Notícies a Catalunya

Vic, 18/05/2012; Josep Anglada: “Plataforma per la Llibertat, la tercera via identitària ja és una realitat en tota Espanya”

18/05/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada anuncia el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), denominació amb la qual Plataforma per Catalunya (PxC) s'estén al conjunt d'Espanya.

Vic | Redacció.-
El líder identitari Josep Anglada, ha anunciat oficialment el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), denominació amb la qual Plataforma per Catalunya (PxC) s'estén al conjunt d'Espanya. En paraules del president de la formació identitària “aquest anunci suposa l'existència d'una tercera via política que tants espanyols estaven esperant: anem a generar una gran il·lusió política, la nostra alternativa realista i rupturista alhora, és l'única resposta efectiva a la crisi social, econòmica i moral, per la qual travessa la nostra societat”.

El president de Plataforma per la Llibertat, Josep Anglada, ha assenyalat “anem a fer un gran labor de propaganda per donar la màxima difusió a la nova sigla, igualment mobilitzarem als nostres militants per fer arribar el missatge d'esperança que representa Plataforma per la Llibertat a tots els racons d'Espanya”.

En aquest sentit Anglada ha assegurat que “ja tenim delegacions a Galícia, Astúries, Euzkadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Murcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria, el nostre objectiu és estar presents en totes les autonomies a la fi d'aquest any”, afegint “l'expansió de Plataforma per Catalunya per la resta d'Espanya és ja una realitat incontestable. El gran partit identitari espanyol es farà des de Catalunya, la qual cosa suposa una novetat política de primer ordre”.

Anglada ha explicat que “fora de Catalunya anem a treballar per al nostre gran objectiu: les municipals de 2015, en aquests comicis ens proposem aconseguir desenes de regidors identitaris per tota la geografia espanyola, però per a això és necessari començar ja a treballar amb realisme i serietat”.

Per la seva banda el secretari general, Robert Hernando ha afirmat “l'expansió s'està ajustant als plans que hem fet des del Comitè Executiu, tot va segons el ritme i la tàctica marcada. L'expansió exigeix un esforç de disciplina, centralitat i coordinació estratègica, des de direcció del Partit tenim molt clars els objectius a aconseguir i les fases i mètodes per aconseguir-los. És una expansió pensada i planificada, i estem segurs que ens espera un gran èxit polític”.

Tots dos dirigents del partit ha coincidit a assenyalar que “era absolutament necessària una tercera via identitària a Espanya, avui aquesta tercera via ja existeix i ha començat a caminar”.

PxC

Vic, 18 de maig de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.E-NOTICIES.CAT, 18/05/2012; Anglada s'estén per Espanya

Plataforma ja té delegacions a Galícia, Astúries, Euskadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Múrcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria

Redacció.-  El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha anunciat el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), denominació amb la qual la formació s'estén al conjunt d'Espanya.

El líder ultradretà ha dit que “aquest anunci suposa l'existència d'una tercera via política que tants espanyols estaven esperant: generarem una gran il·lusió política. La nostra alternativa realista i rupturista alhora, és l'única resposta efectiva a la crisi social, econòmica i moral, per la qual travessa la nostra societat”.

En aquest sentit, ha assenyalat que “farem una gran tasca de propaganda per donar la màxima difusió a la nova sigla. Igualment mobilitzarem els nostres militants per fer arribar el missatge d'esperança que representa Plataforma per la Llibertat a tots els racons d'Espanya”.

Anglada ha explicat que “ja tenim delegacions a Galícia, Astúries, Euskadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Múrcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria. El nostre objectiu és ser presents en totes les autonomies a la fi d'aquest any” i ha afegit que “l'expansió de PxC per la resta d'Espanya és ja una realitat incontestable. El gran partit identitari espanyol es farà des de Catalunya, la qual cosa suposa una novetat política de primer ordre”.

El president de PxC ha explicat que “fora de Catalunya treballarem per al nostre gran objectiu: les municipals del 2015. En aquests comicis ens proposem aconseguir desenes de regidors identitaris per tota la geografia espanyola, però per a això és necessari començar ja a treballar amb realisme i serietat”.

Per la seva banda el secretari general, Robert Hernando ha afirmat “l'expansió s'està ajustant als plans que hem fet des del Comitè Executiu. Tot va segons el ritme i la tàctica marcada. L'expansió exigeix un esforç de disciplina, centralitat i coordinació estratègica. Des de direcció del Partit tenim molt clars els objectius a aconseguir i les fases i mètodes per aconseguir-los. És una expansió pensada i planificada, i estem segurs que ens espera un gran èxit polític”.

