Notícies a Catalunya

Vic, 12/06/2012; Josep Anglada: Rajoy no està a l'altura de les circumstàncies i el seu lideratge s'afebleix dia a dia

12/06/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Segons el president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, Rajoy se sotmet als dictats de la Troika i accepta un rescat que hipotecarà el nostre futura per salvar el de la banca.

Vic | Redacció.- Josep Anglada ha manifestat la negativa opinió del rescat imposat pels tecnòcrates de la Unió Europea i acceptat pel Govern del Partit Popular aquest dissabte, “és una forma de convertir en deute públic, el deute privat dels bancs. Amb aquests diners que es presta a Espanya, i pel qual se'n demanaran dures política d'ajust que sofriran tots els seus ciutadans, els bancs podran salvar els seus monstruosos forats per poder seguir funcionant”, afegint “per molt que ens ho intentin maquillar, la situació real és que els espanyols es converteixen en l'aval i la garantia davant la UE dels diners que només anirà a les mans dels banquers, i que en cap moment usaran perquè flueixi el crèdit a famílies i empreses sinó que ho destinaran per salvar la seva catastròfica situació comptable”.

En un context d'anàlisi més àmplia, el president de Plataforma per Catalunya (PxC), ha afirmat que “estem davant una nova prova de la greu pèrdua de sobirania política a favor de la finança internacional, anònima i antidemocràtica. Des de Plataforma per Catalunya lluitarem per revertir aquesta situació i per recuperar el control sobre la nostra destinació col·lectiva, avui en mans d'estranys organisme com el BCE, el FMI, la UE o l'anomenada troika, que és una barreja de tots ells”.

Per al líder identitari “és particularment preocupant que en aquestes greus circumstàncies, el president del Govern, Mariano Rajoy, es dediqui a jocs semàntics per amagar la realitat, a anar al futbol per evadir-se de les seves responsabilitats i a negar-se a donar públicament les explicacions pertinent. La seva actitud no està a l'altura de les circumstàncies, el seu lideratge s'afebleix dia a dia, i en moments com ara el necessari és comptar amb persones de voluntat, valentia i caràcter que marquin el camí de sortida del túnel on ens ha ficat la casta polític-financera”.

PxC

Vic, 12 de juny de 2012