Notícies a Catalunya

VIC, 2012.07.18; Anglada dóna el seu total suport al transportista Jordi Linares en la seva vaga de fam

18/07/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El president de PxC va donar ànims a el Jordi Linares en la vaga de fam que porta suportant 26 dies davant del congrés dels diputats a Madrid.

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada, va trucar ahir al camioner ex autònom i president d’ UNICAES, associació de transportistes autònoms, per donar-li ànims i complicitat en la seva lluita empresa contra la casta política. Aquest cop en forma de vaga de fam ja que Linares porta, juntament amb altres 5 companys, ja 23 dies a Madrid sense menjar, davant del Congrés protestant la situació dels autònoms espanyols sota el lema: Qui em rescata a mi?

Cal recordar que el secretari general de PxC Robert Hernando ja es va reunir amb Linares fa un mes a Vilafranca del Penedès per mostrar-li tot el suport de l'organització identitària en la seva lluita i la dels seus companys.

Jordi Linares de 52 anys, de Vilafranca del Penedès va treballar durant 24 anys com a transportista autònom per a l'empresa UNECSA d'electrodomèstics, fins que aquesta va presentar un concurs de creditors a finals de 2011, asfixiada per "talls en línies de crèdit" i el descens en les compres. Llavors, Linares va portar el seu camió, al que va batejar "de l'esperança", a donar voltes al voltant del Congrés dels Diputats com a forma de protesta. Van ser, explica, 442 les vegades que el va envoltar durant vuit dies.

Però Linares va haver de fer un pas més extrem per donar veu a les seves reivindicacions, després de successives cartes i reunions que no han fonamentat en respostes. Ara, ha tornat al mateix lloc. Aquesta vegada, per dur a terme una vaga de fam "indefinida i oberta", que va iniciar el passat dia 27 de juny. Exigeixen al Govern, entre altres mesures, "la fi a l'assetjament d'autònoms i pimes", la creació d'un pla de rescat i el fre al recàrrec del 20% per impagament d'impostos. Després del desallotjament per part de la Policia Municipal la tarda de dimecres, Linares va decidir deixar de prendre líquids. Però només va poder fer-ho dos dies i mig: per consell mèdic ha hagut de tornar a ells.

Anglada després de parlar telefònicament amb Linares i mostrar tot el seu suport personal i del partit va declarar que "el tracte que tenen els autònoms i les pimes a Espanya és un tracte totalment discriminatori des de fa anys, mai se'ls ha tractat com mereixen i casos com el de Jordi Linares per desgràcia se succeeixen amb massa freqüència, autònoms que es queden sense feina i pateixen impagaments moltes vegades fins i tot de l'administració pública i que han de tancar la persiana quedant endeutats de per vida per la falta de polítiques eficients".

El president de PxC també va manifestar que "les últimes retallades del PP als autònoms lluny d'ajudar només serviran per posar-los les coses més difícils, el fet que els hagin pujat la retenció de l'IRPF del 15% al ​​21% no és més que una mesura recaptatòria que ofega més encara als autònoms i les petites empreses i ha això cal afegir la pujada de l'IVA" i va acabar sentenciat que "calen polítiques que incentivin tant als autònoms com a les pimes perquè ells són en part els que sustenten el país, els que generen ocupació, per descomptat amb aquest col·lectiu pitjor no pot estar actuant el govern de Rajoy ".

PxC

Vic, 18 de juliol de 2012