Notícies a Catalunya

Figueres, 29/07/2012, Josep Anglada es desplaça a L'Empordà per mostrar el suport de PxC als afectats pels terribles incendis

29/07/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada s’ha desplaçat aquest diumenge a les zones afectades pels incendis de l'Empordà i ha estat dialogant i donant suport a diversos damnificats de la zona cremada.

Redacció | Figueres. - Deia el secretari general de PxC Robert Hernando en un recent col·loqui que una de les virtuts bàsiques que ha de tenir un identitari és l'amor a la seva terra, a la seva naturalesa, a la seva vegetació, a la seva fauna, en definitiva a seu ecosistema i al seu paisatge. És per això que els incendis soferts per una de les més belles comarques catalanes l'Empordà s'han viscut com un autèntic drama entre els militants de Plataforma per Catalunya, homes i dones que adoren i defensen la seva terra amb dents i ungles. Cal recordar que un gran nombre de militants de les JIxC, les joventuts de PxC van participar en l'extinció de l'incendi de forma activa, alguns d'ells posant en perill la seva pròpia integritat física.

Aquest diumenge el president de la formació identitària Josep Anglada en representació de tots els militants i simpatitzants del partit s'ha acostat a la zona afectada pels incendis per mostrar el seu suport, comprensió i ajuda als afectats per la terrible tragèdia que ha assolat un els paratges més bonics de Catalunya.

Anglada ha dialogat amb grangers, veïns, empresaris i ramaders de la zona que li han ensenyat i explicat de primera mà la mida del drama a peu de territori. El líder identitari s'ha ofert per tot el que calgui i s'ha adherit al dolor de les víctimes "el que s'ha viscut aquí és una tragèdia de primera magnitud, trigarem anys a repoblar la zona, s'han perdut vides humanes, s'han arruïnat negocis, és un drama que espero que les autoritats que governen sàpiguen esmenar en la mesura del possible com més aviat millor, estarem atents perquè no passi  igual que amb altres tragèdies similars, on els polítics van els primers dies es fan la foto i després desapareixen per sempre i les ajudes no arriben mai o arriben en menys mesura del promès inicialment davant de les càmeres i l’actualitat".

El líder identitari ha assenyalat que "cada vegada que es crema un bosc s'està cremant un enorme tros de la nostra identitat, això no es pot consentir, el Sr Artur Mas, que cada vegada sembla més el Sr Artur Menys, va retallar l'any passat un 25 % en manteniment de boscos, això porta conseqüències que són les que per desgràcia hem viscut ".

Però Anglada també va voler recordar-se dels "bombers, voluntaris o Mossos els quals han reconegut que mai han rebut formació per enfrontar-se al foc que van arribar al lloc amb una mà davant i una altra darrere i que es van jugar la vida per defensar els seus compatriotes, és un altre despropòsit més del departament d'interior, tenir una policia que no sap com enfrontar-se a un foc o no tenen les equipacions necessàries és propi de repúbliques bananeres ".

Cal destacar la bona rebuda que va tenir Josep Anglada entre els afectats que li van mostrar el seu agraïment i el van animar a seguir en la lluita identitària per aconseguir una terra millor, més cuidada i per sobre de tot més estimada. Com l’estima un identitari.

PxC

Figueres, 29 de juliol de 2012