Vic, 18/12/2013; Anglada

Vic, 18/12/2013; Anglada "Antoni Sánchez i els regidors de Manlleu traeix al seu electorat i anuncia el seu pacte amb Ciutatans”

18/12/2013 - Vic

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: “Antoni Sánchez a part de ser un fatxenda, és un covard i un trepa que no té principis ni ideologia, sinó que només busca el seu interès personal”.

Vic | Redacció.- Josep Anglada ha estat rotund a l'hora de qualificar la fugida dels tres regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) a Manlleu, “Sánchez ha volgut imposar una línia ultra i fatxenda a la seva gestió a Manlleu, una línia que no és la pròpia de Plataforma per Catalunya. Nosaltres no som independentista però mai tolerarem que ningú menyspreï a Catalunya, com pretén fer Sánchez i els altres dos regidors trànsfugues”.

Anglada ha assenyalat que “Sánchez sempre ha generat constants polèmiques en el partit, que han provocat que valuosos regidors de Plataforma per Catalunya a Manlleu hagin abandonat el seu lloc per no combregar amb les maneres, les formes ni les idees de Sánchez”.

El president de Plataforma per Catalunya ha qualificat a Sánchez de “covard i poc transparent en les seves accions, un trepa que ara busca la seva oportunitat a Ciutadans, deixant clar que no té principis ni ideologia, sinó que només busca el seu interès personal”. A més” Sánchez representa una ideologia “ultra” que no és conforme amb els principis de Plataforma per Catalunya”, concloent, “en 2015 presentarem un candidat que sàpiga connectar perfectament amb la realitat de Manlleu”.

PxC

Vic, 18 de desembre de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.OSONA.COM, 18/12/2013; Josep Anglada: «Si els regidors de Manlleu són espanyolistes, ja està bé que deixin PxC»

El president de la formació es mostra sorprès per la polèmica decisió, la qual ha conegut pels mitjans de comunicació. La tensió es trasllada avui al Consell Comarcal

Vic.- Pere Pratdesaba.- PxC ha valorat molt negativament la decisió dels seus tres regidors de Manlleu que, en el ple celebrat ahir, van renunciar al partit i van passar a la condició de regidors no adscrits. Antoni Sànchez, Francesc Polo i Humilde Domínguez van al·legar que PxC no estava "a l'alçada de les circumstàncies" per encarar “l’etapa política que Catalunya afrontarà equivocadament”, en relació al procés sobiranista.

El president de PxC, Josep Anglada, en conversa amb Osona.com aquest matí, s’ha mostrat sorprès per la decisió i ha assegurat que se n’ha assabentat pels mitjans de comunicació. El màxim dirigent del partit no ha amagat el seu enuig perquè considera que les coses no s’han fet ben fetes: “Encara fa uns dies en Sànchez va venir a portar la loteria i no va dir res”.

En relació als arguments dels ja exregidors de PxC, Anglada també ha estat contundent i ha dit que “no hi ha mal que per bé no vingui”. I ha anat més enllà: “Si són espanyolistes, ja està bé que s’apartin de PxC. No és el nostre tarannà”.

Posteriorment, en una nota de premsa, Josep Anglada ha estat encara més rotund: “Sánchez ha volgut imposar una línia ultra i fatxenda a la seva gestió a Manlleu, una línia que no és la pròpia de PxC. Nosaltres no som independentista però mai tolerarem que ningú menyspreï a Catalunya, com pretén fer Sánchez i els altres dos regidors trànsfugues”.

A més, Anglada ha assenyalat que “Sánchez sempre ha generat constants polèmiques en el partit, que han provocat que valuosos regidors de PxC a Manlleu hagin abandonat el seu lloc per no combregar amb les seves maneres, formes ni idees”. El president de PxC ha anunciat que el 2015 presentaran un altre candidat.

La renúncia dels tres regidors té un component afegit que no serà fàcil de resoldre. Josep Anglada i Antoni Sànchez són els dos consellers de la formació al Consell Comarcal d’Osona. Avui hi ha previst un ple ordinari. “No crec que es presenti. Seria tenir molta cara dura”, diu Anglada.

WWW.EL9NOU, 18/12/2013; Els tres regidors de PxC de Manlleu deixen el partit

PxC reacciona desqualificant Antoni Sánchez

Manlleu.- Víctor Palomar.- Ho han oficialitzat al ple d'aquest dimarts al vespre. Segons Antoni Sánchez, deixen PxC per discrepàncies amb la direcció del partit. Entre altres motius, perquè no el consideren prou a l'alçada per afrontar el nou escenari plític català que s'obre amb la consulta sobiranista.

Amb la marxa dels tres regidors de Manlleu, PxC perd un dels seus feus on fins ara havia estat més forta. Amb regidors des de 2003, quan en va obtenir un, els mateixos que va obtenir a Vic amb la llista liderada per Josep Anglada, al 2007 va passar a dos, i al 2011 va continuar pujant fins assolir els tres regidors actuals. Antoni Sánchez n'és el portaveu i candidat des de 2007. Ara mateix l'acompanyen al consistori Francesc Polo i Humilde Domínguez.

Ara caldrà veure què fa PxC amb Antoni Sánchez al Consell Comarcal. Ell i Anglada són els dos consellers comarcals de la formació. De fet, aquest dimecres hi haurà la primera ocasió de comprovar-ho, ja que hi ha un ple ordinari del Consell.

En la seva intervenció al ple, on la renúncia a formar part del grup de PxC i passar a ser regidors no adscrits s'ha entrat com a punt d'urgència, Sánchez ha vinculat bona part de la seva decisió a la qüestió nacional, en la qual PxC no tindria la força que ells creuen que hauria de tenir ni està a l'alçada que ells esperarien, en estar molt centrats en altres temàtiques com la de la immigració.

El cas de Manlleu ja té el precedent en un altre ajuntament osonenc, el de Roda de Ter, on el seu únic regidor, Sebastià Povedano, ja va abandonar fa uns mesos el partit i va passar també a ser regidor no adscrit.

Comunicat de PxC

Vic, “Antoni Sánchez i els regidors de Manlleu traeix al seu electorat i anuncia el seu pacte amb Ciutatans”

Vic | Redacció.- Josep Anglada

El president de Plataforma per Catalunya ha qualificat a Sánchez de “covard i poc transparent en les seves accions, un trepa que ara busca la seva oportunitat a Ciutadans, deixant clar que no té principis ni ideologia, sinó que només busca el seu interès personal”. “A més” Sánchez representa una ideologia “ultra” que no és conforme amb els principis de Plataforma per Catalunya”, concloent, “en 2015 presentarem un candidat que sàpiga connectar perfectament amb la realitat de Manlleu”.

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 18/12/2013; Anglada veu bé que els «espanyolistes» marxin de PxC

Es mostra sorprès per la decisió dels tres regidors de Manlleu d'abandonar PxC perquè creuen que no està "a l'alçada de les circumstàncies" que demana el procés

Vic.- Pere Pratdesaba.- PxC farà un comunicat a les properes hores per valorar la decisió dels seus tres regidors de Manlleu que, en el ple celebrat ahir, van renunciar al partit i van passar a la condició de regidors no adscrits. Antoni Sànchez, Francesc Polo i Humilde Domínguez van al·legar que PxC no estava "a l'alçada de les circumstàncies" per encarar “l’etapa política que Catalunya afrontarà equivocadament”, en relació al procés sobiranista.