Vic, 11/08/2012; Setmana intensa pel president de Plataforma per Catalunya

11/08/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Un any més el president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha participat a les festes populars del barri que l’ha vist crèixer

Vic | Redacció.- Fa 53 anys el president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va néixer en un dels barris més emblemàtics i populars de Vic i per extensió de tota la comarca d’Osona, el barri del carrer de Gurb.

El dia gran de la festa és el 7 d’agost, festa de Sant Albert de Sicília. La festa comença a les  9 del matí amb la típica xocolatada, a les 12 els jocs de cucanya per els mes petits, a la una del migdia la tradicional cargolada preparada i cuinada pel president de PxC. A la tarda el Café Concert i més tard a les 19:30h l’ofici a l’església del Carme en honor al Sant on s’hi arriba desprès de passar en processó per tot el carrer juntament amb les autoritats de la ciutat  i els membres de la junta del barri. Ja a la nit al teatre del col·legi pare Coll espectacle amb Mag Clari.

Les primeres referències de les Festes de Sant Albert de Sicília del barri del carrer de Gurb, les trobem en les celebracions que a mitjans del segle XV els veïns dedicaven a Sant Albert de Sicília com a protector contra la malura, una advocació popularitzada per la comunitat carmelitana que aleshores hi havia al barri.

Durant segles, les festes en honor a Sant Albert de Sicília eren exclusivament de caire religiós. L’element folklòric amb arrels populars no hi va ser introduït fins a mitjans del segle XIX, com un apèndix de la festa religiosa, per una sèrie de circumstàncies que es donaren generalitzades arreu dels països llatins i que aquí han perdurat fins als nostres dies.

Les festes varen començar el passat 29 de juliol amb la recollida del boix i han acabat aquest divendres amb la  tradicional Passada de Feixets i l’acomiadament del Carquinyoli.

La popular arrosada a l’esplanada de Sant Marc, els dos sopars de germanor a la Bassa dels Hermanos, l’arribada del Carquinyoli, el pregó de les festes que enguany ha estat a càrrec de l’alcalde de Vic Josep M. Vila d’Abadal, han estat alguns dels actes més destacats d’enguany.

“No m’he perdut mai les festes del meu carrer, ja en dos mesos de vida els meus pares  em van baixar  a baix al carrer per menjar la xocolata”, ha declarat el líder identitari.

En aquest sentit, Anglada ha dit que “són uns dies de festa i de germanor, et retrobes en persones que ja no viuen al barri, però que no fallen mai el dia de les festes”, afegint “no he fallat ni fallaré mai en aquestes festes, ja que per mi és una manera també de defensar la nostra identitat”.

PxC

Vic, 11 d’agost de 2012