Notícies a Catalunya

Vic, 20/06/2012; Plataforma per la Llibertat (PxL) es concentrarà a Torrejón d'Ardoz per frenar l'obertura d'una mesquita

20/06/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El president de Plataforma por la Libertad (PxL), Josep Anglada, que es desplaçarà a Torrejón d’Ardoz  per frenar l'obertura d'una mesquita, ha senyalat que “hem de formar un front unitari per evitar l'avanç de l'Islam a tot Espanya”

Vic | redacción.-  El proper dissabte 30 de juny Plataforma per la Llibertat (PxL) es donarà cita a la Plaza del Museo de Torrejón d'Ardoz per expressar el seu rebuig a la construcció d'una mesquita al casc urbà de la localitat madrilenya.

L'acte, convocat a les 12 hores del migdia, comptarà amb la presència d'una comitiva encapçalada pel president de la formació, Josep Anglada, així com una representació local del partit.

Anglada ha assenyalat la necessitat de formar un front unitari per evitar l'avanç de l'Islam, i ha fet una crida perquè l'esdeveniment sigui una concentració multitudinària en la qual els veïns expressin la seva oposició a “una decisió que provocarà un esclat social i la degradació del municipi”.

El dirigent identitari ha recordat que la pressió de la formació va aconseguir evitar la construcció d'una mesquita a la localitat barcelonesa de Premià de Mar l'any 2002, i recentment també ha frenat l'obertura de d'altres a Mataró i Arenys de Mar.

El president de PxL ha advertit que l'obertura d'un centre de rés musulmà al casc urbà de Torrejón d'Ardoz “convertirà el centre de la ciutat en un gueto i generarà un efecte crida a les localitats veïnes que farà del municipi un lloc de pelegrinatge per als seus fidels”.

Anglada ha sentenciat que “a les mesquites s'imposen les consignes socials i polítiques d'una cultura que no distingeix entre vida social, religiosa o política, de manera que es converteixen en un niu de radicalisme”.

PxC

Vic, 20 de juny de 2012