El nou institut en barracons es podria haver evitat

18/09/2017 - Viladecans
Viladecans | Redacció.-En els últims anys els col·legis d'educació primària es veien plens i fins i tot es va pensar en convertir l'històric col·legi Àngela Roca en institut, davant la previsió que en breu, caldrien nous espais per a l'Educació Secundària Obligatòria (ESO), però la pressió popular va fer, amb l'ajuda de Plataforma per Catalunya, que el col·legi es mantingués tal com està.
PxC va buscar i va proposar noves alternatives, com podria ser un nou institut a l'antic Mercat Roureda, en comptes dels blocs de pisos previstos al lloc, així com una ampliació de l'institut Torre Roja. Per a Daniel Clemente (PxC), això va representar "una nova demostració que la casta política busca només l'interès econòmic a través de la fracassada política del totxo en comptes de tenir cura dels serveis socials i, a més, una cosa tan bàsica i fonamental com és la educació, quan ja vèiem des de fa temps que hi hauria un dèficit d'aules de secundària a partir de 2017 ".

Aquest any nombrosos alumnes d'ESO comencen el curs en barracons, "una cosa que es podria haver evitat amb més previsió i menys ànsia de diners" recalca la delegació del partit identitari a Viladecans, "prioritzant aquestes mesures vers altres plans urbanístics". En la mateixa línia el partit considera "una vergonya" que la llar d'infants que n'hi ha al costat del susdit institut porti anys també en barracons.