WWW.NACIODIGITAL.CAT, 18/05/2012; Anglada torna a fer les Espanyes

Vol estendre PxC a l'Estat, ara intentant aprofitar els aires xenòfobs que es respiren al continent: "Els espanyols no som pas diferents als europeus"

Redacció.- "Indiscutiblement, tindrem èxit a tot Espanya". El líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha anunciat avui el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), l'extensió de la seva formació arreu de l'Estat, amb la qual veu factible irrompre amb força en el panorama polític espanyol. "Ens proposem arribar a totes les comunitats autònomes de cara a les eleccions municipals del 2015, i com a PxC serem presents al Parlament a les eleccions del 2014, tenint en compte els fets evidents", explica a Nació Digital.

Aquesta seguretat és deguda, segons el seu punt de vista, a l'acceptació que li ha arribat d'arreu de l'Estat espanyol i a la resposta catalana a les eleccions del 2010 i 2011. A més, afirma que és un molt bon moment: "A tot Europa s'està iniciant una nova etapa política, i en volem ser els protagonistes, tant a Catalunya com a Espanya".

"Som l'única força real que ens oposem al bipartidisme", ha assegurat, comparant l'auge dels partits xenòfobs europeus -"identitaris", segons la seva terminologia- com el Front Nacional a França o Alba Daurada a Grècia amb la seva futura voluntat d'èxit. "El poble no se sol equivocar", assegura, amb l'argument que "els espanyols no som pas diferents als europeus". Per tant, Anglada aspira a ser la força que atregui aquest nínxol de vot sobretot a les properes eleccions municipals espanyoles.

Dos intents fallits

Però aquest no és el primer intent de Josep Anglada d'extendre el seu missatge arreu de l'Estat. L'any 2004 va provar-ho amb Plataforma por Madrid (PxM), que es va dissoldre al cap de dos anys, i Plataforma por la Comunidad Valenciana (PxCV), que l'any 2009 també va estavellar-se.

Anglada, però, desvincula aquests intents "forçats" amb el sorgiment de Plataforma per la Llibertat i afirma que "no tenen res a veure". El líder de PxC justifica que quan van impulsar aquests dos partits "encara no havíem arribat enlloc" a Catalunya, però està segur que Plataforma per la Llibertat tindrà èxit a tot l'Estat. "Ens finançarem a través de col·laboracions i les aportacions de la militància", exposa.

De moment, Anglada ha assegurat que compta amb delegacions a Madrid, Galícia, Astúries, Euskadi, Castella i Lleó, País Valencià, Múrcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria.

WWW.ALERTADIGITAL.COM, 18/05/2012; Anglada oficializa al fin el nacimiento de un partido identitario para toda España: Plataforma por la Libertad

Redacción.- El líder identitario Josep Anglada ha anunciado oficialmente el nacimiento de Plataforma por la Libertad (PxL), denominación con la que Plataforma per Catalunya (PxC) se extiende al conjunto de España. En palabras del presidente de la formación identitaria “este anuncio supone la existencia de una tercera vía política que tantos españoles estaban esperando”.

Cree que el partido identitario en ciernes generará “una gran ilusión política” y será “una alternativa realista y rupturista a la vez”, al representar a su juicio ”la única respuesta efectiva a la crisis social, económica y moral que atraviesa nuestra sociedad”.

El presidente de Plataforma por la Libertad, Josep Anglada, anunció “una gran labor de propaganda para dar la máxima difusión a la nueva sigla”, así como la movilización de “nuestros militantes para hacer llegar el mensaje de esperanza que representa Plataforma por la Libertad a todos los rincones de España”.

En este sentido, Anglada adelantó que la nueva formación de los identitarios españoles cuenta ya con delegaciones en Galicia, Asturias, País Vasco, Castilla y León, Madrid, Valencia, Murcia, Canarias, Málaga, Cádiz y Almería y que su objetivo será el de estar presentes en todo el territorio nacional antes de que finalice el año.

“La expansión de Plataforma per Catalunya por el resto de España es ya una realidad incontestable. El gran partido identitario español se va a hacer desde Cataluña, lo que supone una novedad política de primer orden”, declaró el vicense.

