Vic (ACN) / Laura Busquets, 06/05/2011; VIC DÓNA EL TRET DE SORTIDA A LA CAMPANYA ELECTORAL EN UN AMBIENT DISTÈS ENTRE ELS ALCALDABLES

05/05/2011 - Vic

Redacció.- Vic ha donat el tret de sortida aquesta mitjanit a la campanya electoral en un ambient distès entre els alcaldables en la tradicional enganxada de cartells conjunta a la plaça Major.

El líder de la segona força política de la ciutat, Josep Anglada de Plataforma per Catalunya, amb el seu eslògan "Primer els de casa, ara toca guanyar", ha defensat que vol acabar amb el "clientelisme" que, segons ell, ha practicat l'equip de govern format per CiU, PSC i ERC i donar el 25% del sou dels regidors "a les famílies autòctones necessitades"

La majoria de candidats han coincidit a assenyalar el "bon clima" que es "respirava" en la tradicional enganxada de cartells que es fa cada inici de campanya als plafons instal•lats davant l'estàtua del Merma a la Plaça Major de Vic.

Segona força, PxC

El líder de la segona força política més votada en les eleccions del 2007, Josep Anglada de Plataforma per Catalunya, ha assenyalat que vol acabar amb el "clientelisme" que, segons ell, ha practicat el tripartit a l'Ajuntament de Vic. Anglada ha afegit que si governa, destinarà el 25% del sou a aquelles famílies autòctones més necessitades. A més, ha assenyalat que les seves prioritats són la gent gran, les viudes i els aturats.

L'alcaldable per la PxC ha reivindicat tenir un programa "molt ampli" i ha assenyalat com un dels projectes a realitzar construir una biblioteca al solar de l'antiga caserna de la Guàrdia Civil on ETA va atemptar ara fa 20 anys.

WWW.ELTER.NET, 06/05/2011; ELS CANDIDATS DE VIC FAN L'ENGANXADA DE CARTELLS D'INICI DE CAMPANYA

Vic, | ACN –

de Vic.

Segona força, PxC

EL 9 NOU, 09/05/2011; PÀG. 3 COMENÇA LA CAMPANYA

Redacció.-
L’inici de la campanya electoral, que va començar oficialment la mitjanit de dijous a divendres amb l’enganxada del primer cartell, marca la recta final cap al 22-M. Entre Osona i el Ripollès hi haurà 70 alcaldies en joc, de les quals 5 ja tenen propietari perquè a Alpens, Rupit, el Brull, Molló i Pardines només hi ha una candidatura.

Josep Anglada no descarta l’alcaldia

Josep Anglada, que ara és la segona força a Vic, insisteix que “no descarto l’alcaldia” i, en el conjunt d’Osona, aspira a créixer: “La PxC pot ser la gran sorpresa a Manlleu; a Roda doblarem, entrarem a Torelló...”. Ara té 7 regidors.

WWW.OSONA.COM, 06/05/2011; QUI REGIRÀ EL NOSTRE DESTÍ EN LA LEGISLATURA DE LA MISÈRIA?

Aquesta matinada s’ha iniciat la campanya electoral per a les eleccions municipals del 22 de maig, amb la tradicional enganxada de cartells. A la plaça Major de Vic, bon ambient i gens de tibantor entre els candidats. La legislatura estarà marcada per la crisi, amb una rebaixada substancial dels ingressos de tots els ajuntaments.

Redacció.- Ara sí. S'ha acabat la llarga precampanya. Fins ara ha estat el temps d'anunciar caps de llista i candidatures però ja ha arribat el període per reclamar explícitament el vot. Aquesta mitjanit els candidats han fet l'acte simbòlic de penjar el primer cartell. Osona decidirà el proper 22 de maig els governants de 51 ajuntaments, que vetllaran els nostres destins durant quatre anys. La legislatura estarà marcada per la reducció substancial dels ingressos als ajuntaments, motivada per la greu crisi econòmica.

A la comarca, hi haurà un total de 175 candidatures: CiU (49), ERC (35), PSC (31), PP (16), independents (18), PxC (8), Solidaritat (8), ICV-EUiA (6) i la CUP (4). ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP. Només tres tenen assegurada l’alcaldia, ja que es presenten sols al seu municipi. Són les llsites dels actuals alcaldes de Rupit-Pruit, Alpens i El Brull, Sebastià Juanola, Montse Barniol i Ferran Teixidó respectivament.