Vic, 14/01/2013; El ple de Vic aprova una moció de PxC per demanar la continuïtat del registre civil públic i gratuït

18/01/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC

L’Ajuntament de Vic aprova una moció presentada per PxC demanant la continuïtat d’un registre Civil públic i gratuït  per defensar les competències municipals en la celebració de matrimonis civils.

Vic | Redacció.- L’Ajuntament de Vic va aprovar el passat ple una moció de Plataforma per Catalunya (PxC), per demanar la continuïtat d’un registre Civil de gestió totalment pública i gratuïta i per defensar les competències municipals en la celebració de matrimonis civils. La moció va estar aprovada per 16 vots a favor PxC, CiU, PSC i ICV dos en contra SI i CUP i dos abstenció ERC. L’altre moció que presentava PxC, demanava que  l’Ajuntament de Vic, com a representant de tots els seus veïns, sol•liciti al Govern espanyol que s’oposi públicament a l’entrada de Turquia a la Unió Europea. La moció tan sols va tenir els vots favorables de PxC.

En aquest sentit, Anglada va assegurar que “hem de ser conscients que l’entrada de Turquia a la Unió Europea implicaria la presència d’un Estat de majoria musulmana en les institucions europees, i això implicaria que el seu poder en les institucions de la UE seria determinant”, afegint “si Turquia esdevingués algun dia nou membre de la Unió Europea, la porta d’Europa estarà definitivament oberta a països no europeus com el Marroc, Tunísia o Algèria, i això representaria que les noves fronteres exteriors es fixaran a l’Iran, l’Iraq i Síria, punts conflictius de l’Orient Mitjà”. El líder identitari va acabant recordant que “des de Plataforma per Catalunya continuarem lluitant en contra de la islamització de Catalunya, d’Espanya i d’Europa”.

Referent a la moció que va presentar ICV per la memòria de les víctimes del bombardeig franquista sobre Vic, en el seu 74é aniversari, i on es demanava també un acte d’homenatge al que fou el darrer alcalde republicà de Vic, Marià Serra i Badell, Anglada va assenyalar que “no podem donar suport a una moció que no vulgui reconèixer a totes les víctimes de la violència que es varen produir al llarg de tota la Guerra Civil fossin del bàndol que fos, o que no reconeix a totes aquelles persones que varen patir persecució, en la forma que fos, per raó de les seves conviccions polítiques, ideològiques, morals o religioses”. Sobre l’alcalde republicà, Anglada va deixar clar que “no serem nosaltres qui posarem en dubte la vàlua del Sr.  Serra i Badell, ni les seves virtuts personals, familiars o empresarials”, però també va volgué deixar constància que “malgrat ser elegit alcalde el 1931, en les famoses eleccions del 12 d’abril, les va perdre  l’any 1934, i quan va recuperà l’alcaldia ho va fer pel juliol de 1936, però ho va fer-ho suplantant l’alcalde que havia estat democràticament elegit per unes altres forces polítiques, per tant és una actitud que s’hauria de considerar gens democràtica”.

Sobre la moció que va presentar la CUP on demanava instar el nou govern de la Generalitat a reprendre les comissions d’investigació sobre la gestió en l’àmbit sanitari i sobre les caixes d’estalvi catalanes, la regidora Marta Riera va assenyalar que “PxC està totalment a favor de reobrir les comissions d’investigació, però sembla ser que això ja ha succeït i per tant la moció ja no te sentit” no per aquesta raó va dir Riera “demanem transparència i honestedat cosa imprescindible per la salut democràtica i la regeneració democràtica que tant en fa falta”. Per acabar Riera va dir que “ per ètica demanaríem no deixar que cap membre de CiU ni del PSC ostentin cap presidència en les dues comissions d’investigació per ser els partits amb més casos de corrupció declarats a Catalunya”.

En l’apartat de precs i preguntes PxC va fer un total de 5 preguntes acabant així amb un ple que va durar tres hores i mitja.

PxC

Vic, 14 de gener de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 15/01/2013; Vic es declara «lliure de fracking»

Vic és el primer municipi d’Osona que es declara "lliure de fracking".

Redacció.-  El ple de Vic ho va aprovar ahir a la tarda per unanimitat, fruit d’una moció presentada per ICV-EUiA. La decisió va rebre el suport d’una trentena de membres de la Plataforma Aturem el Fracking (PAF), entre els qui hi havia diversos representants del Grup de Defensa del Ter (GDT), que van ser presents a la sessió vestits amb unes “granotes” blanques i amb mascaretes.