Por otra parte, Anglada se plantea como su principal objetivo fuera de Cataluña las elecciones municipales de 2015. “Nos proponemos lograr decenas de concejales identitarios en toda España, pero para eso es necesario comenzar ya a trabajar con realismo y seriedad”.

Por su parte, el secretario general de los plataformistas, Robert Hernando explicó que ”la expansión se está ajustando a los planes que hemos hecho desde el Comité Ejecutivo, todo va según el ritmo y la táctica marcada”, y añadió que “la expansión exige un esfuerzo de disciplina, centralidad y coordinación estratégica, ya que se trata de una expansión pensada y planificada, y estamos seguros de que nos espera un gran éxito político”.

Tanto Anglada como Hernando coinciden al señalar que Plataforma por la Libertad (PxL) representa “esa tercera vía” que tanto se reclama desde amplios sectores de la población española decepcionados con la casta política.

WWW.SOMNOTICIA.CAT, 18/05/2012; El partit d’Anglada ja no és només espanyolista, ara també és espanyol

Redacció.-  El líder de la Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha anunciat oficialment el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), denominació amb la qual Plataforma per Catalunya (PxC) estarà present a l’Estat espanyol. Segons Anglada, “aquest anunci suposa l’existència d’una tercera via política que tants espanyols estaven esperant: anem a generar una gran il·lusió política, la nostra alternativa realista i rupturista alhora, és l’única resposta efectiva a la crisi social, econòmica i moral, per la qual travessa la nostra societat”.

El president de Plataforma per la Llibertat, Josep Anglada, ha assenyalat “anem a fer un gran labor de propaganda per donar la màxima difusió a la nova sigla, igualment mobilitzarem als nostres militants per fer arribar el missatge d’esperança que representa Plataforma per la Llibertat a tots els racons d’Espanya”. En aquest sentit Anglada ha assegurat que “ja tenim delegacions a Galícia, Astúries, Euzkadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Murcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria, i el nostre objectiu és estar presents en totes les autonomies a la fi d’aquest any”.

El Mundo, 17/05/2012; Anglada crea Plataforma por la Libertad (PxL) para extenderse por España

Redacción.- El líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, pretende extender a la mayoría de Comunidades Autónomas de España su organización de carácter "identitario" que defiende posiciones de rechazo a los inmigrantes, para lo cual utilizará el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL).

PxC indica que actualmente ya dispone de delegaciones en Galicia, Asturias, País Vasco, Castilla y León, Madrid, Valencia, Murcia, Canarias, Málaga, Cadiz y Almería, y que su objetivo es "estar presentes en todas las autonomías a finales de este año".

Según el líder de este partido, Josep Anglada, el nacimiento de Plataforma por la Libertad (PxL) "supone la existencia de una tercera vía política que tantos españoles estábamos esperando, y vamos a generar una gran ilusión política".

Añade en este sentido que su formación representa "una alternativa realista y rupturista a la vez, y es la única respuesta efectiva a la crisis social, económica y moral por la que atraviesa nuestra sociedad".

El líder de este partido, que se autocalifica de "identitario", se marca como gran objetivo que en las municipales de 2015 Plataforma por la Libertad "consiga decenas de concejales identitarios por toda la geografía española, pero para esto es necesario empezar a trabajar con realismo y seriedad".

Según Anglada, "la expansión de PxC por el resto de España es ya una realidad incontestable", y ha subrayado que "el gran partido identitario se hará desde Cataluña, lo que supone una novedad política de primer orden".

WWW.ELDEBAT.CAT, 18/05/2012; Anglada exporta la seva marca d'ultradreta a Espanya

El líder xenòfob vol presentar-se a les municipals de 2015 arreu de l'estat

Redacció.- El deliris de grandesa de Josep Anglada han portada al líder de l’ultradreta catalana expandir la petjada del seu partit a la resta de l’estat. El president de Plataforma per Catalunya (PxC) ha anunciat el naixement de Plataforma per la Llibertat (PxL), denominació amb la qual la formació s'estén al conjunt d'Espanya i que tindrà en les municipals del 2015 el seu primer repte electoral en clau estatal.

