Notícies a Catalunya

Vic, 22/07/2012; Josep Anglada confirma que malgrat el veto de CiU assistirà a les festes de Mataró i crida covard a l'alcalde Joan Mora

21/07/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada que desafia a la casta política i anuncia que estarà a les festes de Mataró, ha assenyalat que “l'alcalde de Mataró s'ha abaixat els pantalons davant els violents i que Mora no té autoritat ni per presidir la seva comunitat de veïns”.

Vic | Redacció.-  El govern municipal de CiU a Mataró ha anunciat aquest divendres un canvi en el protocol de la "Anada a Ofici" i "Desfilada de les Santes", l'acte més institucional de la festa major, que es celebra el 27 de juliol al migdia. La modificació implica que aquest any l'acte quedarà restringit a les autoritats, convidats oficials i comparses de la ciutat, a diferència d'altres anys, que es permetia que cada regidor anés acompanyat d’una segona persona.

El mateix govern de CiU no amaga que aquest canvi respon a una argúcia legal per vetar la presència del president de Plataforma per Catalunya (PxC) Josep Anglada, partit que compta amb tres regidors a la capital del Maresme i que va aconseguir el suport de 4.500 persones en les passades eleccions municipals.

Cal recordar que el mateix consistori si ha convidat a diverses autoritats polítiques com són el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, els diputats al Parlament, Joan Morell, Consol Prados, Roger Montañola i Juan Milián, i els alcaldes de Premià de Mar, Miquel Buch; Sant Andreu de Llavaneres, Bernat Graupera, i Dosrius, Josep Jo.

Josep Anglada ha sortit al pas davant de tal despropòsit i ha estat contundent i dur amb l'alcalde de Mataró "amb aquest canvi històric en el protocol de les festes, que no és més que un veto encobert al president de PxC que ells mateixos han reconegut, l'únic que fan és doblegar-se davant els violents, l'alcalde de Mataró s'ha abaixat els pantalons davant dels antisocials de la CUP i d'ICV i aparta de les festes als 4500 veïns de la seva ciutat que creuen i dipositen la seva confiança en Plataforma per Catalunya", I ha afegit "Joan Mora, ha actuat en honor al seu cognom, s'ha posat un vel a la cara i ha claudicat davant les exigències d'una minoria fanàtica, ha comès un dels majors errors de la seva vida, ha demostrat ser un covard i no tenir caràcter per liderar, aquest home no té ja autoritat ni per presidir la seva comunitat de veïns".

Però una cosa ha volgut deixar clara el líder identitari "si ja vaig dir que les amenaces dels antisocials no evitarien la meva presència a Mataró, ara vull que quedi clar i cristal·lí que ni Joan Mora, ni la casta política que representa la CIU del Palau, ni les seves estratagemes, ni la seva por gallina i covard  impediran que el president de Plataforma per Catalunya estigui present a la festa de Mataró, a més estaré on m'agrada estar que és al costat del poble i no envoltat de polítics que només saben ofegar el poble com els senyorets de Convergència i Unió ".

D'altra banda, cal destacar que els regidors de PxC a Mataró estan pensant si assistir o no amb la comitiva oficial a la "Desfilada de les Santes", o fer-ho per lliure en senyal de protesta pel desaire del govern de la ciutat el seu líder i president.

PxC

Vic, 22 de juliol de 2012