Contra els abusos bancaris

12/06/2014 - Vilanova i la Geltrú

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Mediació per resoldre el drama dels deutes hipotecaris

Vilanova i la Geltrú | Redacció.- El degoteig de casos d’abusos hipotecaris a la capital del Garraf posa de manifest que les mesures contemplades en l’última actualització de la Llei Hipotecària de 2013 no han donat el resultat esperat.

Les bones intencions de protegir els ciutadans enfront dels desnonaments, i donar suport als deutors hipotecaris i avaladors, no queden reflectides sobre el paper. Al Garraf ja són més de 250 els afectats per aquestes injustícies.

Bona part de la població ha patit les conseqüències de la crisi financera que va donar inici els anys 2007 i 2008 en forma de desocupació –especialment els joves— i una creixent pobresa.

En aquest context les mesures preses pel Govern d’Espanya castiguen encara més les economies domèstiques: penalització de l’estalvi i pujades d’impostos.

Plataforma per Catalunya reprova l’actitud de les entitats financeres, que lluny d’oferir solucions, posen traves a la resolució dels conflictes reduint els serveis i el nombre d’oficines.

Reivindiquem les segones oportunitats dels deutors hipotecaris dels habitatges i els avaladors per posar fi a la situació de morositat perpètua en què acaben immersos, la qual cosa impedeix que surtin d’aquesta espiral de deutes.

La crisi dels desnonaments i de les execucions hipotecàries agreuja un descontentament que ja s’ha traduït en la pèrdua de confiança en els grans partits polítics, tal i com ha succeït en les últimes eleccions europees del 25 de maig, que han evidenciat la fi del bipartidisme que haurà d’obrir encara més les portes a Plataforma per Catalunya a les eleccions municipals de 2015.