Notícies a Catalunya

Vic, 24/07/2012; Plataforma per Catalunya demana una comissió d’investigació per depurar responsabilitats per les irregularitats del CPNL

23/07/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada: “en un moment de cruesa en el qual la crisi econòmica copeja amb força a milions de llars, els organismes públics han de ser els primers a posar en pràctica l'austeritat”.

Vic | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha demanat que es constitueixi una comissió d'investigació per depurar responsabilitats després de l'escàndol del Consorci per a la Normalització Lingüística de Catalunya.

Anglada ha qualificat de “cúmul de despropòsits” la col·lecció de deficiències, opacitats i irregularitats del CPNL que han quedat al descobert després de la publicació de l'informe elaborat per la Sindicatura de Comptes.

El president de Plataforma per Catalunya ha assegurat que “en un moment de cruesa en el qual la crisi econòmica copeja amb força a milions de llars, els organismes públics han de ser els primers a fer una introspecció per posar en pràctica criteris d'austeritat amb els recursos públics”.

El líder identitari ha posat en dubte la credibilitat "d’unes institucions de govern que demanen als seus ciutadans que s'ajustin el cinturó mentre participen d'un ens públic que gasta 300.000 euros en dietes”.

Anglada ha sentenciat que “les entitats públiques han de néixer amb vocació de servei als ciutadans i han de regir-se per criteris d'eficiència”, però que casos com el del Consorci per a la Normalització Lingüística posen de manifest que “molts polítics confonen l'administració pública amb agències de col·locació per alimentar a quatre estómacs agraïts”.

En aquest sentit s'ha referit a la falta d'una relació de tots els llocs de treball en la qual constin les categories, tipus de jornada i règims horaris de la plantilla de l'ens públic, així com la falta d'un procediment que permeti el control horari del personal de les seves oficines, per denunciar “l'opacitat d'una institució amb una estructura faraònica de dubtosa utilitat per a la ciutadania”.

El president de PxC ha insistit en la necessitat d'imprimir absoluta transparència en la gestió dels ens públics, perquè “els ciutadans tenen dret a saber quant estan pagant, a qui i per fer què”.

Anglada considera “especialment lamentable i injustificable” que el CPNL incrementés en més de set milions d'euros el seu pressupost sense haver tramitat cap expedient de modificació que justifiqués i aprovés la diferència dels comptes aprovats al Parlament.

Després de saber-se que el CNPL comptava amb 169 empleats no declarats, el líder identitari ha mostrat la seva indignació perquè “s'asfixia a les petites i mitjanes empreses amb pujades d'impostos, i als treballadors amb l'augment de retencions mentre es comet un frau des d'un organisme públic”.

Anglada ha conclòs demanant dimissions per una “desastrosa gestió econòmica del CNPL que hauria de treure els colors a més d'un”.

PxC

Vic, 24 de juliol de 2012