Vic, 02/03/2013; PxC força a convergents i republicans a no donar suport a la sobirania fiscal a l’Ajuntament de Vic

02/03/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada posa firmes als independentistes de CiU i ERC i els fa desdir de votar a favor de la Sobirania Fiscal.

Vic | Redacció.-  A la tercera assemblea de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), de la qual és president l’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, es va instar a tots els municipis que estan adherits a l’AMI que comencin a exercir la Sobirania Fiscal per la qual passin a ingressar els impostos dels seus treballadors (IRPF) i IVA a l’Agència Tributària catalana, en lloc de fer-ho a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària.

Solidaritat va presentar a la junta de portaveus de l’Ajuntament de Vic del passat 25 de febrer, una moció on es demana la insubmissió fiscal de l’Ajuntament, per tal de fer front a l’espoli de l’Estat espanyol. ERC, CiU i la CUP ja van manifestar  que votarien a favor de la proposta de SI, i d’aqueta manera Vic es convertirà així en la primera gran ciutat en donar llum verda a una moció d’aquest tipus arreu del país.

La gran sorpresa ha estat que “arrel de l’instancia presentada per Plataforma per Catalunya (PxC), on entra altres coses demanava si liquidar l'IVA i l'IRPF a l'"Agència Tributària de Catalunya" en lloc de a l'"Agencia Tributaria" (Agencia Estatal de Administración Tributaria), és del tot il•legal, CiU i ERC han fet marxa enrere”.

El president de PxC i portaveu del grup municipal a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, que ja va manifestar el seu vot en contra a la Sobirania Fiscal, ha manifestat que l’informe que vàrem rebre el passat divendres deixa clar que la proposta no és una declaració institucional de posicionament polític o ideològic, sinó que té un contingut propi d’un acte administratiu resolutiu, que si s’aprovés tindria efectes jurídics”, afegint la llei deixa clar que tant  l'IVA i com l'IRPF s’ha de pagar a l’Agència Estatal de l’Administració Tributària”.

En aquest sentit, Anglada ha assenyalat que “no entenc com l’alcalde de Vic no recolzi una proposta que el tex és exacte que el que es va aprovar a la darrera assemblea de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) , presidida precisament per Vila d’Abadal”.

Respecte als dos regidor d’ERC que foment part de l’equip de govern, Anglada ha assenyalat que “si no donen suport a la moció que presenten Si i la CUP, demostraran una vegada més que si estan en política no és per aconseguir un estat propi, sinó per continuar vivint a costa de la política i continuant enganyant als ciutadans de Vic”.

Finalment, Anglada ha manifestat que “Plataforma per Catalunya és l’únic partit en sentit comú a l’Ajuntament de Vic”, i ha celebrat que“una vegada més sigui PxC el que marqui el full de ruta a l’equip de govern de la ciutat de Vic”.

PxC

Vic, 2 de març de 2013