Vic, 22/03/2013; Josep Anglada amb estudiants de Periodisme de la UVic

23/03/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada contesta durant dues hores les preguntes dels estudiants de Periodisme i Comunicació de la UVic.

Vic | Redacció.-  El president de Plataforma per Catalunya (PxC) Josep Anglada, va respondre una a una totes les preguntes que durant dues hores li van formular els estudiants de Periodisme i Comunicació de la Universitat de Vic.  Entre els estudiants hi havia un grup que formava part del programa internacional Erasmus a la Universitat de Vic i que provenien de països com Holanda, Polònia i Anglaterra, la resta eren de Barcelona, Manresa, Ripoll, o Albacete.

La majoria de les preguntes van estar enfocades sobre el fenomen de la immigració. Anglada va exposar la tesi de PxC per creure que hi ha un accés d’immigració i del perquè no s’ha de donar cap targeta Sanitaria als immigrants il·legals. Segons Anglada “amb la situació actual, amb sis milions de parats i amb una asfixia econòmica en que es troba el país, no hi ha lloc per cap immigrant més”. El que cal fer va dir Anglada “és aturar l’entrada de més immigrant i repatriar a tots aquells siguin aturats de llarga durada”.

Anglada va ser molt contundent a l’hora de respondre a la pregunta d’un estudiant que li va preguntar que faria amb els immigrants il·legals. En aquest sentit, Anglada va afirmar que “un immigrant il·legal no ha de tenir dret ni a sanitat ni a ajudes socials, el que s’ha de fer amb aquest col·lectiu és expulsar-los del país”, afegint  “la Generalitat no pot pagar ni les farmàcies i, a més, deu 500 milions als ajuntaments, 600 als hospitals i 400 al tercer sector, per tant, ni un cèntim per els il·legals”.

Sobre les raons del perquè la gent vota PxC, Anglada va assenyalar que “la gent ens vota perquè està decebuda de la casta política, està farta de la immigració i perquè la gent ja no creu amb una classe política corrupta que ha demostrat que el seu únic interès ha estat enriquir-se a costa de la política”.

Els estudiants també es van interessar per el finançament de PxC, sobre política internacional i pel futur de Plataforma per Catalunya. Sobre el futur de PxC, Anglada va dir que “a les properes eleccions municipals PxC creixerà en número de regidors, ja que PxC te un creixement constant i que això també es veurà reflectit a les properes eleccions autonòmiques, on la gent estarà encara més decebuda amb la casta política”.

El llarg de l’entrevista, Anglada es va definir com “un enamorat de Vic, un identitari català que estima profundament a Catalunya, però que no és independentista”. En aquest sentit, Anglada va assegurar que “vist el canvi de rumb que està agafant el Govern, us puc ven assegurar que no hi haurà consulta sobiranista, i no descarto en un futur immediat un trencament amb ERC i una sociovergència al Parlament català”.

Per finalitzar, Anglada va encoratjar els estudiants a ser “uns bons periodistes” i que “no es deixin manipular per els partits de torn”, posant com exemple la televisió publica de Catalunya que “no fa honor el seu nom, ja que no actua com a tal, i no actua democràticament com sempre ha fet silenciant PxC”.

PxC

Vic, 22 de març de 2013