El mandatari xenòfob havia conquerit cert segment del vot a la Catalunya central i l’anomenat cinturó roig, que havien portat la seva formació a sumar 67 regidors i entrar en diversos ajuntaments (65.905 vots) en els darrers comicis municipals. Un any més tard, en els últimes eleccions autonòmiques, es va quedar a un pas d’entrar al Parlament (75.321 vots). Ara, caldrà veure com el seu electoral —en alguns casos profundament català— es pren el salt d’Anglada a 'les espanyes' que, de fet, és des d’on va venir. I és que cal recordar la seva procedència del Frente Nacional, on va debutar com a polític de la mà del franquista Blas Piñar.

“Aquest anunci suposa l'existència d'una tercera via política que tants espanyols estaven esperant: anem a generar una gran il•lusió política, la nostra alternativa realista i rupturista alhora, és l'única resposta efectiva a la crisi social, econòmica i moral, per la qual travessa la nostra societat”, va dir Anglada, que ja té delegacions a Galícia, Astúries, Euskadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Murcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria. “El gran partit identitari espanyol es farà des de Catalunya, la qual cosa suposa una novetat política de primer ordre”, va sentenciar.

ABC, 18/05/2012; Anglada extiende su plataforma

Redacción.- El líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha extendido a la mayoría de Comunidades Autónomas de España su organización de carácter "identitario" que defiende posiciones de rechazo a los inmigrantes, para lo cual utilizará el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL).

PxC indica en un comunicado que actualmente ya dispone de delegaciones en Galicia, Asturias, País Vasco, Castilla y León, Madrid, Valencia, Murcia, Canarias, Málaga, Cadiz y Almería, y que su objetivo es "estar presentes en todas las autonomías a finales de este año".

WWW.ATENA3.COM, 18/05/2012; Anglada extiende su plataforma que defiende el rechazo a los inmigrantes a toda España

WWW.DELCAMP.CAT, 18/05/2012 PxC s'estén a l'estat espanyol amb la denominació de Plataforma per la Llibertat

El partit ultradretà es marxa les eleccions municipals del 2015 com a objectiu per entrar en diversos consistoris espanyols. Ja han confirmat delegacions en llocs com Galícia, Astúries, Euskadi, Castella i Lleó, Madrid, València, Múrcia o Canàries

CAMP DE TARRAGONA.- El partit ultradretà Plataforma per Catalunya (PxC) ja anunciat oficialment el naixement de la seva branca espanyola, la qual tindrà el nom de Plataforma per la Llibertat (PxL). El partit es marca com a objectiu les eleccions municipals del 2015 per entrar a diversos consistoris de tota la geografia espanyola.

El president també ha destacat que "el gran partit identitari espanyol es farà des de Catalunya", concloent que això suposa una "novetat política de primer ordre". PxC existeix a Catalunya des de principis del segle XXI, aconseguint els seus primers regidors el 2003. Ciutats com el Vendrell o Vic han estat els baluards de la formació, amb cinc regidors actualment a cadascuna, producte del fet que Anglada i August Armengol, els dos líders del partit, són els caps de llista en aquestes poblacions.

ELPAÍS, 20/05/2012; PÀG. 10 Anglada, consciente de su éxito, ha empezado a promover en su partido una nueva vía

El País se hace eco de la expansión de Plataforma per Catalunya (PxC) por el resto de España bajo el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL).

Madrid.- Almudena López.-  España es de los pocos países de Europa en los que los partidos de extrema derecha no tienen presencia parlamentaria, pero han conseguido sumar un buen número de afiliados y simpatizantes en los últimos años.

La estrategia que siguen consiste en presentarse a las elecciones municipales porque es donde sus discursos xenófobos y populistas calan más rápido entre unos votantes desencantados por la grave situación económica. Esta táctica la conoce bien Josep Anglada, presidente de Plataforma per Catalunya (PxC) y concejal de Vic (Barcelona), donde se ha convertido en la segunda fuerza política.

Anglada, consciente de su éxito, ha empezado a promover en su partido una nueva vía, que ha bautizado con el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL), con la que prevé concurrir a los comicios municipales de 2015 en la mayoría de las comunidades autonómicas, donde ya tienen delegados. PxC no ocultan su admiración por sus homólogos europeos, especialmente por la francesa Marie Le Pen, del ultraderechista Frente Nacional, a quien llamaron para felicitarle por los buenos resultados obtenidos en las pasadas elecciones. O por el partido austriaco FPO y su líder, Heinz Christian Strache, que se ha convertido en la tercera fuerza de Austria.

