El president de PxC manté a ratlla els independentistes al ple de Vic

20/09/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada, a la plana major d’ERC: “abandonin el Congrés si són tan anti-espanyols i no creuen en el projecte d’Espanya”

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya i portaveu de la formació a l’Ajuntament de Vic ha al·ludit al sentiment antiespanyol que professen els independentistes d’ERC per convidar-los a marxar del Congrés dels Diputats.

Josep Anglada ha respost així a la moció presentada al consistori vigatà en què demanaven la independència de Catalunya, al temps que ha reiterat el seu compromís amb la defensa de la continuïtat de Catalunya dintre d’Espanya.

Anglada ha recordat que el marc legislatiu no permet a cap municipi demanar la independència perquè no té cap legitimitat. “Portar aquesta moció al ple municipal és fer-nos perdre el temps. Totes aquestes proeses anarquistes que ens presenten cada dos ó tres mesos son irresponsabilitats de gama molt friqui”.

En el transcurs de la sessió plenària del mes de setembre a la capital osonenca, Anglada ha lamentat que últimament a la sala de plens “solament es parla de la bandera i la independència, i sembla ser que tothom s’oblida de la crisi econòmica, de la corrupció que hi ha a la política, de que hi ha moltes famílies que no poden pagar la hipoteca, que no arriben a final de mes, i tots tenen ficat al cap la independència, la independència i la independència”.

Al fil d’aquestes manifestacions Anglada ha dit: “quantes vegades hem sentit en aquest consistori que Espanya ens roba? Escoltin, senyors polítics, senyors que volen la independència: és que a Catalunya els polítics no ens han robat? No s’enrecorden del cas Palau, del cas Millet, del 3%, de les ITV del sr. Oriol Pujol?”.

El president de PxC ha manifestat que “la bandera que ens representa a tots els catalans són les quatre barres i no l’estelada”.

En la seva intervenció Anglada ha evidenciat les contradiccions del ponent de la moció, el 2n tinent d’alcalde Joan López, en dir-li que “es queixa, cosa curiosa, de que l’atur afecta més de 821.000 persones, el 20% es troba en el llindar pobresa, i presentem una moció per suprimir el Senat, per no tenir una despesa inútil, i vostè vota en contra perquè ja li va bé que hi sigui el Senat”.

Anglada s’ha adreçat a l’executiva d’ERC –present en el ple— per dir-los que “si vostès són tan anti-espanyols i no creuen en el projecte d’Espanya, el grup d’ERC el que hauria de fer, si tinguessin una mica de dignitat i no volguessin prendre el pèl al poble de Catalunya, és abandonar el Congrés dels Diputats, perquè a vostès Espanya només els interessa quan cobren”.

Anglada s’ha referit als interessos partidistes com a principals obstacles per treballar en la definició d’un nou model econòmic per a Catalunya i el conjunt d’Espanya. “Si no hi haguessin interessos electorals en joc seria molt més productiu definir un model federal autèntic amb elevats graus d’autonomia política i econòmica i de col·laboració i lleialtat entre els nivells administratius català, espanyol i europeu”.