WWW.TARONJADIGITAL-OSONA.CAT, 16/01/2013; Josep Anglada: Al ple de Vic s’han de poder presentar qualsevol tipus de mocions

16/01/2013 - Vic

Anglada va justificar així la moció presentada al ple de Vic per Plataforma per Catalunya (PxC) contra l’entrada de Turquia a La Unió Europea, per ser un país de majoria musulmana i antidemocràtic.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va participar com a contertulià en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja Osona. En aquesta ocasió va estar acompanyat per Joan López d’ERC, Josep Rafús de CiU, i de Toni Serrat ex regidor.

El programa va estar moderat per David de Dios, i es va parlar del ple celebrat el dia abans al consistori vigatà, on es van presentar cinc mocions tantes com gairebé punts en l’ordre del dia.

El programa va estar enfocat especialment en les cinc mocions presentades al ple. Josep Anglada va valorar molt positivament l’aprovació per unanimitat de declarar Vic lliure de Fracking. En aquest sentit, Anglada va assenyalar que “tractant-se d’un tema tan complexa i perillós com és el Fracking, m’ha sorprés que des de la Generalitat ningú s’hagi preocupat d’informar ni al Consell Comarcal ni els alcaldes de les comarques afectades”.

Anglada també va estar molt crític amb els grups de SI, la CUP i ERC, que no varen donar suport a la moció que va presentar PxC per demanar la continuïtat d’un Registre Civil de gestió totalment públic i gratuït per defensar les competències municipals en la celebració de matrimonis civils. En aquest sentit, Anglada va dir que “és incomprensible que hi hagin partits que s’oposin a que aquest servei pugui ser gratuït pels ciutadans de Vic”.

Referent a la moció presentada per ICV per la memòria de les víctimes del bombardeig franquista sobre Vic, en el seu 74è aniversari, i on es demanava també un acte d’homenatge al que fou el darrer alcalde republicà de Vic, Marià Serra i Badell, Anglada va recordar que “si aquesta moció no s’ha aprovat mai, ha estat perquè els grups d’esquerres d’aquest consistori no han estat mai coherents ni s’han posat mai d’acord”, afegint que “el partit més sensat en aquest Ajuntament ha estat PxC, perquè des de l’any 2.004 sempre ens hi hem abstingut”.

PxC

Vic, 16 de gener de 2013