Per la convivència, la conservació del patrimoni cultural i històric i la imatge de Vilanova i la Geltrú

05/05/2014 - Vilanova i la Geltrú

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Condemna a l’atac contra l’Església de Sant Antoni Abat

Vilanova i la Geltrú | Redacció. - Plataforma per Catalunya manifesta el seu rebuig a l’atac que ha sofert la façana de l'Església de Sant Antoni Abat de la capital garrafenca.

Aquest fet evoca pràctiques pròpies de la Guerra Civil i se suma a una sèrie d’actes vandàlics que van en augment com pintades, grafitis, enganxades de cartells en llocs no autoritzats i d’altres més greus com amenaces a persones i partits polítics.

L'agressió, perpetrada amb ous emplenats de pintura de color lila, ha tingut com a objectiu la façana dedicada a la Verge de les Neus, patrona de la ciutat.

Aquestes accions no només crispen la convivència i són una mostra d’intolerància, sinó que minen els esforços per potenciar l’activitat econòmica local, que té als sectors nàutic i turístic com a motors principals.

No volem que els qui visiten Vilanova i la Geltrú s’emportin la imatge d’una ciutat irrespectuosa i que no té cura del patrimoni històric i cultural propi.