Vic, 04/10/2012; Josep Anglada: Al Consell Comarcal  hi sobren polítics

Vic, 04/10/2012; Josep Anglada: Al Consell Comarcal hi sobren polítics

04/10/2012 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada vol que el Consell Comarcal d’Osona redueixi el nombre de polítics. PxC, defensa que en la meitat ni ha de sobres.

Vic | Redacció.-  El ple del Consell Comarcal, que es va celebrar el passat dimecres dia 28 de setembre, s’hi varen debatre mocions de tot tipus. Una de les mocions precisament era presentada per el propi equip de govern CiU, ERC i PSC, on es reivindicaven ells mateixos.

Josep Anglada, portaveu del grup Comarcal de PxC, va defensar la tesi dient que “Plataforma per Catalunya (PxC), d’entrada ho plantejaria diferent” i va continuar dient que “amb això no volem dir que tots el Consells Comarcals han de desaparèixer, però si molts dels polítics que hi son actualment no hi haurien de ser”. El líder identitariva acabar dient “no hi haurien de ser perquè de fet no hi fan res al Consell Comarcal”.

La proposta però va tirar endavant amb 27 vots a favor (CiU, ERC, PSC i IDO), dues abstencions (ICV i CUP) i dos vots en contra (PxC).

La següent moció  de PxC per suprimir la taxa de l’euro per recepta mèdica, va estar defensada per Josep Anglada, qui va manifestar que “els catalans ja estan farts de que els prenguin el pel, i que sempre hagin de pagar el mateixos”. Afegint que “ per poder garantir els medicaments gratis per els de fora ara ens toca a pagar els de casa”. Per això va dir “per Plataforma per Catalunya sempre primer seran els de casa”. 15 consellers es van abstenir (ERC, PSC i IDO), 13 hi van votar en contra (CiU i ICV) i 2 a favor (PxC).

Moció de PxC per a la supressió del Senat,   aquesta moció va obtenir 2 vots a favor (PxC) i 28 en contra (la resta de grups), no hi va haver cap abstenció. Alguns dels portaveus dels grups amb representació al Consell Comarcal van al·legar per justificar el seu vot en contra que es tracta del Senat espanyol i que aquí anem per un altre camí.

Anglada, va remarcar un cop més que “ el Senat no serveix per res, però que entén que la casta no vulgui abolir –lo ja que així els seus polítics quan es retiren de la primera línea de la política poden gaudir d’un bon sou”. Souque segons Anglada, “aniria molt be poder-lo repartir entre els autòctons que passen gana o no arriben a fi de mes”.

PxC

Vic, 4 d’octubre de 2012