WWW.TARONJADIGITAL-OSONA.CAT, 15/03/2013; Anglada protagonitza un cara a cara amb els politòlegs de Canal Taronja

15/03/2013 - Vic

L’exdiputat de CiU, Enric Castellnou, ha assenyalat a Canal Taronja que “els encerts polítics son fruit de que tot partit ha de tenir un líder, i PxC avui  té un líder que es diu Josep Anglada”.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha compartit tertúlia amb els politòlegs habituals Enric Castellnou, Josep Maria Reniu i Domènec Pérez en el programa “Gabinet de Crisi” de Canal Taronja Osona.

El programa que ha estar moderat per David de Dios, s’ha parlat exclusivament del fenomen de Plataforma per Catalunya a la Ciutat de Vic.

Anglada, tan sols començar el programa i referint-se als politòlegs ha manifestat que “no entenc que els politòlegs posin a Plataforma per Catalunya com un partit estrany, quan PxC està fent una bona tasca a l’Ajuntament de Vic des de l’any 2003”, i la prova, segons Anglada és que “cada vegada hi ha més ciutadans i ciutadanes de Vic que voten a Plataforma per Catalunya”.

En el que si varen coincidir els tres politòlegs va ser en l’habilitat d’Anglada a l’hora de negociar el pressupost d’enguany amb l’equip de govern. En aquest sentit, l’exdiputat de CiU, Enric Castellnou, va afirmar que “des del punt pragmàtic clar i català, s’ha de reconèixer que ha estat un èxit de Plataforma per Catalunya, del regidor d’Hisenda i un fracàs dels altres partits de l’oposició”, afegint “aquests encerts polítics també son fruit de que tot partit ha de tenir un líder, i PxC avui té un líder que es diu Josep Anglada”.

Anglada, que es va sotmetre a tota una bateria de preguntes per part dels politòlegs, va deixar molt clar que “la immigració havia estat un tema tabú per part dels partits polítics tradicionals, i va ser Plataforma per Catalunya que va tenir la valentia d’obrir la caixa dels trons”.

En el transcurs del programa, tant Reniu com Pérez van coincidir en queAnglada havia canviat la política al consistori vigatà, ja que ha estat el primer polític, cosa gens normal a la ciutat de Vic segons Reniu, que ha trepitjat i trepitjà carrer”. En aquest sentit, Anglada va assenyalar quetots els partits del consistori vigatà tenen por del creixement constant de PxC”, afegint “PxC ha marcat un full de ruta a l’Ajuntament”, fet que els politòlegs van coincidir totalment.

Finalment, Reniu va preguntar a Anglada si té intenció de retirar-se. En aquest sentit, Anglada va assenyalar que “en aquest moments i vist el creixement constant de Plataforma per Catalunya a la ciutat de Vic des de l’any 2003, crec que no seria seriós per la meva part no tornar-me a presentar, i menys saben que podem ser la força més votada a la ciutat de Vic a les properes eleccions municipals”.

PxC

Vic, 15 de març de 2013