WWW.NOTICIAS.LAINFORMACION.COM, 18/05/2012; Josep Anglada crea Plataforma por la Libertad para expandir su ideología

EFE.- El líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha extendido a la mayoría de Comunidades Autónomas de España su organización de carácter "identitario" que defiende posiciones de rechazo a los inmigrantes, para lo cual utilizará el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL).

Plataforma per Catalunya indica en un comunicado que actualmente ya dispone de delegaciones en Galicia, Asturias, País Vasco, Castilla y León, Madrid, Valencia, Murcia, Canarias, Málaga, Cádiz y Almería, y que su objetivo es "estar presentes en todas las autonomías a finales de este año".

EL CORREO DE BURGOS, 20/05/2012; PÁG. 21 Plataforma por la libertad se asienta en cuatro provincias de Castilla y León

El burgalés José Ramón Hernández es el delegado de este partido en la región

Es la extensión nacional del partido Plataforma per Catalunya (PxC)

Burgos.- Redacción.-  El burgalés José Ramón Hernández es el responsable autonómico de la recién creada Plataforma por la Libertad que cuenta con grupos organizados en las provincias de Burgos, Soria, Salamanca y Valladolid. Esta iniciativa es una extensión del partido Plataforma per Catalunya que lidera Josep Anglada. Hernández ha concurrido en varias ocasiones a las elecciones municipales de Burgos como cabeza de lista por otras formaciones políticas.

“Es un buen comienzo”, señala Hernández ante la implantación que la nueva formación política ha alcanzado en Castilla y León en poco tiempo. “Aspiramos”, agrega, “a conseguir los mismos éxitos que el partido madre en Cataluña”.  Hernández subraya las posibilidades de crecimiento del partido “dado que hay muchas personas nuevas incorporadas”.

Y espera que la implantación en la Comunidad Autónoma se extienda a todas las provincias. El objetivo respecto del territorio burgalés es presentar candidaturas en todos los municipios importantes de la provincia en los comicios de 2015.

Josep Anglada anunciaba el nacimiento de Plataforma por la Libertad (PxL), denominación con la que Plataforma per Catalunya (PxC) se extiende al conjunto de España. En palabras del presidente de la formación identitaria, “este anuncio supone la existencia de una tercera vía política que tantos españoles estaban esperando: vamos a generar una gran ilusión política, nuestra alternativa realista y rupturista a la vez, es la única respuesta efectiva a la crisis social, económica y moral, por la que atraviesa nuestra sociedad”.

DIEZ DELEGACIONES

“Vamos a hacer una gran labor de propaganda”, agrega en un comunicado difundido ayer, “para dar la máxima difusión a la nueva sigla, igualmente movilizaremos a nuestros militantes para hacer llegar el mensaje de esperanza que representa Plataforma por la Libertad a todos los rincones de España”. Anglada asegura que hay delegaciones en Galicia, Asturias, Euskadi, Castilla y León, Madrid, Valencia, Murcia, canarias, Málaga, Cádiz y Almería. “La expansión de Plataforma per Catalunya por el resto de España es ya una realidad incontestable. El gran partido identitario español se va a hacer desde Cataluña, lo que supone una novedad política de primer orden”, subraya el comunicado.

Destaca que fuera de Cataluña trabajarán por conseguir su objetivo, centrado en las municipales de 2012. “En esos comicios nos proponemos lograr decenas de concejales identitarios por toda la geografía española, pero para ello es necesario comenzar ya a trabajar con realismo y seriedad”.

WWW.LIONELBALAND.HAUTETFORT.COM, 22/05/2012 ; Enrique Ravello, responsable des relations internationales de Plateforme pour la Catalogne (PxC) et de Plateforme pour la Liberté, nous envoie ce communiqué

Plateforme pour la Liberté (PxL) Plateforme pour la Catalogne s’étend à l’ensemble de l’Espagne (PxC).

Redaccione.-  Plataforme pour la Catalogne (PXL) a créé un nouveau sigle afin d’agir politiquement sur l'ensemble du territoire espagnol : Plateforme pour la Liberté (PxL) dispose des mêmes dirigeants et organes que Plateforme pour la Catalogne (PxC) et est donc présidé par Josep Anglada. C'est la première fois qu’est créé en Catalogne un parti nationaliste espagnol.

Plataforme pour la Liberté (PxL) tient  le même discours identitaire, social, et d’'opposition radicale à l'invasion, à l’immigration, à la mondialisation, aux bureaucrates de Bruxelles et à la dictature de la finance internationale.

