Notícies a Catalunya

Vic, 05/09/2012; Josep Anglada inicia els tràmits de la querella contra l'autor de Xenofòbia a Catalunya

05/09/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Anglada, president de Plataforma per Catalunya (PxC), estarà present a l'acte de conciliació que tindrà lloc aquest divendres, 7 de setembre a les 13 hores en el Jutjat de Pau de Moià contra Xavier Rius Sant, com a pas previ a la interposició de querella criminal per injúries i calúmnies contra el blocaire.

Vic | Redacció.-
El president de Plataforma per Catalunya (PxC), Josep Anglada  Rius, està convocat aquest divendres, 7 de setembre a les 13 hores en el Jutjat de Pau de Moià (Bages) per a l'acte de Conciliació previ a la interposició de Querella Criminal contra el suposat periodista Xavier Rius Sant, per presumptes delictes de Calúmnies i d'injúries propinats al líder identitari i al partit del qual és president.

En el contingut de l'obra referida existeixen aproximadament “una trentena de comentaris que podrien contenir informació injuriosa o calumniosa”, dels quals s'ha extret un mostrari de cinc per a l'acte de conciliació fent-ho concordar amb el caràcter amistós d'aquest acte i que és obligat per Llei.

Plataforma per Catalunya
vol deixar clar que respecta i defensa la llibertat d'informació i la llibertat d'expressió, valors inherents a tot sistema democràtic i que enriqueixen la convivència pacífica en la nostra cultura. Però aquest no és el cas de Xavier Rius Sant qui segons Anglada: “al moment de redactar va ser clarament negligent i irresponsable donant com certa mera numerologia embrutint a còpia d'injúries i imputacions de fets falsos l'honor de Plataforma per Catalunya i el meu” el que segons el líder identitari confirma “la seva amarga campanya d'assetjament i enderrocament contra el partit que represento i contra mi mateix”

Segons Anglada queda clara “la seva falta d'ètica i la seva manca com a professional de la comunicació reconeixent que no és imparcial en el seu propi llibre ometent les exigències deontològiques periodístiques fent distorsions deliberades i amanyades als seus interessos per generar descrèdit cap a tot lo relacionat amb Plataforma per Catalunya” i sabent això, contínua afirmant Anglada que “és la meva decisió continuar endavant, per això decideix publicar-ho en un mitjà massiu perquè tingui l'abast que desitja: provocar la degradació de la imatge d'Anglada i de Plataforma per Catalunya davant l'electorat” a còpia de “imputacions de fets falsos com per exemple afirmar que militants de Plataforma per Catalunya perpetren delictes de profanació religiosa” dotant-los així de la gravetat que s'exigeix per als delictes d'injúries i calúmnies.

Així mateix, Anglada ha manifestar el seu malestar en entendre que informacions com les que Rius inclou en el seu llibre, entre d’altres, “han pogut contribuir a crear un clima d'hostilitat cap a membres de Plataforma per Catalunya” com, per exemple, la brutal agressió d'Alberto Sánchez, regidor del l'Hospitalet de Llobregat a mans esquerranes i “l'intent d'agressió que jo mateix vaig sofrir el dia de la diada del partit” així com la posterior “persecució que vam sofrir Marta Riera i jo mateix als carrers de Vic hores posteriors als incidents d'aquell dia”.

El líder identitari, demana 100.000 mil euros d'indemnització pels fragments que apareixen en el llibre “Xenofòbia a Catalunya” els quals atempten la imatge i l'honor del president de Plataforma per Catalunya.

Anglada, ha assegurat que “si durant l'acte de conciliació no arribem a un acord, llavors interposaré la querella criminal a Rius per les greus injúries i calúmnies publicades en el seu llibre”.

En aquest sentit, el líder identitari ha assenyalat que “no puc permetre que semblant personatge actuï impunement contra mi o contra Plataforma per Catalunya amb l'única intenció de deteriorar la nostra imatge”, afegint que “tots els descrèdits falsos, gratuïts i innecessaris que apareixen en el citat llibre els haurà de demostrar davant el jutge”.

Per tot l'anterior, Anglada ha recordat que interposaran una altra querella contra Rius per l'article 510.1.2 del Codi Penal en entendre que “del mateix llibre s'extreu fàcilment la finalitat de l'autor: provocar la discriminació i l'odi per motius ideològics contra Plataforma per Catalunya” on el modus operandi de Rius serien “les injúries col·lectives provocadores”.

És per això que Plataforma per Catalunya denunciarà totes aquelles accions que considerin lesives per a la integritat moral i física dels seus membres, per continuar afirmant Anglada que “recentment David Parada, secretari d'organització del partit, li ha posat una altra denúncia per suposades amenaces i coaccions perquè no se li interposés la querella”.

