EL 9 NOU, 04/12/2009; PÀG. 7 ERC I CIU DE VIC TENSEN LA CORDA I

20/12/2009 - Vic

Vic.- Josep Comajoan.- El ple de Vic de dimecres també va tenir els seus moments tensos, aquesta vegada entre CiU i ERC, socis de govern.

El primer assalt va arribar en la discussió del Pla Local de Polítiques de Dones, que va aprovar-se per unanimitat. Abans, però, Marta Riera (PxC) havia demanat a Gràcia Ferrer (ERC), regidora de Dones, que vetllés per la igualtat d’algunes cultures presents a Vic, referint-se a la musulmana. Ferrer va dir-li que les cultures no discriminaven la dona i que, en tot cas, s’havien de combatre actituds individuals. Acte seguit, Xavier Solà (CiU) va corregir-li la plana admeten que a Vic s’han de poder trencar “llaços que incapaciten el desenvolupament de les dones”. Era el primer avís.

El moment de tensió més àlgid, però, va venir en la discussió d’una moció de la PxC demanant que l’Ajuntament dediqués un dia a la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica. Abans que Gràcia Ferrer, que és la regidora de Salut, com hauria estat habitual, va respondre Xavier Solà. Va negociar amb PxC el vot favorable a canvi de modificar dos detalls. Acte seguit, Ferrer va tombar la moció punt per punt. Com a regidor de Salut, i va posar èmfasi en aquesta condició, com a metgessa i com a portaveu d’ERC. La CUP va votar a favor i ICV i el PSC es van abstenir; aquests últims en no tractar-se d’una moció que afectés Vic.

A la vista del resultat, Ferrer va dir que la Regidoria de Salut no organitzaria pas el dia; “ja ho deurà fer la de Cultura”, va ironitzar. L’alcalde, amb cara d’enfadat, va dir a Ferrer que si l’Ajuntament aprovava la moció organitzaria la diada la Regidoria de Salut. 2 a 0.

Va presentar-se una segona moció de suport a l’editorial en defensa de l’Estatut dels diaris catalans. La CUP hi va votar en contra, i la resta, a favor.

En una de les preguntes de PxC, Josep Rafús va reconèixer un petit increment de robatoris. Com un que hi va haver en un comerç del carrer de Gurb, que al cap de poc es va detenir un sospitós.

OSONA.COM, 02/12/2009; PLE: UNA MOCIÓ DE PxC TORNA A DIVIDIR L’EQUIP DE GOVERN

VIC DÓNA LLUM VERDA AL PLA DE POLÍTIQUES DE DONES

Vic.- El ple de L’Ajuntament de Vic, reunit aquest migdia en sessió ordinària, ha donat llum verda al Pla local de polítiques de dones, un document que marcarà les línies estratègiques de l’actuació municipal en àmbits com la participació de les dones o la lluita contra la violència masclista.

PxC ha presentat una moció amb motiu del Dia Mundial de la malaltia pulmonar obstructiva crònica que ha tornat a dividir l’equip de govern (PSC, CiU i ERC). El document demanava organitzar un seguit d’actes i accions al voltant de la malaltia. La moció s’ha aprovat amb els vots d’un triumvirat que sol estar poc avingut: PxC, la CUP i CiU.

Per la seva banda, la resta de partits d’esquerra, PSC, ERC i ICV-EUiA (un altre conxorxa de difícil unitat) s’ha abstingut, al•legant que hi havia moltes altres malalties on es podrien proposar accions. A més, Ferrer ha explicat que la causa inicial de la malaltia era el tabac i que, des de l'Ajuntament, ja estava previst impulsar accions en aquest àmbit.

La segona moció que ha entrat avui al plenari, amb caràcter d’urgència i presentada per l’equip de govern, ha estat el suport a l’editorial conjunta que fa pocs dies van publicar 12 diaris catalans, en relació a la resolució del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut. El document s’ha aprovat amb el vot de tots els partits excepte la CUP, que s’ha posicionat en contra.

Més robatoris?

Josep Rafús (CiU) contesta a la regidora de PxC, Marta Riera, que han detectat que molta gent fa denúncies falses de robatori per cobrar l’assegurança. També que els autors de la majoria dels furts que hi ha a la ciutat són els mateixos, que reincideixen, però que se’ls deté i al cap d’unes hores tornen a sortir al carrer.

