Increment de l’IBI i de la tarifa de l’aigua a Vilanova del Camí

30/01/2014 - Vilanova del Camí

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya s’oposa a que l’Ajuntament ofegui les famílies amb l’increment de l’IBI i del rebut de l’aigua

Vilanova del Camí | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya, Sergi Balcells, ha advocat per cercar alternatives a l’increment d’IBI aprovat per l’equip de govern, que apujarà l’impost un 3,19%.

En el ple del mes de gener Balcells ha lamentat que el govern local hagi recorregut a l’increment de la pressió fiscal com a mesura fàcil per ingressar diners en lloc d’explorar altres vies.

L’increment de l’IBI s’ha aprovat amb els vots favorables del govern municipal i de CiU. Bacells, però, també ha alletjat el posicionament de PP, ERC i ICV, que amb la seva abstenció han estat còmplices d’aquesta alça. “Com sempre és més fàcil abstenir-se o votar a favor, malgrat que després són les famílies del municipi les qui acaben pagant les conseqüències d’aquestes decisions”.

En un altre punt del ple Balcells es va manifestar en contra de l’increment del rebut de l’aigua un 2,5% per l’any 2014. Davant la possibilitat que fos necessària la intervenció d’una tercera part que encara podria complicar més el procés en cas que no s’arribés a un acord, el portaveu va abstenir-se.