Plataforme pour la Liberté (PxL) a dejà des sections en Galicie, aux Asturies, en Castille-Leon, à Madrid, à Valence, aux Iles Canaries, en Andalousie, en Murcie et en Euskadi (Pays basque).

Le PxC sera présent lors des élections catalanes de 2014, qui se tiendront probablement en avance en 2013.

Le PxL-PxC sera présent lors des élections européennes (lors de ce scrutin, l’Espagne constitue une circonscription unique).

Lors des élections locales en 2014, le PxC espère obtenir plus de 100 élus en Catalogne et le PxL désire obtenir un résultat significatif dans l’ensemble de l’Espagne.

WWW.ANOSAGALICIA.ES, 23/05/2012; La plataforma de Anglada llega a Galicia

Conocemos más datos sobre la información que avanzamos con anterioridad.

Redacción.-
  El pasado 3 de abril Anosagalicia ya lo adelantó en su sección Confidencial. Ahora podemos corroborar y ampliar la información. La Plataforma por Cataluña de Josep Anglada ya tiene un núcleo operativo en Galicia.

La Plataforma por la Libertad es como se llama la formación de Anglada a nivel estatal. Desde la Plataforma nos confirmaron que cuentan con delegación en Galicia y además nos han puesto en contacto con su coordinador, José Luis Pérez de A Coruña.

Gentes sin un pasado político

En declaraciones a Anosagalicia, Pérez nos ha asegurado que “Tenemos estructura en varias ciudades y poblaciones gallegas”. Sobre las características de los primeros afiliados a la Plataforma por la Libertad en Galicia nos añade que “La procedencia de los adheridos a nuestro Plataforma es muy heterogénea y en su mayoria sinceramente carecen de un pasado político”.

WWW.ARA.CAT, 18/05/2012; Anglada estén per tot l'Estat el seu partit

El líder de PxC vol quel nou partit xenòfob Plataforma per la Llibertat "aconsegueixi desenes de regidors identitaris per tota la geografia espanyola"

El líder de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha estès a la majoria de comunitats autònomes de l'Estat la seva organització ultra i que ell defineix de caràcter "identitari" que defensa posicions de rebuig als immigrants, per a la que utilitzarà el nom de Plataforma per la Llibertat (Pxl). PxC indica en un comunicat que actualment ja disposa de delegacions a Galícia, Astúries, País Basc, Castella i Lleó, Madrid, València, Múrcia, Canàries, Màlaga, Cadis i Almeria, i que el seu objectiu és "estar presents a totes les autonomies a final d'aquest any".

Segons el líder d'aquest partit, Josep Anglada, el naixement de Plataforma per la Llibertat (Pxl) "suposa l'existència d'una tercera via política que tants espanyols estàvem esperant, i generarem una gran il·lusió política". Afegeix en aquest sentit que la seva formació representa "una alternativa realista i rupturista a la vegada, i és l'única resposta efectiva a la crisi social, econòmica i moral que viu la nostra societat".

El líder d'aquest partit xenòfob, que s'autoqualifica d'"identitari", es marca com a gran objectiu que en les municipals de 2015 Plataforma per la Llibertat "aconsegueixi desenes de regidors identitaris per tota la geografia espanyola, però per a això és necessari començar a treballar amb realisme i serietat". Segons Anglada, "l'expansió de PxC per la resta d'Espanya és ja una realitat incontestable", i ha subratllat que "el gran partit identitari es farà des de Catalunya, fet que suposa una novetat política de primer ordre".

WWW.DIARIOELPRISMA.ES, 20/05/2012; Anglada, a la “reconquista” de España

Redacción.-  Jaume Vives Vives.-  El líder de PxC (Plataforma per Catalunya), Josep Anglada, ha asegurado que se presentará en el resto de España como “una tercera vía a la política española, rupturista pero realista”. Actualmente su formación ya tiene delegaciones en algunas regiones españolas, pero su intención es llegar a todo el territorio español.

La nueva formación recibirá el nombre de Plataforma por la Libertad (PxL) y será el equivalente a PxC, una formación, tal y como la describe su presidente, “identitaria”. Anglada está convencido que en las municipales de 2015 conseguirán “decenas de concejales identitarios por toda la geografía española, pero para esto es necesario empezar a trabajar con realismo y seriedad”.

Anglada añade que su formación “es la única respuesta efectiva a la crisis social, económica y moral por la que atraviesa nuestra sociedad”.