Notícies a Catalunya

Girona, 22/10/2012; Anglada visita terres gironines

22/10/2012

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anglada aposta pel Corredor Mediterrani i la connexió de l’aeroport de Girona amb la xarxa ferroviària.

Girona | Redacció.- El president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada, ha manifestat en el transcurs de la seva visita a Girona el seu optimisme de cara als comicis al Parlament de Catalunya del proper 25 de novembre.

El líder identitari ha destacat la labor del regidor a l’Ajuntament d’Olot i secretari provincial, Ignasi Mulleras, que serà el cap de llista per la demarcació de Girona.

En la seva visita a terres gironines Anglada ha visitat el mercat de la capital de la Garrotxa, una comarca “amb una especial orografia que cal preservar”. En aquesta línia ha assenyalat la importància de defensar el medi natural com “un element essencial no només en sí mateix, sinó com a defensa i promoció de la pròpia identitat individual i col·lectiva dels qui ens estimem Catalunya”.

Amb els incendis de l’Empordà encara presents en la memòria dels gironins Anglada ha advocat per endurir les penes contra els piròmans i tots aquells qui provoquin danys en el patrimoni natural.

Mulleras ha titllat de “vergonyós” que el parc natural que va cremar a les comarques gironines, una de les àrees de més valor ecològic de Catalunya, no disposés de reglamentari pla antiincendis que  estableix el programa d'emergències Infocat.

El portaveu olotí ha recordat que Plataforma per Catalunya ja va proposar l’any 2010 la instal·lació de dipòsits d’emmagatzematge d’aigües pluvials a la Costa Brava que podrien ser d’ajuda com a fonts de subministrament davant els incendis forestals.

El president de Plataforma per Catalunya també ha visitat la capital gironina, on ha pogut comprovar la situació d’una ciutat “molt castigada per la immigració”.

Anglada ha reiterat el “ferm compromís” de PxC amb la millora de les xarxes de comunicacions. “Cal connectar l’aeroport de Girona amb la xarxa ferroviària perquè la mobilitat amb les connexions aeroportuàries siguin ràpides i eficients”.

En aquesta línia també ha destacat el Corredor Ferroviari Mediterrani com el “projecte prioritari” per a la província de Girona.

“És una prioritat per dinamitzar el comerç i les exportacions, un gran suport al desenvolupament de l’economia gironina i catalana que ens permetrà augmentar la competitivitat”.

PxC

Girona, 22 d’octubre de 2012