Vic, 12/05/2013; L’Ajuntament de Vic torna aprovar un altre moció de Plataforma per Catalunya

12/05/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El ple de Vic aprova una moció de Plataforma per Catalunya on demanava el desdoblament de la línia de tren Barcelona-Ripoll i per millorar les instal•lacions de l’estació de Vic.

Vic | Redacció.- Sis van ser les mocions que es van debatre en l’últim  ple de l’Ajuntament de Vic, de les quals tan sols en van prosperar tres i les demés van ser rebutjades.

Plataforma per Catalunya (PxC) va donar suport a la primera moció que demanava la supressió de la Delegació i Subdelegacions del Govern a Catalunya. Anglada va justificar el vot favorable argumentat que“en atenció a la necessitat de la simplificació administrativa, que tothom reclama i PxC en primer lloc i de la qual parla sempre tots els partits de la casta però que no fan pràcticament res; i també, pel estalvi econòmic que això representaria”.

El ple també va aprovar un proposta d’acord sobre la sobirania Fiscal de Catalunya, que es va aprovar amb els vots a favor de CiU, CUP, ERC, SI i PSC i el vot contrari de PxC. El portaveu identitàri tal i com ja ha manifestat en altres ocasions, va justificar el vot contrari assenyalant que “atenent l’informe presentat per la secretària i l’interventor d’aquest Ajuntament i que deixava molt clar que aquesta proposta no és una declaració institucional de posicionament polític o ideològic, sinó  que té un contingut propi d’un acte administratiu resolutiu, i per tant, té efectes jurídics, no podem donar suport a aquesta proposta”, afegint, “les lleis estan per complir-les, ens agradin més o ens agradin menys”, i per tant, va continuar dient “nosaltres no volem ser responsables del pagament de possibles sancions o interessos en cas de que l’Agència Estatal no rebés a temps els ingressos corresponents”.

La tercera moció era la que presentava Plataforma per Catalunya per demanar el desdoblament de la línia de tren Vic-Ripoll i per millorar les instal·lacions de l’estació de Vic. El portaveu de PxC, que va agrair  al grup municipal de CiU per haver-se sumat a la mateixa, va dir que “avui no tant sols fem  una reivindicació històrica per aconseguir el desdoblament de la via de Barcelona-Ripoll, sinó que al mateix temps demanem a Renfe que faci les millores corresponents a l’estació de tren de Vic”.La moció va ser aprovada amb els vots favorables de PxC, CiU, PSC i SI. La CUP hi va votar en contra. ICV i ERC es van abstenir.

La primera moció que no va tirar endavant va ser la presentada per la CUP en suport a la campanya de Boicot contra Israel en motiu de l’aniversari de la Nakba. El líder identitàri que va denunciar el seguidisme de CiU i altres formacions sobiranistes a l'Estat d'Israel, va dir que “condemnem la persecució de qualsevol poble en funció de la seva identitat col•lectiva”. I va afegir Plataforma per Catalunya és partidària de mantenir una postura de neutralitat que permeti ser un agent de pau i estabilitat a la zona, escoltat i respectat per amb dues parts en el conflicte”.La moció va ser rebutjada ja que tan sols va contar amb els 2  vots de la CUP, 1 de Si, i 1d’ICV.

La moció que presentava ERC en suport als corresponsals de Catalunya ràdio va estar retirada per fer-ne una de consensuada en tots els grups municipals per el pròxim ple.

Finalment, l’última moció que  presentava ICV per la creació d’un Fons Català d’Habitatges tampoc va prosperar. Anglada va volgué recordar que “han esta els partits de la casta com CiU, ERC, PSC i PP i ICV,  que han set còmplices de la legislació actual i que ara, hipòcritament, se'n lamenten com si  acabessin d'arribar de la Lluna”. PxC es va abstenir.

En l’apartat de precs i preguntes PxC fa fer un total de 15 preguntes acabant així amb un ple que va durar més de 5 hores.

PxC

Vic, 12 d’abril de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.OSONA.COM, 06/05/2013; Ple de Vic Sobirania fiscal, trens, Israel i Catalunya Ràdio

Redacció.-  El ple va debatre sis mocions, començant per dues de caràcter nacionalista, que demanaven la supressió de la delegació i subdelegacions del govern espanyol a Catalunya, en aquest cas presentada de manera conjunta entre CIU, CUP, ERC, ICV i SI i a favor de la sobirania fiscal, presentada per CIU, CUP, ERC i SI. El consens en la presentació d'aquestes mocions va fer que s'aprovessin amb comoditat després d'haver estat tractades parcialment o retirades en anteriors plens

Es va aprovar, amb els vots de CIU, una moció per unes instal·lacions dignes a l'estació de tren de Vic, presentada per PxC, i es van rebutjar una moció de la CUP en suport a la campanya de boicot, desinversions i sancions contra Israel i una altra d'ICV per a la creació d'un fons social català d'habitatges i el lloguer forçós dels habitatges buits. Aquesta última va ser rebutjada amb el vot de qualitat de l'alcalde.

