WWW.TARONJADIGITAL-OSONA.CAT, 05/03/2013; Josep Anglada: Votar mocions per simbolisme no serveixen per res

06/03/2013 - Vic

Josep Anglada es va mostrar molt crític pel que fa a la moció aprovada per l’Ajuntament de Vic per exercir la sobirania fiscal.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va participar com a contertulià en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja Osona. En aquesta ocasió va estar acompanyat per Joan Ballana d’ERC, Josep Rafús de CiU i de Toni Serrat ex regidor.

El programa va estar moderat per David de Dios i es va parlar de la moció que va portar més enrenou presentada a  l’últim ple celebrat a Vic, i que els cinc regidors de PxC van votar en contra. De Dios, també va posar un altre punt encara d’actualitat vigatana sobre la taula, la votació del pressuposto municipal pel 2013, aprovats per CiU, ERC i PxC.

Referen a la insubmissió fiscal, Anglada va manifestar que “Plataforma per Catalunya és un partit responsable, i després d’haver rebut l’informe que vàrem demanar a la secretària i a l’interventor, no podíem donar suport a una moció que infringia la llei”. En aquest sentit, Anglada va aconsellar que “en ves de presentar aquest tipus de mocions que no deixen de ser un brindis al sol, el que haurien de fer vostès és presentar propostes que ajudessin a treure del paro a tots aquest parats que tenim a la ciutat de Vic”, afegint “vostès el que han de fer és agafar el toro per les banyes i dir  aquí ens plantem i ens passem el semàfor vermell, però vostès no ho faran per són uns covards i volen seguir enganyant a la gent”.

En el transcurs del programa, Anglada també va assenyalat que “no descarto un trencament de CiU amb ERC, i una futura sociovergència a Catalunya”.

Finalment, Anglada li va recordar al republicà Joan Ballana que “quan a Plataforma per Catalunya se li ha donat la mateixa oportunitat en els mitjans de comunicació, com ha estat en el cas de Vic en els eleccions municipal, PxC ha superat àmpliament
a la majoria de partits”.

PxC

Vic, 5 de març de 2013