió amb els organitzadors i forces policials per assegurar-se que no hi hauria menors bevent alcohol ni cap incident. Per Ballana, tot es va complir com estava previst, excepte les pixades que alguns dels participants van fer pels carrers del nucli antic. “En la propera edició evitarem que torni a pesar” va dir Ballana.

WWW.ELTER.NET, 02/08/2012; Tomben la proposta de penjar l'estelada al balcó de l'Ajuntament de Vic

Vic.- Redacció.- Els 13 vots que sumen CiU i PxC a l’Ajuntament de Vic han servit per tombar la moció que ha presentat Solidaritat Catalana per d’Independència aquest dimecres durant el ple municipal. La moció proposava penjar l’estelada a la façana del consistori de forma permanent i fins que s’aconseguís la independència.