IDENTITAT CATALANA, NÚM.2, 22/10/2009; PORTADA I PÀG. 32 , MARTA RIERA REGIDOR A L'AJUNTAMENT DE VIC I MEMBRE DEL CONSELL EXECUTIU DE LA PLATAFORMA PE

21/11/2009 - Vic

Marta Riera creu que l’Islam és totalment incompatible amb l’estatus d’igualtat que la dona ha aconseguit a Europa, ja que l’estatus de la dona a Europa és de total llibertat de pensament i d’actuació a nivell personal.

Marta Riera, nascuda a Vic l’any 1964. Regidora a l’Ajuntament de Vic. Formació professional primer i segón Grau administraiu. Títol de Pericultura. A l’actualitat treballa d’administrativa en un despatx de procuradors. No havía militat mai en cap partit

En les últimes eleccions municipals la PxC va ser la segona força política a Vic, per a les pròximes pot convertirse en el partit més votat. Quina és la clau d’aquest èxit?

La clau és la sensibilització de la gent envers Plataforma per
Catalunya, l’apropament amb el ciutadà del carrer que pateix cada dia, sigui en la mateixa comunitat de veïns, hospitals, escoles, etc., els problemes que provoca l’allau d’immigració descontrolada que patim tots plegats.

– PxC, sempre ha estat, està i estarà al costat del ciutadà. A Vic, sempre ha estat així i sempre serà la veu del ciutadà.

Un analista polític, podria dir que la PxC s’atreveix a plantejar qüestions que els partits convencio-nals prefereixen obviar. La PxC ha trencat tabús, està d’acord?

– Totalment d’acord. PxC ha trencat amb el políticament correcte. Des del primer dia com diu el líder i president del partit, Josep Anglada, hem dit amb veu alta i clara , “clar i català” que Plataforma per Catalunya diu el que la gran
majoria de gent pensa però que no gosa dir.

Vic és avui una ciutat irrecognoscible per al qual no l’hagi visitat en els últims 10 anys. La immigració ha canviat el panorama urbà, quins elements han pertorbat en major grau la vida quotidiana?

– Vic ha passat en deu anys de tenir un 0% d’immigració a tenir un 25% de població estrangera, principalment musulmana. Això és exagerat i amb aquests percentatges sempre hi ha problemes. Hem de tenir present que tot el que passa d’un 5% és conflictiu. El que ha patit vic els darrers anys ha estat
una autentica invasió.

Com a dona, com se sent en veure dones tapades amb vels passejant
pels carrers de la seva ciutat?

– Sento com una mena de claustrofòbia, com si et traguessin la llibertat
de sobte. Els vels, el burca... tot això converteix la dona en una ombra. Perquè no hem d’oblidar que darrera el burca hi ha una ideología totalitària que discrimina la dona i representa una imposició que passa pel damunt de l’ordre democràtic. És totalment la negació de la llibertat. Encara que ens
ho vulguin vendre d’una altra manera.

Pensa que l’Islam és compatible amb l’estatus d’igualtat que la
dona ha aconseguit a Europa?

– És totalment incompatible, perquè l’estatus de la dona a Europa és de total llibertat de pensament i d’actuació a nivell personal.

Què els diria als col•lectius feministes, tan sensibles en altres temes, que guarden eixordador silenci sobre la silencio davant d’aquesta qüestió?

– Penso que representa una gran hipocresia i una gran contradicció, perquè avui dia recolzar l’islam és “progre”i no se n’adonen que més enllà de la pluralitat religiosa dintre d’una democràcia, l’islam està utilitzant la religió per anul•lar la dona.

La seva formació ha presentat diverses iniciatives per a que es respecte el descans dominical als comerços. Qui vulnera aquesta norma?

– Evidentment que el 99% dels que vulneren aquestes normes son botigues d’immigrants. Val a dir que nosaltres a tots els municipis on tenim representació als consistoris, hem presentat propostes i fem un seguiment perquè aquestes propostes es compleixin.

També els locutoris són fonts de problemes en el seu municipi, podria comentar–nos la situació i les solucions que planteja la PxC?

– La principal solució és fer complir les lleis que imperen en aquest àmbit. Això es fonamental. Quant a aquests tipus de problemas podem dir que a totes les poblacions de Catalunya on PxC té representació avui, arran de les postres propostes i mocions que hem presentat, aquest problema actualment podem dir que està totalment controlat.

Aquest tipus de problemes no són una cosa particular de Vic, desgraciadament són molt comuns a tota la Catalunya, quina expansió està tenint la PxC per tota la geografia catalana?

– Plataforma per Catalunya, està tenint una forta expansió per la geografia catalana. Arran de la campanya preelectotal “a peu de carrer”, que estan fent tant militants com simpatitzants del partit arreu del país, l’expansió pel territori és cada cop més àmplia.

Ja està a la venda el nou número de la Revista Identitat.