Vic, 02/10/2012; El regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, no fa res per impedir que deixin tancats als regidors de Plataforma per Catalunya en unes dependències municipals

02/10/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: “No descartem posar una demanda via contenciós administratiu, a la persona que va ordenar deixar- nos tancats  en unes dependències municipals”.

Vic | Redacció.- El regidor i cap de l’oposició del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament de Vic, Josep Anglada, ha dirigit un escrit a l’Inspector de la Guàrdia Urbana de Vic el Sr. Antonio Jurjo, sol·licitant-li el nom del responsable que va ordenar-li deixar tancats als regidors de PxC a l’edifici on hi tenen ubicat el despatx del seu grup municipals els passats dies 20, 23 i 26 de setembre. En el mateix sentit, Anglada, també he entrat una instància a l’Ajuntament de Vic demanant el nom del reposable polític que ha donat aquestes ordres, per considerar que podria ser responsable d’una possible negligència cap als regidors de Plataforma per Catalunya.

Els fets van començar el passat divendres, 20 de setembre, quan els regidors de Plataforma per Catalunya es van dirigir al despatx que el seu grup municipal té ubicat a la Plaça D. Miquel de Clariana, amb la sorpresa de trobar-se el pany canviat de l’entrada de l’edifici que dona excés als despatxos dels grups municipals. Va ser aleshores i a través de la mediació d’un membre de l’equip de govern, quan la Guàrdia Urbana es va presentar al lloc dels fet i va obrir la porta principal perquè els regidors poguessin accedir al seu despatx. La sorpresa en majúscula, va ser quan els agents de la Guàrdia Urbana els van comunicat que tenien ordres de deixar-los tancats, i que quan acabessin la feina tan sols havien de telefonar a la Guàrdia Urbana perquè els anessin a obrir.

Anglada, que ha qualificat els fets de “lamentables i molt greus” ha assenyalat que “estem davant d’una conducta negligent instada no sabem per qui”. Una conducta, que segons Anglada no ha fet altra cosa que “privant-nos transitòriament d’un dret fonamental com és la llibertat deambulatòria, consagrat a l´article 19 de la Constitució”. En aquest sentit, Anglada s’ha referit al regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, assegurant que “és una persona que ha demostrat no estar capacitat per exercir el seu càrrec, ja que ell era coneixedor dels fet i no va fer res per impedir-ho”.

Finalment, Anglada ha manifestat que "encara que el problema estigui resolt satisfactòriament, un cop sapiguem el nom del responsable no descartem posar la corresponent demanda via contenciós administratiu al responsable dels fets".

PxC

Vic, 2 d’octubre de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.E-NOTICIES.CAT, 02/10/2013; La Guàrdia Urbana deixa tancats els regidors de PxC en unes dependències municipals

Anglada apel·la a la "llibertat deambulatòria"

Redacció.-  El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament de Vic ha denunciat que la Guàrdia Urbana va deixar els regidors d'aquesta formació  tancats en dependències municipals el pasat 20 de setembre.

Segons la formació que lidera Josep Anglada, els regidors de la seva formació no van poder entrar al despatx municipal al "trobar-se el pany canviat de l’entrada de l’edifici que dona excés als despatxos dels grups municipals".

Després de trucar a la policia local per accedir-hi a l'immoble, "la sorpresa en majúscula, va ser quan els agents de la Guàrdia Urbana els van comunicat que tenien ordres de deixar-los tancats, i que quan acabessin la feina tan sols havien de telefonar a la Guàrdia Urbana perquè els anessin a obrir", han remarcat.

Anglada ha acusat el consistori de la privació "d'un dret fonamental com és la llibertat deambulatòria, consagrat a l'article 19 de la Constitució". En aquest sentit, ha carregat contra el regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, del qual ha dit que és "una persona que ha demostrat no estar capacitat per exercir el seu càrrec, ja que ell era coneixedor dels fet i no va fer res per impedir-ho".

"Encara que el problema estigui resolt satisfactòriament, un cop sapiguem el nom del responsable no descartem posar la corresponent demanda via contenciós administratiu al responsable dels fets", ha conclòs el dirigent ultra.

WWW.OSONA.COM, 03/10/2013; Josep Anglada s'enfada perquè els seus regidors s'han de tancar a dins del local del partit

Continua la polèmica a la seu municipal de PxC del Palau de Bojons

Redacció.-  PxC ha emès un comunicat on mostra el seu enuig perquè alguns dels seus regidors a Vic van haver de quedar-se tancats  a dins de la pròpia seu del grup municipal, al Palau de Bojons, els dies 20, 23 i 26 de setembre, després de comprovar que el pany estava canviat. Josep Anglada, cap de la formació, ha enviat un escrit a l’Inspector de la Guàrdia Urbana de Vic, Antonio Jurjo, i ha redactat una instància a l’Ajuntament sol·licitant-li el nom del responsable. Anglada no descarta un contenciós administratiu pel que ell considera “una conducta negligent i lamentable” que els ha privat “d’un dret fonamental com és la llibertat deambulatòria, consagrat a l´article 19 de la Constitució”.

Els fets es van iniciar el passat divendres a la nit, 20 de setembre, quan diversos regidors de PxC es van dirigir al despatx del Palau de Bojons i van trobar el pany canviat de l’entrada de l’edifici. A través de la mediació d’un membre de l’equip de govern, la Guàrdia Urbana es va presentar al lloc i els va obrir la porta principal, però els va comunicar que tenien ordres de deixar-los tancats, i que quan acabessin la feina tan sols havien de telefonar-los perquè els anessin a obrir. Els fets es van repetir els dies 23 i 26 de setembre.

El regidor de Convivència i Seguretat, Joan Ballana, sobre qui recauen totes les crítiques d’Anglada, ha tret ferro a l’assumpte i ha explicat a Osona.com que només es tracta d’un incompliment de les normes d’ús de les seus dels partits municipals, aprovades pel mateix Ajuntament. “Per accedir als locals del Palau de Bojons hi ha uns horaris. Si s’hi vol entrar en hores excepcionals, a la nit, com ha estat el cas dels regidors de PxC, s’ha de comunicar per escrit, via instància, i la Guàrdia Urbana els vindrà a obrir”, explica Ballana. Pel que fa al pany, s’ha canviat per evitar precisament aquests incompliments d’horaris.

Uns locals que porten cua

El local del grup municipal de PxC al Palau de Bojons s’ha vist embolicat en alguna altra polèmica en els últims mesos. En un dels darrers plens, alguns partits es van queixar que PxC feia servir el local com a seu del partit i que d’allà en sorgeixen propostes discriminatòries vers els immigrants.

La polèmica va tenir continuïtat en una tertúlia al Canal Taronja on hi eren presents Anglada i Ballana. El líder de Plataforma per Catalunya va amenaçar el regidor de Convivència i Seguretat, i responsable de la Guàrdia Urbana, tot dient-li que "si és tan valent i tan patriota, vingui al nostre local, vingui al local, vingui al local...! I vostè podria pujar els vint-i-cinc graons, però no sap com els baixaria!".