Notícies a Catalunya

Vic, 17/05/2012; Anglada:

Vic, 17/05/2012; Anglada: "apostem pel retorn de les empreses del sector tèxtil, elèctric i de l’automoció que van marxar de Catalunya, però no a qualsevol preu"

17/05/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya advoca per una reindustrialització que comporti la creació de llocs de treball de qualitat.

Vic | Redacció. El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha manifestat el seu malestar amb l’oferiment de reclusos com a mà d’obra barata al teixit empresarial català.

El dirigent identitari ha qualificat de“reprovables” les declaracions de la consellera de Justícia, Pilar Fernández, en què afirma que la contractació de reclusos pot ser l’alternativa a la deslocalització.

Anglada ha mostrat el seu rebuig al que ha definit com “una aberració extreta del mateix receptari liberal” que ha demostrat ser un fracàs i ha derivat en l’actual crisi econòmica.

El president de Plataforma per Catalunya ha volgut recordar que les empreses que van instal·lar-se al Marroc, a la Xina i a l’Est d’Europa “ho van fer atretes per normatives laborals i mediambientals més laxes i sous més baixos”. En aquest sentit el dirigent identitari ha advocat pel “retorn de les empreses del sector tèxtil, elèctric i de l’automoció que van marxar de Catalunya, però no a qualsevol preu”.

Anglada ha advertit que “si facilitem el retorn d’empreses que empren treballadors amb sous que freguen l’esclavatge laboral  estarem repetint els errors del passat que han desembocat en el retrocés de les conquestes socials dels treballadors”.

Per a Anglada aquesta iniciativa és encara més indecent si es té en compte que “en la seva majoria aquests treballadors són reclusos immigrants que han elevat la despesa penitenciària fins a xifres rècord i suposen una càrrega que els catalans honrats han de suportar amb els seus impostos”.

“No podem premiar els immigrants que han transgredit les nostres lleis oferint-los un lloc de treball. Fer-ho suposaria un greuge per als nostres ciutadans honestos. Hem de fomentar la cultura de l’esforç perquè els nostres honrats treballadors tinguin accés de manera preferent a una feina”.

Anglada ha apel·lat a la responsabilitat social de les empreses i ha demanat al teixit empresarial català “que no es deixi seduir per la disponibilitat d’una mà d’obra en règim de semi-esclavitud que accentuaria encara més les tensions que registra el mercat laboral a Catalunya”.

El dirigent vigatà ha afirmat que “la recuperació econòmica de Catalunya passa per una reindustrialització que generi llocs de treball de qualitat i permeti construir una societat on l’economia estigui al servei de les persones i no pas on les persones estiguin al servei d’un sistema econòmic inamovible dissenyat per obtenir un rèdit econòmic a qualsevol preu”.

PxC

Vic, 17 de maig de 2012