Notícies a Catalunya

Anglada:

Anglada: "És un disbarat enviar fons d’ajuda a l’estranger quan al nostre país la pobresa amenaça a un nombre creixent de famílies"

06/07/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC demana que s’inverteixi en la protecció social de les famílies espanyoles la milionària injecció econòmica de diners públics que Exteriors destinarà a projectes d’ONG a l’estranger

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha demanat que es deixi sense efecte la partida pressupostària que Exteriors repartirà entre ONG per portar a terme projectes més enllà de les nostres fronteres.

El líder identitari ha formalitzat la petició després de conèixer-se que l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament ha convocat les subvencions anuals corresponents al present exercici que el Govern podrà incrementar fins als 26 milions d’euros.

Anglada ha advocat per invertir aquests fons en atendre les vídues, les famílies que tenen dificultats per arribar a fi de mes i els qui han perdut la seva feina després de molts anys cotitzant al sistema de la Seguretat Social.

“És un disbarat enviar fons d’ajuda a l’estranger quan al nostre país la pobresa amenaça a un nombre creixent de famílies, i sabent que la situació s’agreujarà encara més per a moltes d’elles després de les asfixiants mesures aprovades pel govern del Partit Popular”.

Anglada s’ha referit a la pujada de l’IBI, l’imminent aument de l’IVA, l’eliminació de les ajudes a la dependència, la retallada pressupostària per a la inserció laboral de les persones amb discapacitats i el copagament farmacèutic, per sostenir que “és lamentable que s’anunciï que no hi ha diners per mantenir un sistema de cobertura i atenció social per als espanyols, però sí per a iniciatives a milers de quilòmetres del nostre país”.

El president de PxC ha advertit que “els diners que el PP envia avui a l’estranger són fruit també del treball de moltes persones que actualment es troben en situació de desprotecció i que mereixen la nostra atenció de manera prioritària”.

Anglada ha recordat que la taxa d’estalvi de les llars ha caigut fins a xifres negatives per primera vegada en molts anys, i que el 33% dels jubilats catalans han d’ajudar els seus familiars a pal·liar la duresa de la crisi amb les seves pensions.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.ALERTADIGITAL.COM, 06/07/2012; Anglada: “Es descabellado enviar fondos de ayuda al extranjero mientras la pobreza acecha a las familias españolas”

Redacción.- El presidente de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha pedido dejar sin efecto la partida presupuestaria que Exteriores repartirá entre ONG para llevar a cabo proyectos más allá de nuestras fronteras.

El líder identitario ha formalizado la petición tras conocerse que la Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo ha convocado las subvenciones anuales correspondientes al presente ejercicio que el Gobierno podrá incrementar hasta los 26 millones de euros.

“Es descabellado enviar fondos de ayuda al extranjero mientras en nuestro país la pobreza acecha a un número creciente de familias, y a sabiendas que la situación se agravará aún más para muchas de ellas tras las asfixiantes medidas aprobadas por el gobierno del Partido Popular”.

Anglada se ha referido a la subida del IBI, el inminente aumento del IVA, la eliminación de las ayudas a la dependencia, el recorte presupuestario para la inserción laboral de las personas con discapacidad y el copago farmacéutico, para sostener que “es bochornoso que se anuncie que no hay dinero para mantener un sistema de cobertura y atención social para los españoles, pero sí para iniciativas a miles de quilómetros de nuestro país”.

El presidente de PxC ha advertido que “el dinero que el PP envía hoy al extranjero es fruto también del trabajo de muchas personas que actualmente se encuentran en situación de desprotección y que merecen nuestra atención de manera prioritaria”.

Anglada ha recordado que la tasa de ahorro de los hogares ha caído en cifras negativas por primera vez en muchos años y que el 33% de los jubilados catalanes ayudan a sus familiares a paliar la dureza de la crisis con sus pensiones.

WWW.E-NOTICIES.CAT, 07/07/2012; Espanya destinarà 26 milions al Tercer Món

Anglada ho veu "un disbarat" perquè "la pobresa amenaça a un nombre creixent de famílies" de l'Estat

Redacció.-  L'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), a través del Ministeri d'Exteriors, ha obert la convocatòria anual de subvencions a ONG per a projectes de cooperació per un import total d'uns 26,4 milions d'euros.

El Govern espanyol ha informat que el 65% de les ajudes es dirigirà a projectes en algun d'aquests països: Paraguai, Bolívia, Perú, Equador, Haití, Hondures, Nicaragua, El Salvador, Guatemala, República Dominicana, Marroc, Mauritània, Algèria, territoris Palestins, Població Sahrauí, Etiòpia, Mali, Moçambic, Senegal, Cap Verd, Níger, Filipines i Vietnam.

A més, un mínim del 25% del total de la partida-poc més de 6,5 milions-haurà de finançar projectes en els anomenats països menys avançats, és a dir, els més pobres.

En aquest sentit, el president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha demanat que es deixi sense efecte la partida pressupostària que Exteriors repartirà entre ONG per portar a terme projectes més enllà de les nostres fronteres.

El líder de la formació ultradretana considera "un disbarat enviar fons d’ajuda a l’estranger quan al nostre país la pobresa amenaça a un nombre creixent de famílies, i sabent que la situació s’agreujarà encara més per a moltes d’elles després de les asfixiants mesures aprovades pel govern del Partit Popular”.

Anglada s’ha referit a la pujada de l’IBI, l’imminent augment de l’IVA, l’eliminació de les ajudes a la dependència, la retallada pressupostària per a la inserció laboral de les persones amb discapacitats i el copagament farmacèutic, per sostenir que “és lamentable que s’anunciï que no hi ha diners per mantenir un sistema de cobertura i atenció social per als espanyols, però sí per a iniciatives a milers de quilòmetres del nostre país”.

Per últim, ha advertit que “els diners que el PP envia avui a l’estranger són fruit també del treball de moltes persones que actualment es troben en situació de desprotecció i que mereixen la nostra atenció de manera prioritària”.

WWW.WLPUEBLODIGITAL.ES, 07/07/2012;

Anglada: “Es descabellado enviar fondos de ayuda al extranjero mientras en nuestro país la pobreza acecha a más familias”

PxC pide que se invierta en la protección social de las familias españolas la millonaria inyección económica de dinero público que Exteriores destinará a proyectos de ONG en el extranjero

El líder identitario de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, ha formalizado la petición tras conocer que la Agencia Espaañola de Cooperación Internacional para el Desarrollo ha convocado las subvenciones anuales correspondientes al presente ejercicio que el Gobierno podrá incrementar hasta los 26 millones de euros.

Anglada ha abogado por invertir esos fondos en atender a las viudas, a las familias que tienen dificultades para llegar a fin de mes y a quienes han perdido su empleo tras muchos años cotizando en el sistema de la Seguridad Social. “Es descabellado enviar fondos de ayuda al extranjero mientras en nuestro país la pobreza acecha a un número creciente de familias, y a sabiendas de que la situación se agravará aún más para muchas de ellas tras las asfixiantes medidas aprobadas por el gobierno del Partido Popular“, ha dicho.