EL 9 NOU.CAT, 02/12/2009; DISCREPÀNCIA A L’EQUIP DE GOVERN PER UNA MOCIO DE PxC

Vic.- Josep Comajoan.- La principal discrepància ha vingut per una moció de la PxC sobre la Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica. Demanaven que Vic hi dediqués una jornada, oferint entre altres coses espirometries gratuïtes a la plaça Major. Tot i que és habitual que els temes de Salut els respongui Gràcia Ferrer, aquesta vegada ho ha fet en nom del govern Xavier Solà, que ha ofert a la PxC el vot de CiU a canvi de canviar dos detalls de la moció.

Tot seguit ha intervingut Gràcia Ferrer, que ha anat tombant tots els punts de la moció de la PxC, entre altres motius, per qüestions pressupostàries i perquè el col•lectiu mèdic no veuria la necessitat de dedicar una jornada a aquesta malaltia, sobretot si n’havia d’assumir l’organització l'Ajuntament. Per això, com a regidora de Salut -i aquí hi ha posat èmfasi-, com a metgessa i com a portaveu d'ERC, ha anunciat la seva abstenció.

La CUP ha anunciat el seu vot a favor, i ICV-EUiA i el PSC, l'abstenció, en aquest últim cas perquè la moció no feia referència a temes vigatans. La moció, però, S’ha aprovat amb els 14 vots de CiU, PxC i la CUP, i l'abstenció de PSC, ERC i ICV-EUiA.

En la posterior moció de suport a l’editorial dels diaris en defensa de l'Estatut,. PxC, PSC i ICV-EUiA també han votat a favor de la moció

De fet, ja en el primer punt de l’ordre del dia, durant el debat del Pla Local de Polítiques de Dones CiU i ERC havien tingut la primera discrepància. ERC S’ha negat a condemnar, com pretenia la PxC, la cultura islàmica, per marginar la dona. "Són actituds individuals, en tot cas", ha dit Ferrer. En canvi, Solà sí que ha vingut a donar part de la raó a la PxC i ha valorat el Pla precisament com a eina perquè moltes dones, "si més no les que viuen aquí", puguin "desfer-se de llaços que incapaciten el seu desenvolupament".

EL 9 NOU.CAT; 02/12/2009, EL PLE DE VIC TAMBÉ S’ADHEREIX A L’EDITORIAL DELS DIARIS CATALANS AMB L'ÚNIC VOT EN CONTRA DE LA CUP

Vic.- Eva Funoll.- L’editorial que dotze diaris catalans, entre ells EL 9 NOU, van publicar la setmana passada defensant l'Estatut de Catalunya ha estat motiu de debat al ple de l'Ajuntament de Vic d’avui.

La majoria de partits, en canvi, han adoptat la posició contrària. ICV-EUiA i la Plataforma per Catalunya han donat suport al text, igual que el PSC, que S’ha mantingut fidel als seus socis de govern.

OSONA COMARCA, 03/12/2009; PÀG. 8 EL PLE DE VIC APROVA EL PLA LOCAL DE POLÍTIQUES DE DONES

El consistori també va aprovar l’adhesió a l’editorial que van publicar 12 diaris catalans

Vic| Redacció.- L’Ajuntament de Vic va aprovar aquest dimecres en el ple municipal el Pla Local de Polítiques de Dones. A aquest pla s’hi ha afegit tots els grups polítics.

També, a la sessió plenària es va aprovar l’adhesió de l’Ajuntament i el seu suport a l’editorial “la dignitat de Catalunya” publicada per una dotzena de diaris a favor de l’Estatut de Catalunya i en contra del Tribunal Constitucional, a la qual es va adherir la Federació Catalana de Municipis. Tant l’equip de govern, com Plataforma per Catalunya i ICV a l’oposició van votar favorablement. La CUP va votar No.

EL TER.CAT, 02/12/2009; VIC S’ADHEREIX A L’EDITORIAL 'LA DIGNITAT DE CATALUNYA' AMB L'OPOSICIÓ DE LA CUP

Vic.- Vic s’ha sumat aquest dimecres a l’editorial conjunt publicat per dotze rotatius catalans el passat 26 de novembre sota el títol ‘La dignitat de Catalunya’. El ple ha aprovat la seva adhesió a l’editorial amb els vot favorable de CiU, PxC, PSC, ERC i ICV-EUiA i el vot en contra de la CUP. El ple d’aquest dimecres també ha aprovat el Pla Local de Polítiques de Dones. La ciutat de Vic s’ha adherit al projecte “La ciutat dels nens”, impulsat pel pedagog Francesco Tonucci, una proposta que pretén que els nens i nenes de la ciutat s’impliquin en la presa de decisions i que les ciutats esdevinguin veritables llocs de trobada i d’intercanvi per a les persones. El ple també ha aprovat el reglament de funcionament del Consell de Joves de Vic. Una de les accions incloses en el pla és la creació del Consell de Joves.