Pel comerç de proximitat, NO al mega-outlet de Viladecans

06/05/2013 - Viladecans

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya s’oposa a la construcció d’una gran superfície outlet que atempta contra el model comercial de proximitat de Viladecans i les localitats de la comarca

Viladecans | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha presentat una moció per expressar la seva oposició a la construcció de l’espai comercial Viladecans The Style outlets que ocuparà 2,5 hectàrees en el municipi del Baix Llobregat.

La proposta demanava anul·lar tots els mecanismes de construcció del complex comercial i "promoure, dinamitzar i potenciar el comerç de proximitat col·laborant amb totes aquelles associacions i departaments que apostin pel teixit comercial local".

La moció no va tenir el suport de cap partit polític, el que evidencia una clara aposta pel pelotazo i l’especulació que han arruïnat el país. Un grup de comerciants que assistien al ple van escridassar el primer tinent d’alcalde -de ICV- i al portaveu del grup municipal del Partit Popular per mostrar el seu rebuig a la construcció del complex.

Enfront les promeses de l’alcalde, Carles Ruiz, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila i directius de l’empresa Neinver de la creació de llocs de teball, el regidor i portaveu de Plataforma per Catalunya a Viladecans, Alberto Delgado, va assenyalar en el debat de la moció que "vostès vénen aquest projecte associat a la creació de 1.000 llocs de treball però no contemplen la quantitat de llocs de treball que destruiran i la quantitat de vides de petits i mitjans comerciants que arruïnaran”.

Delgado es va fer ressò així de les protestes de molts botiguers que regenten comerços a Sant Boi i Viladecans i han expressat el seu malestar per aquesta obra faraònica que podria portar-los a abaixar la persiana en no poder competir amb els preus de l’outlet.

Enfront la construcció del macrocomplex el regidor identitari avantposa la urgència d’aixecar un nou institut de secundària i ampliar l’hospital del municipi. Malgrat això ha manifestat que "l’acció del govern municipal (PSC-ICV) no va encaminada a promoure, reactivar o dinamizar el comerç de proximitat, sinó tot el contrari. Prova d’això és el Centre Comercial Vilamarina, el projecte que han ideat per a la Plaça de la Constitució, que inclou una gran superfície, i ara aquesta macro-estructura que acabarà de posar en escac els nostres comerços".

El petit comerç és el sustent de moltes famílies de Sant Boi i Viladecans, i si tanquen se’ls aboca a la misèria. El 80% del teixit comercial a Espanya el formen els petits comerciants i continuamente s’atempta contra ells amb la construcció de grans superfícies com aquesta. En aquest sentit el secretari del grup municipal de Plataforma a Viladecans, Daniel Clemente, recorda que "a França i d’altres països d’Europa ja es va demostrar fa anys que no és el camí i han optat per rectificar. Aquí els governants copien conductes podrides i caduques que no comporten cap benefici tant en aquest com en altres temes sectors".

Plataforma per Catalunya reprova l’oportunisme de les administracions que es mostren favorables al gran outlet al·ludint a l’oportunitat de reforçar les infraestructures a la zona i el transport públic amb l’arribada del gran centre comercial.

És deplorable que les administracions s’enrecordin de les paupèrrimes infraestructures i les carèncias en el transport públic del nostre municipi i del Baix Llobregat quan arriba un inversor mostrant bitllets, mentre els veïns porten temps reivindicant millores.