Per les nostres tradiciones

07/04/2015 - Vilanova i la Geltrú

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

La Delegació ha realitzat una enquesta entre els seus militants i simpatitzants per saber l'opinió al respecte, la qual reflecteix el seu suport a la presència del Grup de Legionaris.

Plataforma per Catalunya troba inacceptable que el consistori doni l’esquena a la petició popular de donar relleu a la processó amb la presència d’exmembres Legionaris. Els fets que es remunten a l'any 2014, després que l’Hermandad del   Santo Cristo de Les Roquetes de Sant Pere de Ribes, demanés explicacions a l’ Ajuntament. El Consistori va proposar la presentació de 500 signatures, les quals van ser sobrepassades en presentar més de 1400, si bé aquesta Associació podia seguir amb la recollida de signatures.

La postura de l’Ajuntament després de quatre anys de desfilada per Setmana Santa, posa fre per segon any consecutiu a la presència del grup de exlegionaris, quan abans mai hi va haver problemes. Els grups municipals als quals no agrada la desfilada són CiU, Veu i Acció (VIA) i el moviment assembleari Unitat Municipal 9 (UM9).

D’altra banda, Plataforma per Catalunya troba totalment inacceptable la criminalització per part de la premsa tant escrita com digital d’aquests ex legionaris en les seves columnes periodístiques referint o catalogant com "grup militar", "col•lectiu d’excombatents", "paramilitars" i altres redaccions, amb articles en direcció no d’acords amb la realitat i amb el clar propòsit de distorsionar a la ciutadania. Així mateix, això també es veu en la visió de l'Equip de Govern.

Plataforma per Catalunya també troba inacceptable la Postura de CiU, ja que a finals de 2013, el Consorci de la Zona Franca, presidit per l'alcalde Xavier Trias, (CDC) va cedir temporalment part de la Caserna de Sant Andreu a la Germandat de Legionaris , i al municipi de Sant Pere de Ribes, s’oposa que col•laborin acompanyat la Germandat del Sant Crist.

Plataforma per Catalunya no veu clar que partits polítics que abans donaven ple suport ara posin condicions amb el risc ja palpable de ruptura de la Pau Social. I també, veu una falta de respecte per part del Consistori a tants catalans que han servit a aquesta institució. I recordem, que dels 400 primers allistats per anar a la Legió, 200 eren catalans, que en només tres dies es va superar aquesta xifra en el banderí d’allistament.

Si bé les processons de Setmana Santa han perdut pes respecte a èpoques passades, és de valorar, que sempre a Catalunya, hi ha hagut presència d’uniformes a les processons, almenys, al costat just de les Roquetes, per exemple, a les Festes en Honor de la Mare de Déu del Carme i de les tradicionals Festes de Sant Pere de Vilanova i la Geltrú.

D’altra banda, si la tradició de la presència de legionaris a les processons, està més arrelada en altres llocs, cal tenir en compte, com va néixer el nucli urbà de Les Roquetes de Sant Pere de Ribes a partir de 1960, lloc de trobada de gent d’altres regions on també es fan processons. Per aquesta raó, beuria haver-hi sensibilitat per a una zona tan emblemàtica que dista 6 quilòmetres Sant Pere de Ribes, amb terres de cultiu entre els dos nuclis urbans.

PxC també pensa que amb les noves aparicions de formacions polítiques, com PODEMOS, amb la seva postura anticlerical i anti-processons a Andalusia aparegudes a la premsa, fa dubtosa una dinàmica a favor d'unes solucions als problemes concrets i generals de les Roquetes de Sant Pere de Ribes.