Veïns es queixen del mal ús de l'espai públic i del seu apoderament a mans de nord-africans

27/06/2015 - Viladecans

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

La Plaça Constitució, presa pels marroquins

Viladecans | Redacció.- La lamentable situació en què s'han trobat molts veïns de la Plaça Constitució a Viladecans ha provocat una allau de trucades al telèfon de PxC Viladecans.

Aquests ciutadans es manifestaven en contra de les accions perpetrades tot el mes de juny per un grup d'adolescents marroquins que llançaven petards a la zona infantil del parc i rodalies amb el consentiment dels seus pares i que fins i tot un dia, van arribar a explotar al costat de la cara d'un ancià provocant-li ferides, usant un allargador posicionant-lo prop del seu rostre, havent d'acudir al lloc un equip d'urgències mèdiques.

Els veïns fan èmfasi en que el parc infantil és inaccessible, ja que hi ha marroquins que no deixen que els nostres petits vagin a la plaça a jugar, usant petards o un altre tipus de violència.

L'esperpent no es produeix només en aquest mes a causa dels petards, ja que és tot l'any en què són presents, amb actitud de vegades violenta, apropiant-se del parc com si fos seu i tenen l'excusa perfecta en aquesta època, provocant la por entre els més petits amb el seu material explosiu.

Ens comenten molts veïns que "el pitjor no és només que s'apoderin del parc" o que "tiren petards a la zona infantil" sinó la seva actitud agressiva quan se'ls crida la seva atenció proferint insults o acudint als seus pares que solen estar a prop i els defensen. Aquests actes han indignat als veïns del barri, que reclamen una major presència policial i una actuació urgent.

Daniel Clemente, un dels representants de PxC a Viladecans, va sentenciar que "ens comprometem a lluitar pels espanyols del barri i no cedir mai a les imposicions dels forans, qui han d'acatar les nostres lleis i mai nosaltres les seves".