VIC,10/02/2013; Anglada present a la Festa dels Tonis de Vic

12/02/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: “em sap greu la poca participació dels membres de consistori vigatà en festes tan popular com és la dels Tonis de Vic”.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, acompanyat d’altres regidors de PxC, ha estat present en la tradicional Festa dels Tonis que  s’ha celebrat aquest diumenge a Vic, on ja de bon matí ha participat a l’esmorzar que com cada any es fa el Sucre de Vic.

Anglada, ha compartit taula amb participants ja assidus d’aquesta tradicional festa, així com amb membres de la junta de l’entitat dels Tonis de Vic i el seu president Santi Vila.

Tot seguit la festa ha continuat amb el passant de carruatges i cavalls per el centre de Vic, on com cada any desperta molta acceptació per els veïns. En mitat del recorregut el regidor del consistori vigatà, també ha fet la parada a l’església del Carme, on el rector fa la benedicció a tots els animals domèstics.

La festa ha acabat com sempre a la plaça Major de Vic, on tots els participants fan un vol per mostrar tots els cavalls i carruatges de gala.

Un cop ja a la plaça Major, Anglada ha manifestat que “em sap greu la poca participació dels membres de consistori vigatà en festes tan popular com és la dels Tonis de Vic”.

En aquest sentit, Anglada ha assenyalat que “és molt important continuar recolzant aquestes entitats amb pocs recursos, perquè les festes tradicionals i populars catalanes no es poden perdre”, afegint “és un orgull que el grup municipal de Plataforma per Catalunya, hagi pogut destinar a la festa d’enguany 1.500 euros del pressupost anual, per fer encara més lluïda la Festa del Tonis de Vic”.

PxC

Vic, 10 de febrer de 2013