La moció presentada per ERC en suport als corresponsals de Catalunya Ràdio i defensa del servei públic dels mitjans de comunicació catalans es va posposar pel proper ple vistes, segons Joan López, “la voluntat d'aprovar-la” i per tal d'introduir-hi algunes esmenes.

EN BREU

En el cas de les treballadores de la neteja, el regidor de Règim Interior, Antoni Serrat, va precisar, arran de dues preguntes de PxC i ICV respectivament, que hi ha una conversa prevista pel proper dimecres, dia 8 de maig, que podria tenir els efectes de desconvocar la vaga.

L'Ajuntament de Vic deixarà de pagar els impostos a l'Estat a partir de juliol

El ple aprova una nova moció sobre la sobirania fiscal, ara sense posposar la seva executabilitat.

L'Ajuntament de Vic farà efectiva la sobirania fiscal a partir del proper mes de juliol. O sigui, que començarà a pagar l’IRPF i l’IVA a l’Agència Tributària Catalana, en comptes d'efectuar-los a l'Agència Tributària espanyola, com s’ha fet fins ara. Es tracta però d'una mesura simbòlica ja que la Generalitat traspassarà els impostos a l'Estat al cap de quatre dies.

Així es va aprovar en el ple celebrat aquest dilluns. La moció, presentada a instàncies de CiU, ERC, CUP i SI, també va rebre els vots favorables del PSC. Per la seva banda, Plataforma per Catalunya hi va votar en contra.

EL9NOU, 10/05/2013; PÀG. 9 Geometria variable

La votació de les mocions, que engreixen un ple de cinc hores, configuren majories insòlites

Vic.- A.D.- El ple de l’Ajuntament de Vic de dilluns va ser etern. La part més transcendent de la sessió, la de les propostes d’acord, es va resoldre en dues hores, però, després, se’n van invertir gairebé tres més per discutir fins a sis mocions –es va parlar des dels corresponsals de Catalunya Ràdio fins a una campanya de boicot contra Israel per la nakba palestina– que van configurar majories insòlites.

Les mocions, a Vic, són un món a part. L’exemple és que es pot veure  PxC demanant la supressió de la delegació i la subdelegació del govern espanyol; CiU i PxC reivindicant, plegats, la millora de les instal·lacions de l’estació de tren de Vic, o l’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, tombant, amb el vot de qualitat, una proposta d’ICV en matèria d’habitatge a la qual els seus socis de govern, ERC, sí que havien donat suport. La màniga ampla en la votació de les mocions no és estranya: són resolucions que habitualment solen servir per instar i que no porten associat un acord d’obligat compliment.

Mocions a banda, de teló de fons sempre queda el record de la votació per validar els pressupostos, en què CiU i ERC van recórrer al suport de  PxC. Aquesta foto, que l’oposició es cuida de subratllar amb diligència –la CUP ho va fer al ple de dilluns–, provoca mal d’estómac a l’equip de govern. Per això, dediquen esforços a distanciar- se’n.

Dilluns, el portaveu de PxC, Josep Anglada, els ho va posar fàcil. Apartat de la negociació del pla d’inversions, va fer un discurs molt dur contra l’equip de govern i, especialment, contra el titular d’Economia, Antoni Serrat. “Gràcies per deixar clar com som de diferents”, va ser la lacònica resposta de Serrat.

Els dos regidors d’ERC, Joan López i Joan Ballana, a l’ull de l’huracà per l’acord del pressupost, tampoc van refusar el cos a cos amb Anglada. Forma part de l’estratègia d’ERC per enderrocar els ponts que, per donar llum verda als números, l’equip de govern va construir amb la PxC. “He comptat els insults i improperis i, si del seu discurs en treu els adjectius, no en queda res”, li va deixar anar López; “el que li passa és que vostè està preocupat pels mals resultats que té, i que continuarà tenint mentre es presenti”, li va respondre el líder de la PxC. I, com aquests exemples, més. Estira-i-arronsa propis de la dialèctica govern-oposició, però que, a Vic, per la història recent, es converteixen en indicadors vàlids per intentar escrutar el futur immediat.

Només  PxC diu no a la sobirania fiscal Vic L’Ajuntament de Vic, que al març ja havia aprovat una moció sobre la sobirania fiscal remetent-se a la que proposés l’AMI, en va validar una segona al ple d’aquest dilluns. El text, presentat per CiU, CUP, ERC i SI, el va defensar Marc Barnolas, de la CUP. Es va felicitar que, després que ells haguessin empès, al final s’aprovés.

Només la PxC no hi va donar el “sí”. La moció explicita que s’iniciaran els mecanismes necessaris perquè la liquidació de l’IVA i l’IRPF del segon trimestre, al juliol, es faci a l’Agència Tributària catalana. Després, els ingressarà a l’espanyola. L’alcalde, Josep M. Vila d’Abadal, en va defensar la transcendència per començar a construir la hisenda pròpia a l’hora de fer el pas cap a la independència.