El text de la moció, a més de declarar Vic “municipi lliure de fracking”, també exigeix a la Generalitat que no atorgui els permisos a l’empres Montero Energy per iniciar les prospeccions d’hidrocarburs a la comarca.

Vuit municipis d’Osona afectats per les prospeccions

A Osona, ja hi ha vuit municipis afectats (entre els quals no hi apareix Vic) per les primeres prospeccions, per tal d’investigar la presència d'hidrocarburs. Tal i com passa en altres sol·licituds –encara no concedides- en altres comarques de la Catalunya Central, hi ha el temor que aquestes prospeccions obrin la porta a l'extracció d'hidrocarburs amb la tècnica del fracking.

Tots els grups del consistori s’han mostrat molt satisfets per l’acord unànime al qual s’ha arribat. “No hi ha estudis d’impacte ambiental que certifiquin que aquesta tecnologia es innòcua en el temps. El fracking pot produir danys rellevants i importants”, ha dit Jacint Raurell (PSC). En el mateix sentit s’ha expressat el portaveu de la CUP, Nil Puigvila: “Davant d’una activitat que no està demostrat que sigui innòcua s’ha d’aturar”. Joan Carles Fuentes (PxC), per la seva banda, ha reclamat a l’Estat espanyol que prohibeixi aquesta tècnica al territori.

WWW.OSONA.COM, 14/01/2013; Vic retrà homenatge a les víctimes dels dos bàndols de la guerra civil

El ple desencalla d’una manera salomònica un debat que feia anys que cuejava. El consistori també es compromet a fer un estudi de la figura de Marià Serra i Badell, per tal de fer-li un reconeixement, si s’escau.

Vic.- Pere Pratdesaba.- L’Ajuntament de Vic va desencallar, en el ple celebrat ahir, l’homenatge a les víctimes de la guerra civil i al darrer alcalde republicà de la ciutat, Marià Serra i Badell. La proposta ja s’havia presentat al ple en diverses ocasions en anys anteriors, els últims el 2004 i el 2009, però no havia prosperat mai. Aquesta vegada, però, i després d’una intervenció salomònica de l’alcalde Josep M. Vila d’Abadal (CiU), es va tirar endavant.

Vila d’Abadal va plantejar que es delegués a un historiador local un estudi exhaustiu de la figura de Serra i Badell i, si s’esqueia, es va comprometre a fer-li un reconeixement, en un temps màxim de sis mesos. També va proposar que es fessin dos homenatges, per separat, a les víctimes dels dos bàndols de la guerra civil. ICV-EUiA va acceptar i la moció va prosperar, amb el vot de tots els partits, menys PxC, que es va abstenir.

Pujades moderades del taxi i el bus

El ple també va aprovar per unanimitat declarar el municipi "lliure de fracking" i
una pujada del servei del taxi d’un 3%. També un increment de les tarifes de transport de bus urbà, en concret, de les targetes T10 i T10 social, que queden en 9 i 8,20 euros respectivament. El bitllet senzill es mante en 1,75 euros. Aquesta pujada es va tirar endavant amb el suport de l’equip de govern (CiU i ERC), PSC i PxC. SI es va abstenir i la CUP i ICV-EUiA hi van votar en contra. En aquest punt, també es va acordar modificar la freqüència del transport a  la Guixa, Gurb i Calldetenes, que serà d’una hora i no de mitja com fins ara, per tal de reduir costos.

El ple també va aprovar una modificació dels crèdits del pressupost del 2013, en incloure una subvenció del SOC de 708.410 euros, per al Pla de barris centre i sud. Aquesta dotació no es va preveure inicialment.

Pel que fa a la resta de mocions, va prosperar una proposta de PxC on es demanava la continuïtat de l’actual sistema de registre civil, públic i gratuït, en el competències municipals de la celebració de matrimonis. En la reforma que proposa el govern central, els alcaldes i regidors no podran celebrar casaments, que es restringiran als notaris, amb el seu consegüent augment cost, segons va defensar Joan Carles Fuentes (PxC). La moció es va aprovar amb el suport de PxC, CiU, PSC. La CUP i SI i van votar en contra i ICV-EUiA es va abstenir.

Les altres dues mocions es van rebutjar, una de PxC contra l’entrada de Turquia a la Unió Europea, i una segona de la CUP, per instar la Generalitat a reprendre les comissions d’investigació en l’àmbit sanitari i les caixes d’estalvi, que es van suspendre amb motiu de les eleccions.

