Notícies a Catalunya

Les JIxC:

Les JIxC: "la defensa del medi és la defensa i promoció de la pròpia identitat"

06/08/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Les JIxC fomenten la unitat i l'harmonia amb el medi en una sortida al Parc Natural de l'Alta Garrotxa

Alta Garrotxa | Redacció.- Les Joventuts Identitàries per Catalunya han organitzat una expedició al Parc Natural de l’Alta Garrotxa per fomentar el contacte amb la naturalesa i enfortir els valors de la unitat i el desenvolupament individual dintre del col·lectiu.

El jovent identitari ha gaudit d’un cap de setmana de senderisme i acampada a Sadernes i Sant Aniol d'Aguja que els ha permès redescobrir les pròpies arrels. El lloc escollit per a l’acampada és la vall on, segons la llegenda, va arribar Sant Aniol després de fugir des de les Gàl·lies perseguit per l’emperador, i on actualment s’erigeix una petita ermita del segle IX que van edificar els benedictins de Besalú que van escapar de les invasions mores.

Els participants han volgut mostrar el seu dolor pel patrimoni perdut recentment als incendis que han cremat l'Alt Empordà, i han assenyalat la necessitat d’elaborar amb urgència un pla integral de gestió dels boscos.

Des de les JIxC s’ha apuntat que “la solució als incendis no és la replantació d’arbrat, sinó resoldre l'abandonament del món rural i forestal”.

La branca juvenil de PxC aposta per la defensa del medi com a element essencial no només en si mateix, sinó com a defensa i promoció de la pròpia identitat individual i col·lectiva dels catalans.

Les JIxC han valorat molt positivament aquesta primera experiència que els ha permès estrènyer llaços a través de l’esport, les conferències i l’intercanvi d’impressions, i en definitiva, la convivència.