Per acabar, el líder de PxC també ha manifestat que "hi ha altres irregularitats que donarem a conèixer en breu i que demostraran la falsedat i mentider que és aquest personatge".

PxC

Vic, 5 de setembre 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.3/24.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

Vic.- ACN.- El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

WWW.ACN.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

ACN.- Redacció.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

Segons ha explicat el mateix Anglada, si durant l'acte de conciliació no arriben a un acord, el líder de PxC interposarà la querella criminal a Rius per injúries i calúmnies. A banda de la informació que apareix al llibre 'Xenofòbia a Catalunya' i que, segons Anglada, podria ser "calumniosa o injuriosa", el líder de PxC ha explicat que "hi ha altres irregularitats que donarem a conèixer el dia de la conciliació".

De la seva banda, el periodista Xavier Rius denuncia que des que va anar a l'acte de Plataforma por la Libertad contra una mesquita a Torrejón de Ardoz "he rebut tota mena de pressions de PxC". El Sindicat de Periodistes de Catalunya va emetre un comunicat a finals del mes de juliol denunciant "les piulades despectives" de Josep Anglada i membres de PxC contra Xavier Rius. El sindicat explicava que "les piulades podien ser interpretades com amenaces a la integritat física del company i d'altres i per això les condemnem enèrgicament"

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són "Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d'en X.Rius Sant, altres seguiran el seu camí" o "El blocaire d'en X. Rius Sant tant sols rep el suport d'un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara".

WWW.REGIO7.CAT, 30/07/2012; Anglada demana 100.000 euros a l´autor d´un llibre sobre xenofòbia

ACN.- VIC.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre Xenofòbia a Catalunya, Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià ha citat a declarar Anglada i Rius, que resideix al Moianès, el proper 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any.

WWW.CANALTARONJADIGITAL, 30/08/2021; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

Vic (ACN).- El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

WWW.ELTER.NET, 31/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya'

Vic, | ACN – El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l’autor del llibre ‘Xenofòbia a Catalunya’, Xavier Rius, 100.000 euros d’indemnització per un presumpte delicte d’injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià (Bages) ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol.licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d’una querella criminal contra el periodista.

El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir “informació calumniosa o injuriosa”.

Segons ha explicat el mateix Anglada, si durant l’acte de conciliació no arriben a un acord, el líder de PxC interposarà la querella criminal a Rius per injúries i calúmnies. A banda de la informació que apareix al llibre ‘Xenofòbia a Catalunya’ i que, segons Anglada, podria ser “calumniosa o injuriosa”, el líder de PxC ha explicat que “hi ha altres irregularitats que donarem a conèixer el dia de la conciliació”.

De la seva banda, el periodista Xavier Rius denuncia que des que va anar a l’acte de Plataforma por la Libertad contra una mesquita a Torrejón de Ardoz “he rebut tota mena de pressions de PxC”. El Sindicat de Periodistes de Catalunya va emetre un comunicat a finals del mes de juliol denunciant “les piulades despectives” de Josep Anglada i membres de PxC contra Xavier Rius. El sindicat explicava que “les piulades podien ser interpretades com amenaces a la integritat física del company i d’altres i per això les condemnem enèrgicament”

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són “Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d’en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí” o “El blocaire d’en X. Rius Sant tant sols rep el suport d’un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara”.

WWW.EL9NOU.CAT, 30/08/2012; Anglada demana 100.000 euros d'indemnització a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya' per injúries i calúmnies

El Jutjat de Pau de Moià ha citat el líder de PxC i Xavier Rius el proper 7 de setembre a un acte de conciliació.

Vic.-  ACN.-  El líder de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, demana a l'autor del llibre 'Xenofòbia a Catalunya', Xavier Rius, 100.000 euros d'indemnització per un presumpte delicte d'injúries i calúmnies. El Jutjat de Pau de Moià, viu Rius, ha citat a declarar Anglada i Rius el proper dia 7 de setembre després que el líder de PxC fes la sol·licitud per un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal contra el periodista. El motiu que ha portat Anglada a sol·licitar la conciliació són alguns fragments del llibre publicat per Rius fa gairebé un any i que, pel líder de PxC, podrien contenir "informació calumniosa o injuriosa".

Algunes de les piulades emeses per Josep Anglada a les quals es referia el sindicat de periodistes en el seu comunicat són "Tinc ganes de divertir-me. El primer que em carregaré serà al blocaire d'en X. Rius Sant, altres seguiran el seu camí" o "El blocaire d'en X. Rius Sant tant sols rep el suport d'un perroflauta i de cap periodista professional. La broma li sortirà cara".