EL PLE, EN BREU. PREGUNTES PxC

Les torratxes i jardineres del carrer Manlleu no són fixes perquè hi puguin passar camions d’obres

Durant el 2012, la Guàrdia Urbana ha controlat un total de 20.270 cotxes al carrer Mossèn Godayol. Un 10,5%, 2.038, excedien la velocitat (+ 50km/h). Una part molt petita d’aquesta quantitat, els que han superat els 60 km/h, han estat multats.

Vic es declara municipi «lliure de fracking»

El ple de l’Ajuntament aprova per unanimitat la seva oposició a aquesta tècnica d’extracció d’hidrocarburs. El debat ha rebut el suport d’una trentena de membres de la PAF i el GDT, que han protagonitzat una acció reivindicativa.

El ple també ha aprovat lleugerament a l’alça la modificació d’algunes de les tarifes del taxi i del transport urbà, en concret les de la targetes T10 i T10 social, retre dos homenatges a les víctimes de la guerra civil, dels dos bàndols, per separat, i estudiar un reconeixement del darrer alcalde republicà, Marià Serra i Badell.

Vuit municipis d’Osona afectats per les prospeccions

Tots els grups del consistori s’han mostrat molt satisfets per l’acord unànime al qual s’ha arribat. “No hi ha estudis d’impacte ambiental que certifiquin que aquesta tecnologia es innòcua en el temps. El fracking pot produir danys rellevants i importants”, ha dit Jacint Raurell (PSC). En el mateix sentit s’ha expressat el portaveu de la CUP, Nil Puigvila: “Davant d’una activitat que no està demostrat que sigui innòcua s’ha d’aturar”.  Joan Carles Fuentes (PxC), per la seva banda, ha reclamat a l’Estat espanyol que prohibeixi aquesta tècnica al territori.

EL 9 NOU, 18/01/2013; PÀG. 9 i 14 Vic es declara municipi lliure de ‘fracking’ per unanimitat dels grups municipals

Vic.-  Josep Comajoan.-   Vic es va declarar dilluns municipi lliure de fracking, la contaminant tècnica d’extracció de gas per la qual una multinacional ha demanat a la Generalitat un permís a diversos municipis d’Osona. Entre ells, el de Vic. Ho va fer per unanimitat dels set grups municipals i en presència d’una trentena llarga d’activistes de la Plataforma Aturem el Fracking (PAF) que van assistir al ple, molts d’ells vestits amb granota blanca i mascaretes antigàs.

La moció la va presentar en nom de la plataforma el grup d’ICV-EUiA. Previ al debat, el portaveu d’ICV, Xavier Tornafoch, va demanar que fos un portaveu de la PAF qui exposés els motius per aprovar la moció.

Joan Carles Fuentes (PxC) va fer una altra dissertació de les seves amb diversos elements tècnics sobre els riscos del fracking.

Vic finalment obre la porta a fer un homenatge a l’alcalde republicà Marià Serra Badell

L’alcalde accepta fer-ho, tot i que encarregarà un estudi a un historiador que l’avali

L’Ajuntament de Vic ha obert sembla que definitivament la porta a fer un reconeixement a Marià Serra Badell, que va ser-ne alcalde de 1931 a 1933 i de 1936 a 1938, en aquesta última etapa en plena Guerra Civil. Dilluns es va aprovar al ple una moció en aquest sentit presentada inicialment per ICV-EUiA i que van assumir tots els grups excepte PxC, un cop reformada a partir d’unes propostes que va plantejar l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal (CiU).

La moció inicial d’ICVEUiA proposava un homenatge institucional a Marià Serra Badell i una declaració i un homenatge institucional a les víctimes dels bombardejos de l’aviació feixista sobre la població civil de Vic el 21 de desembre de 1938 i el 20 i 25 de gener de 1939. La moció, com les altres vegades que s’havia debatut al ple de Vic, semblava abocada al fracàs. No només CiU i PxC no hi votaven a favor, sinó tampoc el PSC, que l’última vegada, el 2009, ja ho havia fet en contra. Només semblava tenir el suport d’ICVEUiA, la CUP, ERC i SI. PxC va ser l’únic que no va votar la moció consensuada entre els altres grups i es va abstenir.

CONSTI EN ACTA

Ballana, en campanya. PxC va demanar pels fulletons que s’han repartit pels comerços amb la foto de Joan Ballana, regidor de Seguretat. Josep Anglada va demanar si això ja era campanya per declarar Ballana candidat d’ERC a les pròximes municipals. Aquest va defugir la broma i li va explicar que és la carta de serveis de la regidoria.