EL 9 NOU, 09/04/2010; PÀG. 3, 17 i 28 JOSEP ANGLADA (PXC) VA ERIGIR-SE EN PORTAVEU DE LA GUARDIA URBANA

08/04/2010 - Vic

“Els acceptem de treballar menys hores cobrant el mateix i encara demanen condicions de treball dignes?”

Vic.- J.C.-
La polèmica del ple va girar entorn a la Guàrdia Urbana. Una quinzena d’agents, com ja havien fet pel pregó del Mercat del Ram, van concentrar- se davant l’Ajuntament i van assistir al ple vestits amb armilla reflectora. Josep Anglada (PxC) va erigir-se en portaveu seu, va defensar les seves reivindicacions i va penjar un cartell davant la seva taula reclamant “condicions de treball dignes”.

Davant la reticència de l’Ajuntament a pagar aquestes hores de més que ja no es treballaven, es van buscar diferents fórmules, algunes de les quals passaven per incentivar que hi haguessin menys baixes per “indisposicions” que, segons Serrat, a la Guàrdia Urbana, és un problema “molt acusat”.

Els acceptem de treballar menys hores cobrant el mateix i encara demanen condicions de treball dignes? Que ho demanin al ciutadà a veure què opina”, va concloure Serrat.

UNA INAUGURACIÓ AMB RESSÒ

El grup teatral de l’Orfeó acusa l’alcalde d’amenaçar-los

Vic.- J.V.
L’alcalde de Vic, Josep M. Vila d’Abadal, va negar dimecres en el ple de l’Ajuntament –a preguntes dels tres grups de l’oposició– que hagués amenaçat el grup de l’Orfeó Vigatà de no deixar-los actuar als Trinitaris. Dimecres passat, aquest grup havia emès un comunicat acusant Vila d’Abadal d’haver pronunciat expressions “amenaçadores” després d’inaugurar la rehabilitació del nou espai, el dissabte del Mercat del Ram.

Consti en acta

Moció sobre Ascó

El ple va rebutjar una moció de la CUP rebutjant la instal•lació del magatzem de residus nuclears a Ascó. CiU va apel•lar a l’“autonomia municipal”, que altres vegades ha reivindicat Vic, de l’Ajuntament d’Ascó. CiU i ERC van votar en contra la moció; ERC i PxC es van abstenir, i només CUP i ICV hi van votar a favor.

EL 9 NOU.CAT, 07/04/2010; L'ALCALDE DE VIC NEGA AL PLE QUE AMENACÉS EL GRUP DE TEATRE DE L'ORFEÓ

Vic.- Josep Comajoan .-
L'alcalde de Vic, Josep M. Vila d'Abadal (CiU), ha respost al ple d'avui que ell mai va amenaçar els membres del grup de teatre de l'Orfeó Vigatà, en contra del que deien aquests en un comunicat. A més, ha dit que la presidenta de l'Orfeó se li va disculpar pel comunicat.

Vila d'Abadal ha afegit que l'Orfeó serà "l'única entitat privada que tindrà un local de franc, on ens hem gastat un milió d'euros", però que l'hauran de compartir amb altres entitats. Entre ells, alguns joves que hi duran a terme activitats.

La Guàrdia Urbana també ha estat protagonista del ple. Agents del cos, vestits amb armilla reflectant, s'han presentat al ple i han exhibit uns cartells reclamant unes "condicions dignes de treball". El mateix cartell se l'ha penjat davant la seva taula el cap de l'oposició, Josep Anglada (PxC). Aquest ha estat el més dur en la seva intervenció referent a la política de l'equip de govern respecte la Guàrdia Urbana.

DIARI DE VIC, 14/04/2010; PÀG. 5 i 6 EL GOVERN DE VIC GARANTEIX QUE ELS TRINITARIS TORNARAN A SERVIR PER MÚSICA I TEATRE

El tema va ser presentat al ple del passat dimecres.

Josep M. Vila d’Abadal ha fet aquestes afirmacions al ple a preguntes de l’oposició.

