Notícies a Catalunya

Plataforma per Catalunya pide la supresión del Senado

10/09/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya demana la supressió del Senat

Vic | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha reclamat que s’iniciïn els tràmits de reforma constitucional per tal que Espanya adopti una configuració unicameral on el Congrés dels Diputats sigui l’únic òrgan constitucional integrat a les Corts Generals.

El president de Plataforma per Catalunya ha adduït que l’actual situació de crisi econòmica exigeix una resposta per part de la classe política per tal de rebaixar, amb criteris d’eficiència, el nombre de polítics i alts càrrecs.

Anglada ha assegurat que la partida pressupostària superior als 53 milions d’euros aprovada per la Mesa del Senat per al present 2012 suposa “un luxe innecessari en una situació de crisi extrema com la que travessa Espanya”.

En termes generals el líder identitari ha apostat per suprimir totes aquelles institucions de govern amb competències escasses o bé que se solapen amb les d’altres ens ja existents. En aquesta línia ha assegurat que la duplicitat del Senat en les seves funcions es plasma en el fet que “les Juntes i els Parlaments autonòmics ja assumeixen les competències de representació territorial de les diverses comunitats autònomes que té la Cambra alta”.

Per a Anglada, a més, el Senat obstaculitza la tasca de legislar, tornant el poder legislatiu dèbil i lent i propiciant que el poder executiu resolgui amb decrets. Per aquest motiu l’existència del Senat no té justificació per tractar-se d’”una institució de govern que pot veure envaïdes les seves competències pel Congrés dels Diputats”.

Anglada ha remarcat la necessitat d’emmirallar-se en països europeus capdavanters amb llarga tradició democràtica com Noruega, Dinamarca o Suècia, que gaudeixen d’un bon clima social i un alt grau de benestar i desenvolupament, on les Corts són unicamerals i prescindeixen de la Cambra Alta.

El president de PxC ha anunciat que la formació presentarà mocions en aquesta línia als municipios en els quals té representació, amb l’objectiu d’elevar un debat que acabi amb una institució on “els dinosaures de la política troben la seva jubilació daurada”.