Redacció.- Josep Anglada,
portaveu de la PxC , ha assegurat que no són suficients les millores “estètiques” i de “polivalència” que ha aconseguit l’espai. Anglada considera que la remodelació executada només respon als “capricis” de la regidora de Joventut, Gràcia Ferrer (ERC).

Anglada també diu que l’actitud “amenaçadora”de l’alcalde, que va criticar que subtilitzes l’acte inaugural per mostrar el seu malestar, és “lamentable i vergonyosa”.

4 RATLLES

ALTRECOP VIC AL CENTRE DE LA POLÈMICA

Josep M. Costa.- Director Diari de Vic.-
Quan semblava que el foc encés fa uns mesos a Vic en el tema de l’empadronament dels immigrants ja estava apagat, resulta que encara quedaven guspires. Una roda de premsa de la casa consistorial va encendre el foc el passat desembre , a partir d’aleshores l’atenció mediàtica va tenir com a epicentre la capital osonenca, crítiques a la decessió vigatana de no empadronar els immigrants en situació irregular, mititzacions, contradiccions i finalment retirada.

Ara, quan hi havia una, pel que es veu, falsa tranquil•litat, el passat divendres altrecop amb roda de premsa, mitjà molt utilitzat, l’equip de govern vigatà es feia amb molta eufòria que la Comissió Europea ha alertat el govern espanyol que no es pot permetre que s’inscriguin al padró immigrants sense papers. D’aquesta manera, doncs, Brussel•les estaria donant la raó a l’Ajuntament de Vic, que ara estaria disposat a comunicar a la delegació del govern els immigrants sense papers. A partir de divendres , allau de comunicats desde tots els àmbits i tendències polítiques, sindicats, ongs... intervencions de l’alcalde novament a TV3 amb en Cuní, tothom ho posa cullerada, el foc s’ha reavivat. Mentrestant, la secretaria d’estat d’immigració, Anna Terrón, ha assegurat que “encara que l?Ajuntament envií dades sense papers a la delegaciío del govern, l’executiu no farà res que no estigui fent ara”.

A peu de carrer la gent no s¡explica totes aquestes revifalles de la polèmica, dona la sensació que a algú li interessa que el tema segueixi estant d’actualitat. Curiosament, qui més ha parlat de la immigració en els darrers anys a Catalunya, Josep Anglada, no ha estat qui ha encés el foc, ni al desembre ni ara, dóna la sensació que ell és tantsols un espectador d’un espectacle que ja li va bé, i que li donarà rendiment electoral.

OSONA.COM, 07/04/2010; LA PROTESTA DE LA GUÀRDIA URBANA SACSEJA UN PLÀCID I FUGAÇ PLE DE VIC

Els agents irrompen per demanar “condicions laborals dignes”. A la sessió també s’ha parlat de la polèmica de l’Orfeó

Redacció.-
L’Ajuntament de Vic ha celebrat avui una sessió ordinària del ple municipal, que ha estat marcada per la irrupció a la sala i a l’entrada de l’edifici d’una vintena d’agents de la Guàrdia Urbana que reclamaven millores per unes “condicions laborals dignes”. Els manifestants portaven pancartes on es demanava a l’alcalde que complís les seves promeses amb el col•lectiu. Els agents s’han esperat fins gairebé el final de la sessió on, arran de dues preguntes de la CUP i PxC, el regidor Toni Serrat (CiU) ha explicat com estaven les negociacions.

El màxim responsable del consistori ha respost totes les crítiques rebudes des del grup teatral, a instàncies d’una pregunta de PxC. Vila d'Abadal ha recordat que va ser Casa Caritat, propietària de l'edifici de l'església dels Trinitaris, qui va demanar a l'Ajuntament adquirir l'immoble perquè estava “en perill de caure”. Gràcies als diners rebuts del Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) es va optar per destinar 1 MEUR en aquesta remodelació, pendent de la segona fase.

Josep Anglada, portaveu de la PxC, ha respost que no són suficients les millores “estètiques” i de “polivalència” que ha aconseguit l'espai. Anglada considera que la remodelació executada només respon als “capricis” de la regidora de Joventut, Gràcia Ferrer (ERC).